دسته‌بندی نشده · مارس 11, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب پرسی جکسون 4: نبرد هزارتو | ریک ریوردان | انتشارات بهنام



معرفی کتاب پرسی جکسون 4: نبرد هزارتوماجراجویی در هزارتویی هولناک و رویارویی با هیولاهای اساطیری! ریک ریوردان در کتاب پرسی جکسون 4: نبرد هزارتو از زمانی می‌گوید که جنگ نهایی دیگر نزدیک شده است. این کتاب پرافتخار ازجمله پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و آمازون شده است.

درباره‌ی کتاب پرسی جکسون 4: نبرد هزارتو:

پنج‌گانه‌ی پرسی جکسون (Percy Jackson and the Olympians) با یک هشدار آغاز می‌شود:

«ببینید من نمى‌خواهم یک دورگه باشم.

اگر این کتاب را به‌خاطر این مى‌خوانید که فکر مى‌کنید شما هم یک دورگه‌اید؛ نصیحت من را گوش کنید: همین الان کتاب را ببندید، هر دروغى را که پدر و مادرتان در مورد تولدتان گفتند باور کنید و سعى کنید یک زندگى معمولى داشته باشید. دورگه بودن خیلى خطرناک و وحشتناک است. بیشتر وقت‌ها باعث مى‌شود که به‌طرز دردآورى کشته شوید، اما اگر یک بچه‌ى معمولى هستید و این کتاب را به‌خاطر سرگرمى مى‌خوانید، عالیه، ادامه بدهید. من به حال شما حسرت مى‌خورم که مى‌توانید باور کنید هیچ‌کدام از این اتفاقات واقعیت ندارند.

اما اگر خودتان را در لابه‌لاى صفحات این کتاب پیدا کردید، اگر احساس کردید یک چیزى از درون دارد قلقلکتان مى‌دهد، فوراً خواندن را متوقف کنید. شما ممکن است یکى از ما باشید. و به‌محض اینکه متوجه این موضوع شوید، بعد از مدت کوتاهى آن‌ها هم متوجه مى‌شوند و سروکله‌شان پیدا مى‌شود.

نگویید که بهتون هشدار ندادم.

اسم من پرسى جکسونه.»

پرسی و دوستانش هنوز مشغول ماجراجویی در میان اساطیر باستانی‌اند. در جلدهای پیشین این مجموعه، داستان نبردهای آن‌ها را دنبال کردیم. و اکنون، در کتاب نبرد هزارتو (The battle of the Labyrinth) این مبارزه به هزارتویی خوفناک در زیر زمین رسیده است که هر پیچ‌وخم آن پرسی و دوستانش را به چالشی تازه می‌کشاند. نبرد نهایی میان خدایان المپیان و سلطان تیتان‌ها کرونوس نیز نزدیک شده است. چه کسی پیروز این نبرد است؟

ریک ریوردان (Rick Riordan) در این مجموعه‌کتاب فانتزی ماجراجویانه ما را با داستان‌های قهرمانانه‌ای همراه می‌کند که واقعیت‌های دنیایمان، و مفاهیمی مانند خانواده، دوستی، و تعهد را به پرسش می‌گیرد و آن‌ها را در ذهن نوجوانان به نکته‌ای تأمل‌برانگیز تبدیل می‌کند.

اقتباس‌های فرهنگی از کتاب پرسی جکسون 4: نبرد هزارتو:

در سال 2020، ریک ریوردان اعلام کرد که مجموعه‌ای تلویزیونی بر اساس این کتاب در دیزنی پلاس ساخته خواهد شد و برخلاف نسخه‌ی سینمایی، خط داستانی را دنبال خواهد کرد.

افتخارات کتاب پرسی جکسون 4: نبرد هزارتو:

– مجموعه‌ی پرفروش نیویورک تایمز
– پرفروش‌ترین مجموعه‌ی کتاب ماجراجویانه‌ی نوجوان در سایت آمازون
– کتاب پرفروش پابلیشرز ویکلی
– نامزد دریافت جایزه‌ی ایندین پِینت‌براش در سال 2010
– کتاب منتخب معلمان در سایت آمازون
و…

کتاب پرسی جکسون 4: نبرد هزارتو برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این مجموعه‌ی هیجان‌انگیز را به تمام نوجوانان علاقه‌مند به کتاب‌های فانتزی و ماجراجویانه پیشنهاد می‌کنیم.

با ریک ریوردان بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی آمریکایی کتاب حاضر را با جی. کی. رولینگ، خالق هری پاتر، مقایسه می‌کنند. ریک ریوردان خالق بسیاری از شخصیت‌های ماندگار در ادبیات فانتزی و تخیلی است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مگنس چیس اشاره کرد.

بسیاری از کتاب‌های این نویسنده در صدر پرفروش‌ترین‌ها نشسته‌اند و از بسیاری از آن‌ها اقتباس سینمایی شده است.

«دزد آذرخش»، «دریای هیولاها»، «نفرین تیتان»، و «آخرین المپیان» از دیگر کتاب‌های ریک ریوردان است که به فارسی برگردانده شده‌اند.

در بخشی از کتاب پرسی جکسون 4: نبرد هزارتو می‌خوانیم:

وقتى داشتم از توى اردوگاه مى‌گذشتم، با چندتا از دوستانم سلام و احوالپرسى کردم. در راه ماشین روى خانه‌ى بزرگ، کانر و تراویس استول داشتتند سیستم برقى اردوگاه را درست مى‌کردند. سیلنا بورگارد، سرپرست کابین آفرودیت از روى پگاسوسش برایم دست تکان داد. دنبال گروور گشتم ولى پیدایش نکردم. بالاخره رفتم داخل محوطه‌ى شمشیرزنى جایى که معمولاً هر وقت حالم بد بود، مى‌رفتم آنجا. تمرین کردن همیشه آرامم مى‌کرد. شاید براى این که شمشیرزنى تنها چیزى بود که واقعاً در آن مهارت داشتم.

رفتم توى آمفى‌تئاتر و کم مانده بود سکته کنم. وسط محوطه، بزرگ‌ترین سگ جهنمى که تا حالا دیده بودم، پشت به من نشسته بود. منظورم این است که، تا حالا چندتا سگ جهنمى واقعاً بزرگ دیده بودم. وقتى دوازده سالم بود، یکى که اندازه‌ى یک کرگدن بود، سعى کرده بود مرا بکشد. ولى این سگ جهنمى از یک تانک هم بزرگ‌تر بود. اصلاً نمى‌دانستم چه جورى از مرزهاى جادویى اردوگاه عبور کرده بود. خیلى راحت روى شکمش دراز کشیده بود و در حالى که سر یک آدمک را مى‌جوید، با رضایت خرخر مى‌کرد. هنوز مرا ندیده بود، ولى اگر صدایى درمى‌آوردم، حتماً حضورم را احساس مى‌کرد. وقت نداشتم دنبال کمک بروم. ریپتاید را درآوردم و سرش را برداشتم.

«آااااا!» حمله کردم. شمشیر را روى پشت عظیم هیولا پایین آوردم که یک دفعه یک شمشیر دیگر جلوى ضربه‌ام را گرفت.

سگ جهنمى گوش‌هایش را تیز کرد: «عو عو!»
فهرست مطالب کتابفصل یکم: با گروه خوشامدگویى مى‌جنگم
فصل دوم: عالم مردگان مرا دست مى‌اندازد
فصل سوم: با عقرب‌ها گرگم به‌هوا بازى مى‌کنیم
فصل چهارم: آنابت قوانین را زیر پا مى‌گذارد
فصل پنجم: نیکو براى مرده‌ها غذا مى‌خرد
فصل ششم: ما با خداى دو چهره ملاقات مى‌کنیم
فصل هفتم: تایسون رهبرى فرار از زندان را به عهده مى‌گیرد
فصل هشتم: با هیولاى مزرعه‌ى تفریحى ملاقات مى‌کنیم
فصل نهم: پهن اسب‌ها را تمیز مى‌کنم
فصل دهم: در مسابقه‌ى تلویزیونى مرگ شرکت مى‌کنیم
فصل یازدهم: خودم را آتش مى‌زنم
فصل دوازدهم: به یک تعطیلات دائمى مى‌روم
فصل سیزدهم: ما یک راهنماى جدید استخدام مى‌کنیم
فصل چهاردهم: برادرم مرا به دوئل دعوت مى‌کند
فصل پانزدهم: ما چند تا بال مى‌دزدیم
فصل شانزدهم: در یک تابوت را باز مى‌کنم
فصل هفدهم: خداى گمشده حرف مى‌زند
فصل هجدهم: گروور همه را فرارى مى‌دهد
فصل نوزدهم: شورا تقسیم مى‌شود
فصل بیستم: اتفاق عجیبى در جشن تولدم مى‌افتد





معرفی و دانلود کتاب پرسی جکسون 4: نبرد هزارتو | ریک ریوردان | انتشارات بهنام