معرفی و دانلود کتاب پسران فریدون: مجموعه داستان‌های شاهنامه – جلد پنجم | محسن دامادی | انتشارات کتاب سرای نیک



معرفی کتاب پسران فریدون: مجموعه داستان‌های شاهنامه – جلد پنجمشعرها ارزشمندترین میراث هر مللی هستند! کتاب پسران فریدون یک اثرجذاب و خواندنی به همت محسن دامادی است که ابیات شاهنامه ابوالقاسم فردوسی را با بیانی ساده شده و روان به رشته تحریر درآورده است. این کتاب بی‌نظیر،‌ جلد پنجم از مجموعه داستان‌های شاهنامه به‌شمار می‌رود که روایتی فراموش‌نشدنی از فریدون و پسران او در سرزمین پهناور ایران است.

درباره کتاب پسران فریدون:

شاهنامه فردوسی (Ferdowsi) یکی از ارزشمندترین میراث ملی و ادبی ماست که از قرن‌ها پیش تا امروز،‌ همچنان بدون رقیب می‌درخشد. مجموعه اشعار حماسی شاهنامه،‌ داستان‌های خواندنی جذابی را در برگرفته است که هر یک از آن‌ها بخشی از این شاهکار ادبی هستند.

کتاب پسران فریدون روایتی روان و گیرا از برخورد پرچالش فریدون با پسرانش است. فریدون بعد از آنکه دانش و توانایی پسران خود را مورد آزمون قرار داد،‌ از ستاره‌شناسان و روحانیان زمان خود کمک گرفت تا آتیه هر یک از فرزندانش را به او بگویند. پس از این اقدام، ‌فریدون قلمرو پادشاهی را میان پسرانش تقسیم کرد. در این میان پسران بزرگتر، ‌نسبت به سهم برادر کوچک خود حسادت ورزیدند و تصمیم به کشتن او گرفتند! این اتفاق می‌توانست آینده پادشاهی و آتیه ایران را دستخوش تغییر کند. اما، فریدون در این موقعیت به چه کاری دست زد؟

محسن دامادی (Mohsen Damadi) کتاب پسران فریدون را با روایتی بسیار شیرین و به‌یادماندنی به رشته تحریر درآورده است. هر بخش از این کتاب،‌ ترکیبی از جذابیت و زیبایی، آموزه‌های هنر مردانگی و شیوه‌ی زندگیِ خالی از پلیدی را در خودش جای داده است.

شایان ذکر است ساختار کتاب به این‌شکل است که بخش‌هایی از داستان با روایتی ساده و زبان امروزی بیان شده و در ادامه، ابیات موجود در شاهنامه که به آن بخش‌ها مرتبط است،‌ آمده‌اند. بنابراین می‌توانید بدون هیچ دشواری،‌ داستان کتاب را دنبال و ارتباط خودتان را با متن آن حفظ کنید.

کتاب پسران فریدون مناسب چه کسانی است؟

کتاب زیبا و خواندنی پسران فریدون برای همه کسانی که به ادبیات کهن، ‌اشعار حماسی و داستان‌های شاهنامه (Shahnameh) علاقه‌مندند،‌ مناسب است.

با محسن دامادی بیشتر آشنا شویم:

عرصه فیلم،‌ ادبیات و نویسندگی ایران،‌ از افراد توانمندی تشکیل شده است که با هنر بی‌نظیر خود،‌ یادگارهای ارزشمندی را برجای گذاشته‌اند. محسن دامادی بدون شک یکی از این افراد توانمند و بی‌نظیر است که در آسمان نویسندگی و کارگردانی ایران می‌درخشد. او که بیشتر به دلیل فعالیت‌های سینمایی خودش مشهور است، کار حرفه‌ای خود را با نویسندگی فیلم «آپارتمان شماره 13» آغاز کرد. همچنین دامادی در نگارش و تدوین مجموعه داستان‌های شاهنامه بی‌نظیر عمل کرده و آثار جذابی را به زبانی امروزی‌تر نگاشته است.

در بخشی از کتاب پسران فریدون می‌خوانیم:

آوازه‌ شاه تازه، یعنی فریدونِ نیک‌نهاد، به گوشِ بزرگان در هر گوشه از جهان رسید. سپاهیانِ دلاور و نامدار رو به سوی شاه خداپرستِ ایران کردند. همه بر او آفرین و ایزدِ مهربان را برای پیروزیِ نور بر سیاهی سپاس گفتند. آرزو کردند فریدون سرفَراز و پیروزبخت و دشمنِ او خوار و سرنگون باشد، چون باور داشتند فریدون برگُزیده‌ یزدان برای پادشاهی بر ایران است.

بزرگانِ لشکر چو بشناختند
برِ شهریارِ جهان تاختند

که ای شاه پیروزِ یزدان‌شناس
ستایش مَر او را زویت سپاس

چنین روزِ روزت فزون باد تخت
بَد اندیشگان را نگون باد بخت

بزرگانِ سپاه و ایرانیانِ دارا (ثروتمند) از فرانک آموختند و آنچه زَر، گوهر و دینار داشتند به پیشگاه فریدون شاه تُحفه آوردند. آن‌ها برای خدمت‌کردن به فریدونِ نیکو‌نهاد صف بستند تا همراه او باشند.
فهرست مطالب کتابپیش‌گفتار
بر تخت نشستنِ فریدون
خشنودیِ فرانک!
فریدونِ خوش‌آوازه
خواستگاری برای پسران
جستجوی عروس‌ها‌!
جندل در یمن
اندوهِ سرو!
رایزنیِ سرو با مشاوران!
پاسخِ سرو به جندل
بازگشتِ جندل از یَمَن
پسرانِ فریدون نزدِ سروِ یمنی
رنگ و نیرنگِ سرو!
اژدهایی در راه!
فریدون در راه پسران
رازگشاییِ فریدون
نام‌گذاریِ پسران و عروس‌ها
سهمِ پسران از پادشاهی
رَشک بر برادرِ کوچک
حالِ تور، از خشمِ برادر، کارِ پدر
رایزنیِ دو برادر در کارِ پدر
دیدارِ موبد و فریدون
پاسخ به پیامِ سلم و تور
رایزنیِ فریدون با ایرج
پاسخِ ایرج به اَندرزِ پدر
فریدون کنار آمد!
نامه‌ی فریدون برای سلم و تور
آن سفر‌کَرده…
مهرِ ایرج، کینِ برادران
خشمِ کورِ تور!
پاسخِ ایرج به خشمِ تور
پاسخِ تور به مهرِ ایرج!
بر فریدون چه گذشت؟
سوگ و کینِ فریدون
سخن پایانی
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب پسران فریدون: مجموعه داستان‌های شاهنامه – جلد پنجم | محسن دامادی | انتشارات کتاب سرای نیک