دسته‌بندی نشده · می 14, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب چه چیزی جهان را می‌خورد؟ و سایر سوالات کیهانی | پائول دیویس | انتشارات پل



معرفی کتاب چه چیزی جهان را می‌خورد؟ و سایر سوالات کیهانیجهان هستی و چگونگی آفرینش آن کماکان از بزرگ‌ترین رازهای بشری هستند. آسمان و رازهای کیهانی در این میان اسرارآمیزترین‌اند. در کتاب چه چیزی جهان را می‌خورد؟ و سایر سوالات کیهانی با پائول دیویس، فیزیکدان برجسته همراه می‌شویم تا براساس مفاهیم علم فیزیک بخشی از اسرار کیهانی را برایمان برملا کند.

درباره کتاب چه چیزی جهان را می‌خورد؟ و سایر سوالات کیهانی:

آیا تاکنون وقتی در حال تماشای آسمان و ستاره‌هایش بودید، به کوچک بودن خودمان در برابر عظمت آن اندیشیده‌اید؟ کیهان برای یادآوری حقارت انسان بهترین گزینه است.

در صورت فلکی اریدانوس رازی عجیب نهفته است. رازی که انگار در حال خوردن قسمتی از جهان است. آنچه در کتاب چه چیزی جهان را می‌خورد؟ و سایر سوالات کیهانی (Whats Eating the Universe And Other Cosmic Questions) می‌خوانیم داستانی هیجان‌انگیز است که نشان می‌دهد چگونه معماهای کیهانی از دیرباز تا به امروز حل شده‌اند، در حالی که اکتشافات جدید علم فیزیک هرروزه ذهنیت ما را از آنچه پیش‌تر تصور می‌کردیم تغییر می‌دهند. برای درک درست تصویر کلی، باید از لبه زمان در عصر حاضر، به آینده نامحدود سفر کنیم. این یعنی کیهان‌شناسی، یعنی مطالعه سرچشمه، تکامل و سرنوشت جهان هستی.

پائول دیویس (Paul Davies) ما را با پژوهش‌های عظیمی آشنا می‌کند که راه‌حل‌های شگفت‌انگیزی برای این رازها ارائه می‌دهند. در واقع هدف او این است که ما را به سمت بزرگترین معمای موجود هدایت کند: اصلاً چرا جهان وجود دارد؟ و چگونه نظامی شامل ذرات بی‌فکر و بی‌هدف توانسته است موجوداتی آگاه و متفکر را به وجود آورد؟

کتاب چه چیزی جهان را می خورد؟ و سایر سوالات کیهانی یک گشت و گذار لذتبخش در میان سوالات کیهانی است که همه خوانندگان را سرگرم خواهد کرد و برای برخی‌ منبع الهام خواهد شد.

نکوداشت‌های کتاب چه چیزی جهان را می‌خورد؟ و سایر سوالات کیهانی:

– به همه کتابخوان‌ها توصیه می‌شود. (Choice)

– ماده تاریک، سیاه‌چاله‌ها، انرژی تاریک: با همه این اصطلاحات خاکستری به‌کاررفته، تعجبی ندارد که افراد عادی کیهان‌شناسی را نگران‌کننده می‌بینند، پس کتاب چه چیزی جهان را می‌خورد؟ اسرار فیزیک کوانتوم را به روشی غیرتهدیدآمیز روشن می‌کند.(Foreword Reviews)

– این تخصص فیزیکدان و نویسنده مشهور دیویس است. ارائه توضیحات جالب و کنجکاوکننده در مورد عمیق‌ترین سؤالاتی که کیهان ارائه می‌دهد. دیویس در کتاب جدید و جذاب خود، معماهای کیهانی را که به اندازه مورد توجه قرار نگرفته است مورد بررسی قرار می‌دهد. (Forbes)

کتاب چه چیزی جهان را می‌خورد؟ و سایر سوالات کیهانی مناسب چه کسانی است؟

اگر به نجوم و علم فیزیک علاقه‌مند هستید، این کتاب شگفت‌انگیز مناسب شماست.

پل دیویس را بیشتر بشناسیم:

پل چارلز ویلیام دیویس، فیزیکدان انگلیسی، استاد دانشگاه ایالتی آریزوناست. او در سال 1970 دکترای خود را در دانشگاه کالج لندن به پایان رساند و سپس تحقیقات فوق دکترای خود را در دانشگاه کمبریج گذراند. دیویس محقق اصلی در مرکز دانشگاه ایالتی آریزونا برای همگرایی علوم فیزیکی و زیست‌شناسی سرطان است. پژوهش‌های او مباحثی چون فیزیک نظری، کیهان‌شناسی، و اخترزیست‌شناسی را شامل می‌شود.

در بخشی از کتاب چه چیزی جهان را می‌خورد؟ و سایر سوالات کیهانی می‌خوانیم:

خیلی خوب است که بگوییم جهان در حال انبساط است، اما این به چه معناست؟ گسترش به چه چیزی؟ از کجا می‌آید؟ وقتی برای اولین بار فهمیدم که کهکشان‌ها به سرعت از ما دور می‌شوند، به نظرم رسید که زمین باید به نقطه صفر کیهانی نزدیک باشد – نقطه‌ای در فضا که انفجار بزرگ در آن اتفاق افتاد. از سوی دیگر، می‌دانستم که دیوانگی است که باور کنیم در مرکز جهان هستیم. برای درک درست ماهیت انبساط کیهانی، باید به روشی کاملاً متفاوت در مورد آن فکر کنید.

تمام آن انیمیشن‌های تلویزیونی که انفجار بزرگ را به عنوان انفجار یک توده درخشان به تصویر می‌کشد، با تکه‌هایی که به فضای اطراف پرتاب می‌شوند، فراموش کنید. تا آنجا که ما می‌توانیم بگوییم، جهان مرکز ندارد. این تصور که ما به آن نزدیک شده‌ایم یک توهم است. در واقع، هر کهکشانی در حال دور شدن از همه کهکشان‌های دیگر است. هیچ مسئله قابل‌توجهی در مورد موقعیت مکانی ما وجود ندارد. مثل کلاس رقص است که در آن شاگردان درحالی‌که مربی مراحل را توضیح می‌دهد، حلقه‌ای در دستان یکدیگر تشکیل می‌دهند. مربی به همه شاگردانش می‌گوید که پنج قدم به عقب بروند. در نتیجه، حلقه باز می‌شود و هر شاگرد از بقیه شاگردان دورتر است. اما هیچ دانش‌آموز ویژه و ممتازی وجود ندارد که دیگران از آن فرار کنند. البته کهکشان‌ها در یک حلقه قرار ندارند، اما همان ایده اولیه در میان است. در واقع، بهتر است به‌طور کلی از فکر کردن درباره حرکت کهکشان‌ها در فضا دست بردارید. در عوض، فضای بین کهکشان‌ها را در حال انبساط تصور کنید. این تصویر فقط کمکی به تجسم کردن نمی‌کند: کیهان واقعاً در حال بزرگ‌تر شدن است: هر روز صد میلیارد میلیارد سال نوری فضای اضافی در جهان قابل مشاهده ظاهر می‌شود.
فهرست مطالب کتابپیشگفتار
1. سفری بر لبه زمان 
2. کاوش درباره راز جهان
3. چرا شب تاریک است؟
4. انفجار بزرگ یا مهبانگ
5. مرکز جهان کجاست؟
6. چرا موضوع کیهان نسبتاً در واقع ساده است؟
7. سرعت فضا چقدر است؟
8. شکل فضا چیست؟
9. توضیح اصلاح بزرگ کیهانی
10. اکثریت جهان ما در حال گم شدن است
11. انرژی تاریک چیست؟
12. ماده از کجا می‌آید؟
13. جاذبه همه را تسخیر می‌کند
14. زمان پیچیده در هم و سیاهچاله‌ها
15. آیا سفر در زمان امکان‌پذیر است؟
16. منبع پیکان گیج‌کننده زمان چیست؟
17. پارادوکس سیاه‌چاله
18. نظریه همه چیز؟
19. فسیل‌هایی از طلوع کیهان
20. آیا جهان از هیچ به وجود می‌آید؟
21. چند جهان وجود دارد؟
22. معمای طلایی
23. چه چیزی جهان را می‌خورد؟
24. آیا جهان در واقع یک کار ناقص است؟
25. آیا ما تنهاییم؟
26. آیا موجود فرازمینی در حیاط خلوت ماست؟
27. چرا در این زمان زندگی می‌کنم؟
28. سرنوشت جهان ما
29. آیا همه این‌ها معنی دارد؟
30. چه چیز جدیدی در افق کیهانی وجود دارد؟





معرفی و دانلود کتاب چه چیزی جهان را می‌خورد؟ و سایر سوالات کیهانی | پائول دیویس | انتشارات پل