دسته‌بندی نشده · ژوئن 22, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب کابوس‌ زدگان | دن پبلاکی | انتشارات پرتقال



معرفی کتاب کابوس‌ زدگانتصور کنید کابوس‌هایتان را در ساعت‌های بیداری می‌بینید و در جهان سایه‌ها و وحشت تاریکی گم‌ می‌شوید. در این هزارتوی نفرین‌شده دیگر مرزی بین خواب و بیداری وجود ندارد. کتاب کابوس‌ زدگان نوشته‌ی دن پبلاکی داستان یک نفرین است. نفرینی که کابوس‌های تیموتی را به دنیای واقعی آورده است. این کتاب نامزد جایزه ادبی CYBILS Award شده است.

درباره‌ی کتاب کابوس‌ زدگان

اثر حاضر ما را به دنیای نفرین‌شده‌ی نوجوانی به اسم تیموتی جولای می‌برد. تیموتی مدتی است که از کابوس‌هایش رنج می‌برد چرا که این شانس را ندارد مثل هرکس دیگری که در خواب می‌ترسد، چشم‌هایش را باز کند و ببیند که همه‌ی این تصاویر وحشتناک تنها یک کابوس شبانه بوده است. کابوس‌های تیموتی به جهان واقعی راه پیدا کرده‌اند. او از وقتی که روزش را شروع می‌کند، در مواجهه با اتفاقات وحشتناکی قرار می‌گیرد که در خواب دیده بوده. این موضوع به حدی بحرانی می‌شود که تیموتی دیگر نمی‌داند وقتی از خواب بیدار می‌شود، واقعا از قلمرو خیال دور شده یا همچنان دارد در دالان‌های ترسناک خوابش قدم می‌زند و راه فرار را پیدا نمی‌کند.

تیموتی خواب‌هایی می‌بیند مربوط به برادرش که در جنگ مجروح شده و در کما به سر می‌برد، کابوس‌هایی درباره‌ی رفیق صمیمی‌اش استوارت و از همه مهم‌تر کابوس‌هایی درباره‌ی ابیگل، دختر بچه‌ی مرموزی که به تازگی وارد مدرسه‌ی آن‌ها شده است. وقتی که تیموتی و ابیگل ناچارند برای تکلیف مدرسه یک پروژه‌ی مشترک را با هم پیش ببرند، متوجه می‌شوند که گذشته‌ی ابیگل و زمان حال تیموتی به یکدیگر گره خورده است. آن‌ها با نیرویی روبه‌رو می‌شوند که با بلعیدن روح انسان‌ها قدرت می‌گیرد.

و این تازه آغاز ماجرای کتاب کابوس‌ زدگان (The Nightmarys) است. به جهان کابوس‌هایتان خوش آمدید. دیگر راه برگشتی ندارید…

دن پبلاکی (Dan Poblocki) با به کارگیری هوشمندانه‌ی عناصر وحشت و تعلیق‌های پر از رمز و راز، بستری مناسب به وجود آورده تا تمام نیروهای داستانی دست به دست هم بدهند که ما نتوانیم تا صفحه‌ی آخر از این کتاب چشم برداریم.

کتاب کابوس‌ زدگان برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان، علاقه‌مندان به ادبیات وحشت و دوست‌داران ادبیات نوجوان از خواندن این کتاب لذت فراوانی خواهند برد.

با دن پبلاکی بیشتر آشنا شویم

دن پبلاکی نویسنده‌ی آمریکایی داستان‌های ترسناک، پر راز و رمز و ماجراجویانه برای نوجوانان است. پبلاکی به همراه یکی از همکارانش به نام نیل پاتریک هریس، مجموعه‌ی پر فروش (The Magic Misfits) نوشته‌اند. رمان‌های تیمارستان متروک، هیولا و تبهکار و دزد شکارچی تعدادی از آثار ادبی او هستند. رمان‌های (The Ghost of Graylock) و (The Haunting of Gabriel Ashe) در فهرست بهترین آثار داستانی نوجوانان در انجمن کتابخانه‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

در بخشی از کتاب کابوس‌ زدگان می‌خوانیم

تیموتی دستگیره را چرخاند و قفل در صدا کرد. در با صدایی ناله‌مانند کمی باز شد. باریکه‌ای از تاریکی به او زل زد. تیموتی یک قدم عقب رفت و سعی کرد نفس بکشد. به سمت سالن اصلی مطالعه که پایین پله‌ها بود، نگاهی انداخت. روشنایی روز سرتاسر زمین پخش شده بود. انگار هیچ‌کس به او توجهی نداشت.

فرانسس می‌ به او گفته بود که این مرد یک استاد بوده. طبق حرف زیلفا کیندرد، هسیلیوس کار بدی انجام داده و به زندان افتاده بود. این اتاق باید دفتر کار همان مرد می‌بود. جلوی در دیوار کشیده بودند، ناپدیدش کرده بودند. عجیب بود. چرا دانشکده باید یک اتاقِ کامل را به حال خودش رها کند؟

تیموتی با کنجکاوی ضربه‌ی کوچکی به در زد و بازش کرد. لولاها جیرجیر کردند. گوش تیز کرد تا ببیند صدای حرکتی می‌شنود یا نه. یواش گفت: «سلام؟» بعد از چند ثانیه سکوت، فهمید که تنهاست. در را کامل باز کرد. اتاق آن‌قدر که اولش به نظر می‌رسید تاریک نبود. تیموتی از همان آستانه‌ی در جزئیات کوچکی را دید: میز قطوری از چوب بلوط، لامپ شیشه‌ای سبز، دیواری پوشیده از قفسه‌هایی پر از حباب‌های شیشه‌ای، کتاب‌های دانشگاهی چندجلدی و قاب عکس‌. پرده‌های مخملی بیدزده از پنجره‌های بلند آویزان بود. کنار پنجره‌ها، دو صندلی چرم ترک‌خورده، مثل دو مرد متشخصی که گفت‌وگویشان تمام شده باشد، روبه‌روی هم قرار گرفته بودند.

ابیگیل باید از وجود آنجا باخبر می‌شد، اما او مگر حرف گوش می‌کرد؟
تیموتی با شک‌و‌تردید به داخل پا گذاشت. در اتاق قدم زد، حس کرد روح است، انگار تصادفی از زمان بیرون زده بود.





معرفی و دانلود کتاب کابوس‌ زدگان | دن پبلاکی | انتشارات پرتقال