دسته‌بندی نشده · آوریل 4, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش: ورزش چگونه می‌تواند رفاه اجتماعی ایجاد کند | ونسا راتن



معرفی کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش: ورزش چگونه می‌تواند رفاه اجتماعی ایجاد کندونسا راتن در کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش، به شما می‌گوید که ورزش و کارآفرینی در این حوزه چطور می‌تواند رفاه اجتماعی به وجود آورد. او در این اثر از جنبه‌های اجتماعی ورزش سخن می‌گوید و نقش انکارناپذیر آن را در جوامع یادآور می‌شود.

درباره‌ی کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش:

امروزه نقش اجتماعی سازمان‌های ورزشی چه در سطح ملی و چه در سطح جهانی بیش از گذشته به رسمیت شناخته می‌شود. ورزش که می‌تواند تأثیر شگرفی بر انسجام اجتماعی، سلامت جسمی و روحی و شمول اجتماعی داشته باشد، الگوهای خوبی در کل جامعه به وجود می‌آورد.

روزانه تعداد زیادی از کسب‌وکارهای ورزشی این جنبه‌های اجتماعی را به عنوان روشی برای متفاوت بودن از دیگر رقبا، در برنامه‌های خود می‌گنجانند. این مسئله نوآوری‌های بسیاری را در عرصه‌ی ورزش ایجاد کرده است. امروزه، بر روی کارآفرینی اجتماعی در ورزش، به علت ضرورت روزافزون استفاده از آثار اجتماعی آن تأکید بیشتری می‌شود.

کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش (Social entrepreneurship in sport) نقش غیرانتفاعی ورزش در جامعه را مورد بررسی قرار می‌دهد و توضیح می‌دهد که بنگاه‌های اجتماعی چطور قادرند پیامدهای اجتماعی منفی ورزش را بررسی کنند و در طول گسترش اهداف اجتماعی خود از کسب‌وکارها هم پشتیبانی کنند. هدف کلی کتاب پیش رو تمرکز بر اهمیت کارآفرینی اجتماعی در حوزه ورزش برای توسعه‌ی جامعه‌ی جهانی است.

نکوداشت‌های کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش:

– این کتاب کاملاً متناسب با زمان است. در زمانی نوشته شده است که اشتراکات بین کارآفرینی ورزشی و کارآفرینی اجتماعی با فرصت‌ها و چالش‌های بزرگی در نظریه‌ها و تحقیقات روبه‌رو بوده است. (بردا‌ کنی)

– کتابی بسیار ضروری در مورد حوزه‌ی نوظهور و مهم مدیریت ورزش که به خوبی نگارش شده است. دکتر راتن توانسته اثری سرنوشت‌ساز و جامع تدوین و بینش عمیقی فراهم کند که هم در تئوری و هم در عمل ارزشمند است. (دمیان‌ گاالگر)

– از آنجایی‌که اهمیت نوآوری و کارآفرینی در اکوسیستم صنعت ورزش هر روز بیشتر می‌شود، این کتاب برای توسعه‌ی محصولات آتی مدیران ورزش بسیار حیاتی است. (مایکل‌ نرین)

– کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش کمک زیادی به درک پدیده‌ی کارآفرینی اجتماعی به صورت کلی و کارآفرینی در ورزش به طور خاص می‌کند. (خوان‌ نووز‌پومار)

کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر برای صاحبان کسب‌وکارهایی که به حوزه‌ی ورزش و کارآفرینی اجتماعی علاقه‌مند و مرتبط هستند، بسیار سودمند و کاربردی است.

با ونسا راتن بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده، دانشیار کارآفرینی و نوآوری در گروه مدیریت دانشکده بازرگانی لاتروب در ملبورن استرالیا است. ونسا راتن (Vanessa Ratten) در حوزه‌ی برنامه‌ریزی تجاری کارآفرینانه، مدیریت نوآوری در سازمان‌ها و کارآفرینی به تدریس می‌پردازد. او پژوهشگر و نویسنده‌ای برجسته در زمینه‌ی کارآفرینی به شمار می‌رود که به دلیل تعهد اجتماعی نسبت به برنامه‌های کارآفرینی و نوآوری، موفق شد جایزه‌ی وایس چنسلرز را از آنِ خود کند.

در بخشی از کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش می‌خوانیم:

باشگاه‌های ورزشی به ویژه باشگاه‌های محلی و آماتور، به لحاظ سنتی به جمع‌آوری کمک‌های مالی به عنوان منبع درآمد تکیه کرده‌اند. روش‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی به دلیل افزایش استفاده از تکنولوژی تغییر کرده، اما انگیزه‌ها همچنان ثابت باقی مانده است. همچنان که باشگاه‌های ورزشی بزرگ‌تر شدند، شیوه‌های جذب سرمایه نیز در همگامی با تغییرات اجتماعی، پیچیده‌تر و جدیدتر شدند. هدف این فصل، بحث و بررسی نقش جذب سرمایه در کارآفرینی اجتماعی است. در باشگاه‌های ورزشی، مدل جذب سرمایه در حال تغییر به سمت کارآفرینی اجتماعی است که بر ایجاد سود متمرکز است.

این تغییر رویه پیامد تأکید بیشتر بر منابع مالی پایدار است. هدف از بیشتر ابتکارات جمع‌آوری سرمایه در ورزش، تأمین درآمد بیشتر برای اهداف خاص است؛ مثلاً ساخت استادیوم‌های جدید یا حمایت از یک آرمان اجتماعی. هنوز تعریفی از کارآفرینی اجتماعی ارائه نشده که موردقبول همگان باشد اما در اغلب تعاریف بر اهداف اجتماعی و مالی تأکید شده است. این بدان معنی است که کارآفرینی اجتماعی را می‌توان به این دو صورت در نظر گرفت: (1) کارآفرینی فعالیت‌های ورزشی یا (2) کارآفرینی از طریق ورزش. دیدگاه اول حاکی از آن است که کارآفرینی بر نحوه‌ی به‌کارگیری ساختارهای ورزشی موجود تأکید دارد، برای مثال، بازاریابی نوآورانه یا شراکت اعطای مجوز، قراردادهای اسپانسرشیپ و انجمن‌های هواداری. دیدگاه دوم بر ضرورت استفاده از ورزش برای تسهیل فعالیت کارآفرینانه تأکید دارد؛ برای مثال، استفاده از تکنیک‌های مدیریت ارتباط با مشتری در مورد هواداران برای خرید محصولات و کالاهای مرتبط.
فهرست مطالب کتابمقدمه
آثار دیگر ونسا راتن
قدردانی
فصل 1: کارآفرینی اجتماعی در ورزش
فصل 2: خلق ارزش و کارآفرینی اجتماعی
فصل 3: فرایندها و مکانیسم‌های کارآفرینی اجتماعی
فصل 4: اکوسیستم‌های کارآفرینی در ورزش
فصل 5: راهکارهایی برای کارآفرینی اجتماعی
فصل 6: جنسیت و کارآفرینی اجتماعی در ورزش
فصل 7: چشم‌انداز آینده‌ی کارآفرینی اجتماعی در ورزش
پیوست: واژه‌نامه





معرفی و دانلود کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش: ورزش چگونه می‌تواند رفاه اجتماعی ایجاد کند | ونسا راتن