دسته‌بندی نشده · مارس 11, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب کارما: رهنمودهای یک یوگی برای ساختن ماهرانه‌ی سرنوشت | جاگی واسودو | نشر میلکان



معرفی کتاب کارما: رهنمودهای یک یوگی برای ساختن ماهرانه‌ی سرنوشتاستفاده‌ی بیش از حد از واژه‌ی «کارما» شما را هم گیج کرده است؟ جاگی واسودو، که با نام «سادگورو» شناخته می‌شود، در کتاب کارما: رهنمودهای یک یوگی برای ساختن ماهرانه‌ی سرنوشت از رازورمز کارما به ما می‌گوید و آن را کلید دستیابی به شادی و روشنی می‌داند. این کتاب از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و از برترین کتاب‌های آمازون شده است.

درباره‌ی کتاب کارما: رهنمودهای یک یوگی برای ساختن ماهرانه‌ی سرنوشت:

آن‌قدر درباره‌ی کارما چیزهای مختلف شنیده‌اید که گیج شده‌اید؟ اطلاعاتی که دریافت کرده‌اید متناقض بوده و نمی‌دانید به کدام‌یک باید اعتماد کنید؟ کارما را ترازنامه‌ای از اعمال خوب و بد و فضیلت‌ها و رذیلت‌ها می‌دانید؟ با کتاب کارما: رهنمودهای یک یوگی برای ساختن ماهرانه‌ی سرنوشت (Karma: A Yogi’s Guide to Crafting Your Destiny) همراه شوید تا یک بار برای همیشه این مفهوم پیچیده و چندبعدی در ذهنتان روشن شود.

جاگی واسودو (Jaggi Vasudev)، یا همان سادگورو (Sadhguru)، در این کتاب تصور ما را از مفهوم کارما زیر سؤال می‌برد و به ما نشان می‌دهد که کارما ارتباطی با پاداش و تنبیه ندارد. کارما در این کتاب بسیار ساده تفسیر می‌شود: عمل شما، مسئولیت شما. درواقع، برخلاف آنچه ما تصور می‌کنیم، کارما سازوکاری بیرونی برای تعیین مجازات و جرم نیست، بلکه سیستمی داخلی است که خودمان آن را ایجاد می‌کنیم.

کتاب کارما ما را تشویق می‌کند تا عنان زندگی خود را در دست بگیریم و جایگاه خود را در مقام تعیین‌کننده‌ی سرنوشتمان بپذیریم. کارما یک کشف‌وشهود و راهنمایی برای آزاد کردن توانایی درونی است تا از طریق آن، آزادی خود را بازیابیم و با قدرت در زندگی پیش برویم.

سادگورو، در کتاب حاضر، با زبانی ساده و جذاب، یکی از مناقشه‌برانگیزترین و پرچالش‌ترین مفاهیم روزگار ما را می‌شکافد و به ما یاری می‌دهد تا با بهره‌گیری از کارما زندگی خود را از نو بسازیم و بپذیریم که مسئول خوب و بد زندگی خود هستیم. این کتابْ راه رهایی ما از چرخه‌ی بی‌پایان افکار و اتفاقات آزاردهنده است.

افتخارات کتاب کارما: رهنمودهای یک یوگی برای ساختن ماهرانه‌ی سرنوشت:

– از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
– از پرفروش‌ترین کتاب‌های یواِس‌اِی تودی
– از پرفروش‌ترین کتاب‌های پابلیشرز ویکلی
– از بهترین کتاب‌های غیرداستانی به انتخاب آمازون

نکوداشت‌های کتاب کارما: رهنمودهای یک یوگی برای ساختن ماهرانه‌ی سرنوشت:

– سادگورو، با بهره‌گیری از کارما، محدودیت‌ها و امکانات وجود انسان را بررسی می‌کند. کتاب کارما سرشار از بینش‌هایی ارزشمند است که شما را به یک زندگی مملو از رضایت و رفاه هدایت می‌کند. (ویل اسمیت)

– سرانجام، کتابی درباره‌ی کارما که می‌توان به آن اعتماد کرد. من تابه‌حال کتابی پیدا نکرده بودم که بتواند رازورمز کارما را با سادگی، وضوح و امیدواری موجود در این کتاب ارزشمند شرح دهد و حل کند. (دیپاک چوپرا)

– این کلمه‌ی پنج‌حرفی که هزاران سال است انسان‌ها را گیج کرده بالاخره در کتابی کوتاه توضیح داده شده است. کتاب کارما قطب‌نمایی برای یافتن مسیر زندگی است. متشکرم، سادگورو. (جی نایدو)

کتاب کارما: رهنمودهای یک یوگی برای ساختن ماهرانه‌ی سرنوشت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید از راز کلمه‌ی «کارما» سر دربیاورید و آن را با تمام وجود درک کنید، این کتاب انتخاب مناسبی برای شماست.

با جاگی واسودو بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی هندی کتاب حاضر که با نام «سادگورو» شناخته می‌شود یوگی، عارف و انسانی روشن‌ضمیر است. جاگی واسودو سه جایزه‌ی ریاست‌جمهوری دریافت کرده است؛ از جمله جایزه‌ای برای فعالیت‌های زیست‌محیطی و همچنین بالاترین جایزه‌ی سالانه‌ی شهروندی برای خدمات استثنایی و ممتازش.

سادگورو سخنران و نظریه‌پرداز مشهور بین‌المللی است. او در مجامع عمومی سراسر دنیا، از جمله سازمان ملل، مجمع جهانی اقتصاد، بانک جهانی، مجلس اعیان بریتانیا، تد، و اداره‌ی مرکزی شرکت‌های مایکروسافت و گوگل سخنرانی داشته است. همچنین از او دعوت کرده‌اند در مؤسسات آموزشی پیشرو نظیر آکسفورد، استنفورد، ییل، وارتون و ام‌آی‌تی سخنرانی کند.

در طول سالیان، سادگورو ابتکارات بوم‌شناختی زیادی را راه‌اندازی کرده است. جنبش «فراخوان تجمع برای رودخانه‌ها و کاوری» به مسئله‌ی بازیابی رودخانه‌های هند و مشکلات مربوط به خاک، آب و تغییرات اقلیمی می‌پردازد. این برنامه‌ها که به دلیل گستردگی و تأثیرگذاری بالا شناخته‌شده‌اند، با ایجاد طرحی جهانی برای رشد اقتصادی که از نظر زیستی پایدار باشد، موجب تغییرات بسیاری شده‌اند. آژانس‌های بین‌المللی مانند برنامه‌ی زیست‌محیطی سازمان ملل، کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با بیابان‌زایی، و اتحادیه‌ی بین‌المللی حفاظت از طبیعت از سادگورو دعوت کرده‌اند تا درباره‌ی راه‌حل‌های مشکل زیست‌محیطی جهان صحبت کند.

راه‌حل سادگورو برای گرامی‌داشت زندگی به حوزه‌های گوناگونی از جمله، معماری، طراحی بصری، شعر، نقاشی، ورزش، موسیقی، هوانوردی، و موتورسواری مشغول است.

سه دهه‌ی پیش، سادگورو مؤسسه‌ی ایشا را پایه‌گذاری کرد؛ سازمان خدمات انسانی غیرانتفاعی، که هدف اصلی آن خوش‌بختی انسان است. این مؤسسه برنامه‌های قدرتمند یوگا را برای تحول انسان و پروژه‌های راه‌گشا برای توسعه‌ی جوامع روستایی راه‌اندازی کرده است. بیشتر از یازده‌میلیون داوطلب از سراسر دنیا در بیش از سیصد مرکز از ایشا حمایت می‌کنند.

پیش از این، کتاب‌های «شیدایی»، «در باب شناخت خویشتن» و… از این نویسنده به فارسی برگردانده شده است.

در بخشی از کتاب کارما: رهنمودهای یک یوگی برای ساختن ماهرانه‌ی سرنوشت می‌خوانیم:

یادتان نرود که کارما علاوه بر ناخودآگاه و اجباری‌بودن، دوره‌ای است. اطلاعات کارمیک درون شما به‌صورت چرخه‌های مختلف کدگذاری شده‌اند. بزرگ‌ترین چرخه، چرخه‌ی خورشیدی است؛ زیرا همه‌چیز، زنده و غیرزنده، در این سیستم تحت‌تأثیر خورشید قرار دارد. سیاره‌ی ما نیز از این قاعده مستثنا نیست. چرخه‌ی خورشیدی یک دوره‌ی 4365روزه (تقریباً دوازده سال) است. کسی که بر اساس چرخه‌ی خورشیدی زندگی می‌کند، زندگی‌ای سرشار از سلامتی، رفاه، توازن و با کمترین میزان ناسازگاری دارد.

وقتی طول چرخه‌ی کارمیک کاهش می‌یابد، توازن زندگی بیشتر و بیشتر از بین می‌رود. اگر زندگی‌تان در چرخه‌ای سه یا شش‌ماهه پیش می‌رود در حالت نامتوازنیِ شدیدِ روانی به سر می‌برید. هر چند ماه یک بار تحولات درونی یا وضعیت زندگی یکسان تکرار می‌شوند. اگر زندگی‌تان بر اساس یک چرخه‌ی بیست‌وهشت‌روزه، یعنی چرخه‌ی قمری که کوتاه‌ترین چرخه نیز هست، جلو می‌رود می‌توان شما را دیوانه یا روان‌پریش به حساب آورد. همان‌طور که می‌دانید کلمه‌ی ماه‌زده با قمر ارتباط دارد و این تصادفی نیست. اما باید به خاطر داشت که چرخه‌ی کارمیک هیچ ارتباطی به چرخه‌ی تولیدمثل در بدن زنان ندارد.
فهرست مطالب کتابپیش‌گفتار: شرح کارما
بخش اول
سخنی با خواننده
فصل اول: کارما
فصل دوم: نیت
فصل سوم: کارما به‌عنوان حافظه
فصل چهارم: انبار بزرگ کارمیک
فصل پنجم: همه‌چیز چطور آغاز شد؟
بخش دوم
سخنی با خواننده
فصل ششم: کارما یوگا
فصل هفتم: کارما یوگا و بدن فیزیکی
فصل هشتم: کارما یوگا و لایه‌ی ذهن
فصل نهم: کارما یوگا و لایه‌ی انرژی
بخش سوم
سخنی با خواننده
مکالمات کارما
سخن آخر
فهرست معانی
درباره‌ی نویسنده





معرفی و دانلود کتاب کارما: رهنمودهای یک یوگی برای ساختن ماهرانه‌ی سرنوشت | جاگی واسودو | نشر میلکان