دسته‌بندی نشده · می 23, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب کوچک لوکا: راز شادترین افراد جهان | مایک وایکینگ



معرفی کتاب کوچک لوکا: راز شادترین افراد جهانتابه‌حال به این فکر کرده‌اید که شادترین مردم جهان چه ویژگی‌هایی دارند و چگونه تلاش می‌کنند تا این احساس دلپذیر را حفظ کنند؟! کتاب کوچک لوکا یک اثر جذاب و خواندنی از مایک وایکینگ است که به شما می‌آموزد چطور نشانه‌های رنگی و‌ زیبای زندگی را از میان حجم انبوه نشانگان خاکستری و سیاه دنیا بیرون بکشید و در زندگی‌تان آدم شادتری باشید!

درباره کتاب کوچک لوکا:

قطعا این جمله را شنیده‌اید که «خوشبختی، دیدن نشانه‌های کوچک است!» شبیه به دیدن یک الماس در میان انبوهی از زباله‌های بدبو و زشت. کتاب کوچک لوکا (The Little Book of Lykke) با زیبایی و هنرمندی خاصی درباره چگونه شاد بودن صحبت می‌کند و به شما می‌آموزد که چطور عوامل ساده و کوچک اما مهم شاد زیستن را در کنار هم قرار دهید. مایک وایکینک (Meik Wiking) برای نگارش این کتاب به بسیاری از کشورهای جهان سفر کرده و با مشاهده شیوه و سبک زندگی افراد در هر مکانی،‌ نتایج جالبی از چگونه شاد زیستن گرفته است.

در کتاب کوچک لوکا با شش عامل مهم روبه‌رو می‌شوید که وایکینگ هر کدام از آن‌ها را به شکل دقیق بررسی می‌کند و در نهایت به شما نشان می‌دهد که چطور و با انجام چه کارهایی می‌توانید در گروه خوشبخت‌ترین مردمان جهان قرار بگیرید. این شش عامل،‌ با هم بودن، پول، سلامتی، آزادی، اعتماد و مهربانی هستند که با بررسی دقیق هر یک از آن‌ها شیوه چگونه سعادتمند زیستن را یاد می‌گیرید.

کتاب کوچک لوکا 9 فصل دارد که دو فصل اول آن به توضیح اهمیت شادی و چگونگی سنجش آن اختصاص دارد. مایک وایکینگ در 6 فصل بعدی کتاب،‌ همان شش عاملی را که از آن نام بردیم،‌ به شکل مفصل و دقیق توضیح می‌دهد و در نهایت در فصل نهم پازل خوشبختی و شاد زیستن را کامل می‌کند.

این کتاب یک راهنمای جهانی برای شاد بودن است که رویکرد جدیدی را برای رسیدن به این امر به شما ارائه می‌دهد و با کمک آن می‌توانید کیفیت زندگی خودتان را بهبود ببخشید و دنیای بهتری را برای زندگی کردن بسازید.

نکوداشت‌های کتاب کوچک لوکا:

_ وقتی نوبت به شاد زندگی کردن و بهترین شکل زیستن می‌رسد،‌ چیزهای زیادی برای یاد گرفتن از دیگر جوامع و فرهنگ‌ها وجود دارد. مایک وایکینگ بهتری یافته‌های خودش را در این زمینه در کتاب کوچک لوکا ارائه داده است. (Good Housekeeping)

_ Lykke یک کلمه دانمارکی برای شادی است و کتاب جدید وایکینگ تمرکز خود را روی این موضوع گذاشته که بیان کند چگونه کشورهای دیگر در پرورش شادی پیشرو هستند. (Telegraph UK)

_ مایک وایکینگ با سفر به سراسر جهان، می‌آموزد که چه چیزی در کجا بهتر عمل می‌کند و این یافته‌ها را به یک برنامه زندگی دوست‌داشتنی تبدیل می‌کند که روح جامعه را جلا می‌دهد. (S Magazine)

کتاب کوچک لوکا مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای همه کسانی که به‌دنبال روش‌هایی برای شادتر زیستن و یافتن مسیر خوشبختی هستند بسیار مناسب است.

با مایک وایکینگ بیشترآشنا شویم:

نوشتن از شادی و شیوه شاد زیستن در عصر مدرن چندان آسان نیست! اما، مایک وایکینگ، نویسنده برجسته دانمارکی، با شیوه خاص خودش و با کمک گرفتن از تحقیق و پژوهش‌های بسیار، کتاب‌های بی‌نظیری را در باب شادی، داشتن امنیت، خوشبختی و روش‌های شاد زیستن نوشته است. همچنین وایکینگ مدیرعامل موسسه تحقیقات شادی است و همکاری با بانک اطلاعات جهانی را هم در کارنامه فعالیت‌های خودش دارد. کتاب‌های این نویسنده تا امروز به 35 زبان زنده دنیا ترجمه شده است و رسانه‌هایی ازجمله تایمز، گاردین، واشنگتن پست و … آن‌ها را منتشر کرده‌اند.

در بخشی از کتاب کوچک لوکا می‌خوانیم:

آمریکایی‌ها کمتر احتمال داشت که در کارهای داوطلبانه شرکت کنند، به کلیسا بروند، همسایگان‌شان را بشناسند، دوستان‌شان را دعوت کنند، به بار بروند، در اتحادیه‌ها شرکت کنند یا با دوستان‌شان (و گربه‌شان) وقت بگذرانند.

این یکی از دلایل برای توضیح این مسئله است که چرا کشورهایی نظیر امریکا که در دهه‌های گذشته ثروتمندتر شده‌اند، میزان شادی‌شان کمتر شده است. در سراسر جهان ما در جاهای اشتباه به‌دنبال شادی می‌گردیم. بدتر اینکه این قضیه محدود به امریکا نیست بلکه مسئله‌ای جهانی است. ما انسان‌ها وقتی حس پیوند با بقیه داریم، شادتر هستیم و تاکنون من به‌جز میل به عشق، دوستی و همبستگی عامل قوی دیگری برای توضیح شادی انسانی نیافته‌ام. پس مردم می‌خواهند حس تعلق داشته باشند؛ ولی مطمئن نیستند این اتفاق را چطور محقق کنند.

با پیشرفت فناوری این چالش حتی بزرگ‌تر هم شده است. ما مثل قبل به هم متصل نیستیم و احساس تنهایی می‌کنیم. روابط‌مان پیچیده، سخت و آشفته است، سعی می‌کنیم با فناوری روابط را رفع‌ورجوع کنیم. به‌جای دیدار حضوری، ترجیح می‌دهیم تماس بگیریم و به‌جای تماس‌گرفتن ترجیح می‌دهیم پیام دهیم. جذب این توهم شده‌ایم که برای ارتباط نیاز به صمیمیت نیست؛ اگرچه رسانه‌های اجتماعی جنبه‌های مثبتی دارند (برای مثال ارتباط برقرار کردن وقتی دو طرف از نظر جغرافیایی دور هستند) ولی درمی‌یابیم کسانی‌که از رسانه‌های اجتماعی کمتر استفاده می‌کنند، شادتر هستند و در دنیای واقعی بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند.
فهرست مطالب کتابفصل اول: شکارِ گنج
فصل دوم: شادی را چطور می‌سنجید؟
فصل سوم: با هم بودن
فصل چهارم: پول
فصل پنجم: سلامتی
فصل ششم: آزادی
فصل هفتم: اعتماد
فصل هشتم: مهربانی
فصل نهم: ساختن پازل خوشبختی





معرفی و دانلود کتاب کوچک لوکا: راز شادترین افراد جهان | مایک وایکینگ