معرفی و دانلود کتاب یک روز به آسمان خواهم رفت | ارین انترادا کلی | انتشارات پرتقال



معرفی کتاب یک روز به آسمان خواهم رفتهمه ما باید رویاپردازی کنیم. بدون رویاها، زندگی طعم خودش را از دست می‌دهد. کتاب یک روز به آسمان خواهم رفت نمونه بسیار جذاب و خواندنی یک کتاب نوجوان است که ارین انترادا کلی با هنرمندی بی‌نظیری آن را نوشته است. این کتاب که در سال 2021 نامزد مدال نیوبری شد، روایتی هیجان‌انگیز از درگیری‌های درونی سه خواهر و برادر است که طی یک اتفاق، مسیر زندگی‌شان تغییر می‌کند.

درباره کتاب یک روز به آسمان خواهم رفت:

رویای رفتن به آسمان،‌ چیز کمی نیست! رویایی که می‌تواند شوق زندگی و هیجان بی‌نظیر ماجراجویی را در دل آدم‌ها بیدار کند. کتاب یک روز به آسمان خواهم رفت (We Dream of Space) شما را با یک ماجرای بسیار جذاب و هیجان‌انگیز روبه‌رو می‌کند که هر بار با یکی از شخصیت‌های داستان همراه می‌شوید. ارین انترادا کلی (Erin Entrada Kelly) داستان کتاب را با زندگی سه خواهر و برادر آغاز می‌کند که با خواندن ماجرای هر یک از شخصیت‌ها، با آن‌ها احساس نزدیکی می‌کنید.

داستان کتاب یک روز به آسمان خواهم رفت در سال 1986 اتفاق می‌افتد.درست زمانیکه همه مردم، با هیجان خاصی منتظر پرتاب فضاپیمای «چلنجر» به فضا بودند. سه شخصیت داستان که «فیچ»، «کش» و «برد» نام دارند با هم خواهر و برادرند و هرکدام با مشکلات درونی خودشان درگیرند. فیچ هر روز با دستگاه‌های بازی، مشغول به بازی می‌شود و با حجمی از احساس خشم روبه‌رو می‌شود که مشکلاتی را برای ارتباط با هم‌کلاسی‌هایش ایجاد می‌کند. کش،‌ عاشق بستکبال است و به‌تازگی مچ دستش آسیب دیده و شکسته است. جدیدا نسبت به بسکتبال احساس بی‌انگیزگی دارد! و در نهایت برد، آرزو دارد که به‌عنوان اولین فرمانده زن فضاپیما در ناسا فعالیت کند؛ بااین‌همه گاهی آرزوی خودش را دست‌نیافتنی می‌داند.

درست زمانی که قرار است فضاپیمای چلنجر به فضا پرتاب شود، معلم علوم محبوب بچه‌ها (که تقریبا تنها نقطه اشتراک آن‌هاست)، ماموریتی را به آن‌ها می‌دهد که دقیقا در روز پرتاب فضاپیما، به شکل شگفت‌انگیزی زندگی آن‌ها را تغییر می‌دهد!

کتاب یک روز به آسمان خواهم رفت روایت بسیار جذاب و خواندنی از دلهره و امید است که در پایان داستان کاملا حیرت‌زده خواهید شد.

نکوداشت‌های کتاب یک روز به آسمان خواهم رفت:

_ عنوان شگفت‌انگیز دیگری از یک نویسنده با استعداد فوق‌العاده. ( Booklist)
_ یک رمان قوی و فراموش‌نشدنی. (Barnes & Noble)
_ مهارت مینیمالیستی فوق‌العاده، برای شخصیت بخشیدن به کلمات. (New York Times Book)
_ هر کسی که به علم، روابط خواهر-برادری و دوستی علاقه دارد، از خواندن این کتاب لذت خواهد برد. (Time)

افتخارات و جوایز کتاب یک روز به آسمان خواهم رفت:

– نامزد مدال نیوبری (2021)
– بهترین کتاب داستانی کتابخانه عمومی شیکاگو
– نامزد جایزه گودریدز برای کلاس متوسطه و کودکان (2020)
– کتاب منتخب نیویورک تایمز در بخش کودک

کتاب یک روز به آسمان خواهم رفت مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای همه نوجوانانی که از خواندن داستان‌های هیجان‌انگیز و خیالی لذت می‌برند ‌مناسب است.

با ارین انترادا کلی بیشتر آشنا شویم:

دنیای ادبیات کودک و نوجوان با حضور نویسندگان بی‌نظیر این حوزه، به یک دنیای بزرگ و سرشار از جذابیت تبدیل شده است. بدون شک نام ارین انترادا کلی، ‌یکی از نا‌م‌های ماندگاریست که در آسمان این دنیای محبوب نقش بسته است. کلی یک نویسنده فیلیپینی – آمریکایی است که در ایالات متحده بزرگ شده. این نویسنده مدرک کارشناسی خودش را از دانشگاه دانشگاه ایالتی مک نایس دریافت کرده و دوره کارشناسی ارشد را در رشته هنرهای زیبا در کالج روزتمان گذرانده است. همچنین ارین انترادا کلی در همین کالج دوره‌های سطح کارشناسی ارشد ادبیات کودکان را تدریس می‌کند.

او تاکنون آثار محبوب و ماندگاری را منتشر کرده است و جوایز فراوانی را از جمله جایزه APALA برای ادبیات کودکان، جایزه افتخار بادبادک طلایی و جایزه طلایی داستانی از بنیاد انتخاب والدین را در کارنامه خودش دارد.

در بخشی از کتاب یک روز به آسمان خواهم رفت می‌خوانیم:

بِرد دنبال چیزی می‌گشت تا قطعاتش را از هم باز کند که روی قفسه‌ی بالایی کمدش یک جعبه‌ی موسیقی قدیمی پیدا کرد. هدیه‌ای برای تولد نه‌سالگی‌اش بود.

مادرش جعبه را آهسته روی پاهایش گذاشته و گفته بود: «می‌بینی؟ کوک رو می‌چرخونی، آهنگ می‌زنه. هروقت ناراحت بودی، می‌تونی توی این نُت‌ها غرق بشی.»

یک هفته بعد، وقتی یکی از جروبحث‌های پدر و مادرش شدید و شدیدتر شد تا جایی که فریادهایشان از تک‌تک دیوارهای خانه منعکس می‌شد، بِرد کوک را آن‌قدر چرخاند که انگشت‌هایش درد گرفت. ولی صدای موسیقی برای غلبه بر صدای پدر و مادرش کافی نبود. جعبه‌ حالا تکه تکه روی میزش بود، کنار شماتیک نیمه‌کاره‌اش. بِرد می‌خواست کار را تمام کند. می‌خواست تک‌تک اجزا را بشناسد و کاربردشان را یاد بگیرد. ولی اتفاق صبح مدام توی ذهنش تکرار می‌شد.

تو یه‌کم… ساده‌ای.

این جمله به اندازه‌ی کافی بد بود، ولی جمله‌های بعدی‌اش خیلی بدتر بودند. حالا همان‌طور که بی‌حرکت پشت میزش نشسته بود، جمله‌ها دورش می‌چرخیدند. صدای موسیقی نامفهوم فیچ از دیوار عبور می‌کرد.





معرفی و دانلود کتاب یک روز به آسمان خواهم رفت | ارین انترادا کلی | انتشارات پرتقال