معرفی و دانلود کتاب یک روز سگ و گربه‌ای | مو ویلمس | انتشارات پرتقال



معرفی کتاب یک روز سگ و گربه‌اییک سگ نگهبان کوچولو با گربه‌ای خیابانی دوست می‌شود و ماجراجویی‌های آن‌ها داستان کتاب یک روز سگ و گربه‌ای را پیش می‌برد. مو ویلمس، نویسندۀ پرفروش نیویورک تایمز در این اثر تلاش کرده از فواید دوست‌یابی و ضرورت تجربه‌های جدید با دیگران بگوید. اثر حاضر نامزد کتاب منتخب خوانندگان پایۀ اول تا سوم جشنوارۀ پنسیلوانیا در سال 2017 بوده است.

درباره کتاب یک روز سگ و گربه‌ای:

اینکه می‌گویند بزرگ‌ترین دشمن سگ‌ها گربه‌ها هستند همیشه هم درست از آب درنمی‌آید. مثلاً دیوا و فلی، سگ و گربۀ کتاب یک روز سگ و گربه‌ای (The Story of Diva and Flea) خیلی هم باهم دوست‌اند.

دیوا از وقتی خودش را شناخته همیشه یک سگ نگهبان بوده و در خیابان یازدهم پاریس زندگی می‌کرده. فلی هم از وقتی خودش را شناخته در پاریس زندگی می‌کرده اما هیچ‌وقت آدرس مشخصی نداشته. روزی فلی اتفاقی از جلوی باغچۀ دیوا رد می‌شود و همین اتفاق زندگی‌شان را برای همیشه عوض می‌کند. دیوا و فلی باهم دوست می‌شوند، به گشت‌وگذار می‌روند و چیزهای زیادی را تجربه می‌کنند.

نویسندۀ کتاب، مو ویلمس (Mo Willems) سعی دارد در این داستان از دوستی بگوید. از اینکه کودکان باید در پی تجربه‌های نو باشند و دوست‌های تازه پیدا کنند و از هم چیزهای زیادی یاد بگیرند.

در نکوداشت کتاب یک روز سگ و گربه‌ای:

– خوانندگان جوان این اثر با مشاهده تصویرگری بی‌نظیر کتاب، به همراه این پیام که مواجه شدن با ترس‌ها و آشنایی با افراد جدید درهای تازه‌ای را در زندگی به روی افراد می‌گشاید، به دیوا و فلی عشق خواهند ورزید. (School Library Journal)

جوایز و افتخارات کتاب یک روز سگ و گربه‌ای:

– نامزد کتاب منتخب خوانندگان پایۀ اول تا سوم جشنوارۀ پنسیلوانیا در سال 2017
– نامزد جایزه کتاب بلو استرن در سال 2019

کتاب یک روز سگ و گربه‌ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب را به کودکان هفت تا دوازده سال پیشنهاد می‌کنیم.

مو ویلمس را بیشتر بشناسیم:

مو ویلمس، نویسنده، تصویرگر، و مجری آمریکایی تلویزیون است که طی سال‌ها کارنامه‌ای پربار را برای خود ساخته. او نه‌تنها از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز است، بلکه برای آثار تلویزیونی‌اش به کسب شش جایزۀ امی نائل آمده. از مجموعه کتاب‌های او «بیا کتاب بخوانیم»، «کبوتر»، و «فیلی و فیگی» و از سایر کتاب‌هایش «موش خوش‌تیپ» و «ادوینا؛ دایناسوری که خبر نداشت منقرض شده» به زبان فارسی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب یک روز سگ و گربه‌ای می‌خوانیم:

یک روز بعدازظهر، فلی مشغول گشتن بود و خوش می‌گذراند. تقریباً نیمی از روز گذشته بود که او پله‌هایی را دید که به زیر خیابان‌های شهر پاریس می‌رفتند. آن‌جا، اتاق‌های بزرگی که زیرشان چرخ بود، یک‌دفعه ظاهر می‌شدند و آدم‌های زیادی از آن‌ها بیرون می‌آمدند.

برای همین، فلی با خودش فکر کرد آن‌جا همان جایی است که آدم‌ها ازش می‌آیند.

کمی بعد، وقتی فلی به خودش آمد زیر آفتاب نشسته بود و به آدم‌هایی نگاه می‌کرد که زیر آفتاب نشسته بودند و آن‌ها هم مردمی را نگاه می‌کردند که زیر آفتاب نشسته بودند. همه به جز فلی فنجان‌های کوچکی می‌نوشیدند که بهشان قهوه می‌گفتند. (این کار تقریباً عادت همه‌ی مردم پاریس است.)

بعد، فلی توی مغازه‌ی مورد علاقه‌اش خانمی را دید که یک تکه‌ی بزرگ ژامبون را تالاپ کفِ مغازه انداخت. فلی خیز برداشت و قبل از این‌که صاحب مغازه بتواند با جارو دنبالش کند، آن را قاپید. (اتفاقی که هم غیرمعمول و هم لذیذ بود.)

اما اتفاق‌ها تمام نشدند. درست در همان روز، فلی خیلی اتفاقی از جلوی حیاط ساختمان یازدهم خیابان لُپِلِی رد شد؛ و دیوا را برای اولین بار دید.

همین که فلی سگ کوچولو را دید، حواسش پرت شد و همین که دیوا گربه‌ی بزرگ را دید، واق‌واق کرد و پا گذاشت به فرار.
فهرست مطالب کتابسرآغاز
1. دیوا و فلی: آن وقت‌ها
2. حیاط
3. موش
میان‌پرده‌ی اول
4. پاها!
5. یک فکر بزرگ
6. یک قدم بزرگ
7. پیچ پیاده‌رو
میان‌پرده‌ی دوم
8. صدای عجیب
9. منظره‌ی باشکوه
10. کمی جادو
پایان
11. یک لطف
12. دوباره پاها
13. دیوا و فلی: حالا
به امید دیدار
درباره‌ی نویسنده و تصویرگر





معرفی و دانلود کتاب یک روز سگ و گربه‌ای | مو ویلمس | انتشارات پرتقال