دسته‌بندی نشده · جولای 5, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب یک کودک ربایی | پگ کرت | انتشارات پرتقال



معرفی کتاب یک کودک رباییبیرون از فضای امن خانه، همیشه کسانی هستند که فکر آدم‌ربایی در سر دارند! همین اندازه ترسناک و خطرآفرین! کتاب یک کودک ربایی داستانی معمایی و ماجراجویانه به قلم پگ کرت است که داستان دزدیده شدن یک کودک و پرستار نوجوانش را روایت می‌کند. این کتاب توانست در سال 2010 جایزه شارلوت و در سال 2011 جایزه کودکان آیووا را از آن خود کند.

درباره کتاب یک کودک ربایی

فکرش را بکنید، درست زمانی که قرار است از یک بچه کوچک نگهداری و پرستاری کنید، آدم‌رباها هر دوی شما را بدزدند! حالا، هم باید جان خودتان را از مرگ نجات دهید و هم کودک بیچاره را به خانواده‌اش برگردانید! درست شبیه به اتفاقی که در کتاب یک کودک ربایی (Stolen Children) برای ایمی، قهرمان داستان، افتاد و او را وارد یک ماجرای پیچیده پلیسی کرد! ایمی دختر فعال و شجاعی است که دوره‌های پرستاری و مراقبت از کودک را به‌طور کامل گذرانده و حالا قرار است از دختر کوچولویی به نام کندرا نگهداری کند. اما هر دوی آن‌ها توسط دزد بچه‌ها و در جنگل ربوده می‌شوند!

در این شرایط ایمی باید هم جان خودش را نجات دهد و هم کندرا را سالم به خانواده‌اش برگرداند. آدم‌رباها که برای دریافت پول از خانواده ثروتمند کندرا آن‌ها را دزدیده‌اند، تصمیم می‌گیرند از دخترها فیلمی تهیه کنند و برای خانواده آن‌ها بفرستند. اما ایمی که دختر باهوش و زرنگی است با علامت‌های پنهانی و زیرکانه‌ای که در فیلم می‌دهد، به پلیس کمک می‌کند تا راحت‌تر به دنبال آن‌‌ها بگردند.

او در تلاش است که در یک هفته باقی‌مانده تا زمان کشته شدن به دست کودک رباها، خودشان را از مرگ حتمی نجات دهد. شما فکر می‌کنید راه‌حل ایمی برای فرار از این موقعیت خطرناک و حساس چیست؟ آیا موفق می‌شود؟!

پگ کرت (Peg Kehret) در این کتاب روایتی جذاب و هیجان‌انگیز را برای شما نوشته است که همراه با آن به دل یک ماجراجویی متفاوت قدم می‌گذارید و در خیال خود با آدم‌رباها درگیر می‌شوید!

جوایز و افتخارات کتاب یک کودک ربایی

– برنده جایزه شارلوت (2010)
– برنده جایزه کودکان آیووا (2011)
– برنده جایزه سرزمین افسون نیومکزیکو برای کودکان (2011)

نکوداشت‌های کتاب یک کودک ربایی

– یک داستان جذاب که شما را به خودش درگیر می‌کند! (Kirkus)
– داستانی گیرا با یک شخصیت زن بسیار قدرتمند! (School Library Journal)
– داستانی معمایی با یک شخصیت زن باهوش، زیرک و شجاع که شما را به خود جذب می‌کند. (Audible)

کتاب یک کودک ربایی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از آن دسته نوجوانانی هستید که از خواندن داستان و رمان‌های معمایی و پلیسی لذت می‌برید، حتما این کتاب را دوست خواهید داشت.

با پگ کرت بیشتر آشنا شویم

یکی از نویسندگان توانای حوزه نوجوان که توانسته با نوشتن داستان‌های ماجراجویانه توجه نوجوانان را به خود جلب کند، پگ کرت نام دارد که البته نام اصلی او مارگارت آن شولتس است. این نویسنده آمریکایی در سال 1936 در لا کراس ویسکانسین به دنیا آمد و ابتلا به بیماری فلج اطفال در سن 12 سالگی، زندگی او را تحت تاثیر قرار داد. پس از آنکه پگ کرت به مدت 9 ماه در بیمارستان بستری شد، بهبود کامل یافت و توانست از دانشگاه مینسوتا فارغ‌التحصیل شود.

او پیش از وارد شدن به عرصه نویسندگی کودک و نوجوان، به نوشتن نمایش‌نامه‌ها، داستان‌های مجلات و همچنین تبلیغات رادیویی مشغول بود. از جمله کتاب‌های این نویسنده می‌توان به «قدم‌های کوچک: سالی که من پولیو گرفتم» و «صندوقچه مدفون» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب یک کودک ربایی می‌خوانیم

هیو خیلی عصبی و تندمزاج بود، مثل کشی که تا آخر کشیده شده و هر لحظه ممکن است دربرود. اسموکی مضطرب و عصبی رفتار نمی‌کرد، ولی یک جور سردی و خشم پنهانی داشت که اِیمی می‌ترسید باهاش دربیفتد. وقتی یادش آمد که او در جواب درخواستش برای آب و دست شستن چطور واکنش نشان داده بود، احساس کرد ممکن است خیلی سریع و با کوچک‌ترین تلنگری از کوره دربرود.

اِیمی به این نتیجه رسید که فیلم‌های اسموکی بهترین شانس او (و به احتمال زیاد تنها شانسش) برای درخواست کمک هستند. او باید یک طوری سرنخ‌هایی را در آن فیلم‌ها می‌گنجاند که پلیس با کمک آن‌ها بتواند او را پیدا کند. البته مطمئناً باید جوری آن کار را می‌کرد که هیو و اسموکی از نقشه‌اش سر درنیاورند. اگر به او مشکوک می‌شدند، معلوم نبود چه بلایی سرش می‌آوردند.

بقیه که خواب بودند، اِیمی بیدار دراز کشیده بود و سعی می‌کرد راهی پیدا کند تا از طریق دی‌وی‌وی‌های اسموکی پیام‌های مخفیانه بفرستد. داشت خوابش می‌برد که در آن حالت بین بیداری و خواب عمیق، یک‌دفعه فکری توی ذهنش جرقه زد. معمولاً قبل از خواب به داستانی که داشت می‌نوشت، فکر می‌کرد و پشت سر هم آن را مرور می‌کرد، به این امید که وقتی خوابش می‌برد ناخودآگاهش کار روی داستان را ادامه دهد. شاید به این خاطر بود که حالا یک‌هو یاد رازهای پیروزی افتاد و راهی برای فرستادن سرنخ پیش رویش پیدا شد.

چشم‌های اِیمی یک‌دفعه باز شد. می‌توانست از روشی استفاده کند که برای شخصیت‌های داستانش درست کرده بود. توی داستان، شخصیتی که ساخته بود، اول یک گوش و بعد گوش دیگرش را می‌خاراند، به عنوان نشانه‌ای برای این‌که بگوید کلمه‌ی بعدی‌اش سرنخ مخفیانه است.





معرفی و دانلود کتاب یک کودک ربایی | پگ کرت | انتشارات پرتقال