دسته‌بندی نشده · ژوئن 3, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب 10 چالش زندگی پس از طلاق و شروع مجدد | هاله ایل بیگی | انتشارات راز نهان



معرفی کتاب 10 چالش زندگی پس از طلاق و شروع مجددواقعیت تلخ آنجاست که همه کسانی که ازدواج می‌کنند به پای هم پیر نمی‌شوند. گاهی آدم‌ها مجبور می‌شوند با طلاق آرامش را به زندگی‌شان بازگردانند. کتاب 10 چالش زندگی پس از طلاق و شروع مجدد نوشته‌ی هاله ایل بیگی، اعظم رنجبر، مهرآفرین عطار حداد، و علیرضا لطفی از آنچه زوج‌ها بعد از جدایی ممکن است تجربه کنند برایمان می‌گویند.

درباره کتاب 10 چالش زندگی پس از طلاق و شروع مجدد:

قدیم‌ها می‌گفتند دختری که با لباس سفید به خانه شوهر می‌رود باید با لباس سفید مرگ برگردد. از پیامدهای وحشتناکی که همین گزاره غلط و کوتاه به بار آورده هرچه بگوییم کم است.

کتاب 10 چالش زندگی پس از طلاق و شروع مجدد با این قصه شروع می‌شود؛ دختری در اواخر سی و دو سالگی به این نتیجه می‌رسد که ازدواجش به پایان رسیده. او با همسرش در یک خانه زندگی می‌کند اما به هیچ وجه با او هم‌مسیر نیست. فضای خانه سرشار از تنش است و هیچ بحثی بدون مجادله تمام نمی‌شود. دختر غمگین است، هیچ امیدی به آینده ندارد و به طلاق فکر می‌کند.

دختر به جمله مادربزرگش که می‌گفت دختر باید با کفن از خانه شوهرش برگردد هم فکر می‌کند اما همه‌چیز به سادگی گفتن یک جمله نیست. او در دوراهی ماندن، سوختن و ساختن، یا جدایی و شروع دوباره گیر افتاده. در نهایت اما عطای این ازدواج را به لقایش می‌بخشد و تصمیم به طلاق می‌گیرد. تلاش می‌کند بعد از جدایی برای تقویت ابعاد شخصیتی‌اش کوشش بیشتری کند؛ مثلاً مسئولیت اشتباهاتش را بپذیرد، خودش و همسرش را ببخشد و با حال بهتری زندگی را ادامه دهد.

آنچه گروه نویسندگان این کتاب، هاله ایل بیگی، اعظم رنجبر، مهرآفرین عطار حداد، و علیرضا لطفی قصد تشریح آن را دارند اتفاقاتی است که یک انسان بعد از طلاق باید از سر بگذراند. مراحلی مثل خشم از خود و دیگری، افسردگی پس از طلاق، بخشش خود و… . آگاهی از عواطف ناشی از جدایی از این جهت ضروری‌ست که انسان متوجه طبیعی بودن آن‌ها می‌شود و فکر نمی‌کند تنها اوست که در اقیانوس عواطف ضد و نقیض دست و پا می‌زند.

کتاب 10 چالش زندگی پس از طلاق و شروع مجدد مناسب چه کسانی است؟

اگر زندگی مشترکتان به جدایی و طلاق منجر شده و یا اگر میان دوراهی ماندن و رفتن ایستاده‌اید و برای برگزیدن جاده طلاق مردد هستید، کتاب 10 چالش زندگی پس از طلاق و شروع مجدد به شما کمک فراوانی خواهد کرد.

در بخشی از کتاب 10 چالش زندگی پس از طلاق و شروع مجدد می‌خوانیم:

– وضعیت جنسی: گاهاً علت طلاق مسائل جنسی و مشکلات آن است و هرکسی از شرایط خلقی و مزاجی و مشکلات درونی آگاه می‌باشد و گاهاً فرد به خاطر ترس از قضاوت و احساس مردانگی و زنانگی‌اش در معرض اتهام قرار می‌گیرد بنابراین برای ازدواج مجدد و عدم شیوع مشکل در ازدواج جدید نیاز به بررسی پزشکی و روانشناسی و صادق بودن با فرد مقابل دارد. اگر هم مشکل خاصی وجود نداشته باشد همخوانی مزاج بسیار مهم است.

– سنجش جوانب همسر انتخابی: سن، فرهنگ، خانواده، وجود فرزند، مذهب، قصد مهاجرت و یا سکونت در شهر دیگر، وضعیت مالی، گذشته فرد و صلاحیت اخلاقی و رفتاری در اجتماع، علل طلاق قبلی از چند منظر تحقیق و بررسی گردد و خلق‌وخو مزاج و تناسب جنسی، دیدگاه به زندگی جدید و منبع بدبینی‌های قبلی و جدید، شغل و شرایط آن، وابستگی به خانواده، وجهه خانوادگی، شرایط سنی و ظاهری، سبک خانه‌داری، نگرش به رابطه با خانواده طرف مقابل، نگرش به جنس مخالف، علائق و ضوابط رفتاری از موارد مهم قابل‌بررسی می‌باشد.

– اطلاع‌رسانی به فرزندان: آگاهی دادن و آشنایی فرزند با فرد جدید باید به‌مرور و برهه زمانی باشد نه به‌صورت ناگهانی و یا بعد از شکل‌گیری دل‌بستگی با فرد جدید مخصوصاً اگر سن فرزندان کم باشد یا در سال اول مدرسه باشند. سعی نمایید بسترسازی مناسب و معقولی ایجاد کنید و برای فرزندتان شرایط ازدواج نیازها و بسته‌های حمایتی و همین‌طور پروسه ازدواج و شرایط حاکم بر خانواده جدید را شفاف و بدون تحمیل بازگو نمایید.
فهرست مطالب کتابمقدمه دکتر اصغر آقایی جوشقانی
مقدمه نویسندگان
چالش اول: مدیریت سوگ پس از طلاق
چالش دوم: بخشش خود و دیگری
چالش سوم: شناخت و مدیریت افکار ناکارآمد و خطاهای شناختی
چالش چهارم: شناخت و مدیریت هیجان‌های مرتبط با طلاق
چالش پنجم: تاب‌آوری (مهارت طلایی برای مقابله با مشکلات در مسیر زندگی)
چالش ششم: مدیریت رفتارها پس از طلاق (باید نبایدهای رفتاری پس از طلاق)
چالش هفتم: شناسایی کودک، والد، بالغ (شناسایی و تمرین رفتارهای بالغانه)
چالش هشتم: فرزندان طلاق (واکنش‌های هیجانی/والدینی مؤثر)
چالش نهم: طراحی مسیر زندگی (کوچینگ)
چالش دهم: مهارت‌آموزی و مانع زدایی از ازدواج مجدد (چالش‌ها و فرصت‌های ازدواج)
منابع
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب 10 چالش زندگی پس از طلاق و شروع مجدد | هاله ایل بیگی | انتشارات راز نهان