دسته‌بندی نشده · می 11, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب 108 قانون طلایی مدیران موفق | ریچارد تمپلر | انتشارات نارون دانش



معرفی کتاب 108 قانون طلایی مدیران موفقمدیریت، مسئولیت پیچیده‌ای است که شمار اندکی از افراد در آن موفق خواهند شد. ریچارد تمپلر در کتاب 108 قانون طلایی مدیران موفق ویژگی‌های یک مدیر نمونه را برمی‌شمرد و معتقد است یک رئیس ایده‌آل علاوه بر داشتن توانایی مدیریتی بایستی بتواند بین کار و اعضای خانواده خود و همچنین رفتار با کارمندانش ارتباط پویا و مثبتی را شکل دهد.

درباره کتاب 108 قانون طلایی مدیران موفق:

هدایت افراد مختلف و تدبیر اندیشی در جهت خواسته‌ها، برای اشخاص زیادی جذاب و خواستنی به‌نظر می‌رسد. این افراد با قرار گرفتن در جایگاه یک رهبر احساس قدرت می‌کنند و تلاش می‌کنند تا تیمشان به بهترین نتایج دست یابد. اما با وجود تمایل زیادی که برای رسیدن به این سطح وجود دارد، تنها تعداد اندکی می‌توانند ذهنیت‌های مدیریتی خود را عملی کنند و در عین حال سایر جنبه‌های زندگی خود را مورد توجه قرار دهند.

مدیریت نیز مانند سایر مهارت‌ها نیاز به آموزش دارد و هیچ‌کس از بدو تولد مدیر بودن و ریاست را تجربه نکرده است. ریچارد تمپلر (Richard Templar) در کتاب 108 قانون طلایی مدیران موفق، به طور موجز اما جامع به نکاتی اشاره می‌کند که برای تبدیل شدن به یک مدیر موفق لازم و ضروری است. ریچارد تمپلار پس از سال‌ها تجربه در حوزه بازاریابی و مدیریت این قوانین را تنظیم کرده و به دلیل ارزشمندی آن‌ها از این قوانین با عنوان قانون‌های طلایی یاد می‌کند.

یک مدیر خوب، یک کمد مجازی پر از تکنیک‌های خلاقانه در سر دارد تا وقتی‌که خودش گیر افتاد و یا تیمش به دردسر افتاد بتواند آن مسئله را حل کند و از آن عبور نماید. خلاق بودن به یافتن راه‌های جدید و متفاوت برای حل چالش‌ها و مسئله‌ها کمک می‌کند. شما به عنوان یک مدیر اگر به نکات اساسی کارتان تسلط نداشته باشید، ممکن است به دردسر بیفتید، نگران شوید، در مشکلی که پیش‌آمده غرق شوید و درنهایت نتوانید از عهده حل آن مشکل بربیایید که درنتیجه کار شما رو به افول و سرازیری پیش خواهد رفت.

بنابراین افزایش سطح دانش، گرفتن مشاوره از افراد با تجربه یا مرور داشته‌ها و دانسته‌ها به شما کمک می‌کند تا کمترین میزان خطا و بیشترین میزان موفقیت را از آن خود کنید. کتاب حاضر این سه ویژگی‌ را به شکلی مبسوط اما در عین حال فشرده در اختیار شما قرار می‌دهد و از شما یک مدیر برجسته و ممتاز می‌سازد. کتاب 108 قانون طلایی مدیران موفق (The rules of management: a definitive code for managerial success) در هر بخش یک قانون را مطرح کرده و تا پایان 108 اصول کلیدی را با شما به اشتراک می‌گذارد.

کتاب 108 قانون طلایی مدیران موفق مناسب چه کسانی است؟

مدیران سازمانی و همه افرادی که وظیفه هدایت و رهبری گروهی را بر عهده دارند با توجه به قوانین طلایی این کتاب به اهداف خود نزدیک می‌شوند.

با ریچارد تمپلر بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی آمریکایی کتاب حاضر رفتار انسانی را به‌دقت زیر نظر دارد و به واکنش‌های انسان‌ها توجه خاصی نشان می‌دهد. ریچارد تمپلر حاصل این مشاهداتش را در مجموعه کتاب‌های قانون خود منتشر کرده است. این مجموعه بیش از یک میلیون خواننده در سراسر جهان دارد، و «قوانین ثروت»، «قوانین زندگی» و «قوانین عشق» از جمله‌ عناوین آن است.

در بخشی از کتاب 108 قانون طلایی مدیران موفق می‌خوانیم:

شاید شما قصد ساخت و یا تولید محصولی را نداشته باشید. شاید شما فقط برنامه‌نویسی کامپیوتری انجام می‌دهید. آیا در این کار نمی‌توانید به کسی صدمه بزنید؟ بله می‌توانید. بدترین سناریوها را بسازید و برای این واقعیت آماده‌ باشید که هر کاری که ما به‌عنوان یک مدیر انجام می‌دهیم، در قبال کسی یا چیزی که ممکن است به آن آسیب برسانیم، باعث مختل شدن روند کار شویم و یا برای شخصی خرابی به بار بیاوریم، مسئول هستیم.

کم کاری در کارها، ارزش چندانی ندارد زیرا در نهایت مشخص خواهد شد. شما همیشه بین انتخاب خیر و شر هستید. بین کاری که مدیر شما از شخص شما می‌خواهد و کاری که خود شما فکر می‌کنید با اصول شما در تناقض است؛ اما از سوی دیگر نیز می‌دانید که این مدیر شما است که هزینه زندگی شما را تأمین می‌کند، پس راحت‌تر این است که سکوت کنید و وانمود کنید که متوجه مشکلی نشده‌اید و همه‌چیز خوب پیش می‌رود. به‌هرحال خواه شما سکوت کنید یا خیر، این مطلب یک روز آشکار خواهد شد.

شما باید هر طور شده مدیر خود را متوجه این قضیه کنید که قصور در کارها به جز ضرر و اتلاف وقت، عایدی دیگری ندارد. می‌توانید از این تکنیک استفاده کنید که: “اگر حسابرسان و یا رسانه‌ها متوجه این قصور شوند، چه اتفاق می‌افتد؟ قطعاً اعتبار شرکت زیر سؤال می‌رود. ” و بعد می‌توانید موارد حقوقی‌ای را که بابت این مشکل برای خودش و شما به وجود می‌آید را به او گوشزد کنید.

بهتر است این تکنیک را بسیار محتاطانه و در کمال احترام به کار ببرید و به جای اینکه با خود بگویید: “اوه، من در چه مخمصه‌ای گرفتارشده‌ام.” به فکر راه چاره باشید. استفاده از طنز و شوخ‌طبعی در بیان مسئله می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد و باعث شود مدیر شما متوجه شود که پا را از اصول فراتر گذاشته است و این یک علامت خطر است و باید درباره آن بیشتر بیندیشد.
فهرست مطالب کتابیادداشت مترجم
مقدمه
بخش اول: مدیریت تیم خود
قانون شماره 1: آن‌ها را از لحاظ احساسی درگیر کنید
قانون شماره 2: آگاهی کسب کنید که یک تیم چیست و چگونه کار می‌کند؟
قانون شماره 3: اهداف واقع‌بینانه تعیین کنید، نه اهداف غیرواقعی
قانون شماره 4: جلسات را به‌طور مؤثر برگزار کنید
قانون شماره 5: کوتاه کردن جلسات، واقعاً مؤثر است
قانون شماره 6: جلسات را سرگرم کننده برگزار کنید
قانون شماره 7: تیم خود را بهتر از خودتان بسازید
قانون شماره 8: اهمیت شخص خودتان را بدانید
قانون شماره 9: مرزهای خودتان را تعیین کنید
قانون شماره 10: برای از کار برکنار کردن افراد آمادگی داشته باشید
قانون شماره 11: تا آن جا که می‌توانید و یا جسارتش را دارید، مسئولیت بدهید
قانون شماره 12: اجازه دهید افراد تیمتان اشتباه کنند
قانون شماره 13: محدودیت‌های افراد تیمتان را بپذیرید
قانون شماره 14: افراد تیمتان را تشویق کنید
قانونشماره 15: در یافتن افراد مناسب، بهترین باشید
قانون شماره 16: افراد بااستعداد اما کم‌تجربه را استخدام کنید
قانون شماره 17: تقصیرها را بر عهده بگیرید
قانون شماره 18: به تیم خودتان اعتبار دهید
قانون شماره 19: بهترین منابع و امکانات را برای تیم خودتان فراهم کنید
قانون شماره 20: جشن بگیرید
قانون شماره 21: پیگیر تمام کارهایی که درخواست می‌کنید و انجام می‌دهید، باشید
قانون شماره 22: نسبت به اصطکاک حساس باشید
قانون شماره 23: یک جو بسیار عالی ایجاد کنید
قانون شماره 24: به تیم خودتان وفاداری را القاء کنید
قانون شماره 25: به کارکنان خود اعتماد داشته باشید
قانون شماره 26: به تفاوت‌های فردی افراد تیمتان احترام بگذارید
قانون شماره 27: به ایده‌های دیگران گوش کنید
قانون شماره 28: سبک خود را با عضو هر تیم سازگار کنید
قانون شماره 29: اجازه دهید افراد تیمتان فکر کنند بیشتر از شما می‌دانند (حتی اگر این‌گونه نباشد.)
قانون شماره 30: همیشه نیاز نیست شما، زننده کلام آخر باشید
قانون شماره 31: نقش دیگر افراد را در پیشبرد اهدافتان درک کنید
قانون شماره 32: اطمینان حاصل کنید که افراد تیمتان دقیقاً می‌دانند شما چه انتظاری از آن‌ها دارید
قانون شماره 33: انتظارات شفافی داشته باشید
قانون شماره 34: از تقویت ایجاد انگیزه مثبت استفاده کنید
قانون شماره 35: سیستم‌های کاری ناکارآمد را توجیه نکنید
قانون شماره 36: آماده گفتن کلمه «بله» باشید
قانون شماره 37: آن‌ها را آموزش دهید تا برای شماراه‌حل‌هایی را بیاورند، نه صرفاً مشکلات را
بخش دوم: مدیریت کردن خودتان
قانون شماره 38: سخت کار کنید
قانون شماره 39: استانداردها را تنظیم کنید
قانون شماره 40: از بودن خودتان در جایگاهی که هستید، لذت ببرید
قانون شماره 41: اجازه ندهید مشکلات به درون شما نفوذ کنند
قانون شماره 42: باید بدانید که قرار است چه کاری انجام دهید
قانون شماره 43: بدانید که واقعاً چه کاری انجام می‌دهید
قانون شماره 44: برای وقت خود ارزش قائل شوید
قانون شماره 45: پیش‌قدم باشید، نه منفعل
قانون شماره 46: ثابت‌قدم باشید
قانون شماره 47: برای خودتان اهداف تحقق‌گرایانه تعیین کنید نه اهداف غیرواقعی
قانون شماره 48: برای خودتان نقشه و برنامه بازی داشته باشید اما هرگز آن را آشکار نکنید
قانون شماره 49: از شر قوانین دست‌وپا گیر و اضافی خلاص شوید
قانون شماره 50: از اشتباهات خود درس بگیرید
قانون شماره 51: آماده تغییرات باشید
قانون شماره 52: کارهای بیهوده‌ای که سودآوری ندارند را کنار بگذارید
قانون شماره 53: کسانی را پرورش دهید که دانا هستند
قانون شماره 54: بدانید که چه موقع باید درب اتاق مدیریت را ببندید
قانون شماره 55: زمان خود را به‌صورت پربار و سودآوری پر کنید
قانون شماره 56: نقشه B و C داشته باشید
قانون شماره 57: روی شانس خود سرمایه‌گذاری کنید، اما هرگز آن را اقرار نکنید
قانون شماره 58: بدانید که چه زمانی ممکن است دچار استرس شوید
قانون شماره 59: سلامتی خودتان را مدیریت کنید
قانون شماره 60: برای غم‌ها و شادی‌ها آماده‌باشید
قانون شماره 61: با تغییرات آینده روبرو شوید
قانون شماره 62: همیشه سرتان را بالا نگه‌دارید نه پایین
قانون شماره 63: دید کلی و جزئی، هر دو را با هم داشته باشید
قانون شماره 64: بدانید که چه زمانی باید رها کنید
قانون شماره 65: قاطع باشید حتی اگر بعضی اوقات اشتباه کردید
قانون شماره 66: ساده‌سازی را به‌عنوان یک سبک مدیریتی انتخاب کنید
قانون شماره 67: نشان‌هایی را برای خود تجسم کنید
قانون شماره 68: برای خودتان مرز تعیین کنید و به آن پایبند بمانید
قانون شماره 69: شهود درونی خود را دنبال کنید
قانون شماره 70: خلاق باشید
قانون شماره 71: راکد نمانید
قانون شماره 72: انعطاف‌پذیر و آماده حرکت و پیشروی باشید
قانون شماره 73: هدف از «تمرین» را به خاطر بسپارید
قانون شماره 74: به یاد داشته باشید که هیچ یک از ما نباید اینجا باشیم
قانون شماره 75: به خانه بروید
قانون شماره 76: به یادگیری ادامه دهید، مخصوصاً از رقبا
قانون شماره 77: پرشور و جسور باشید
قانون شماره 78: برای بدترین اتفاقات برنامه‌ریزی کنید اما برای پیش نیامدن آن‌ها امید داشته باشید
قانون شماره 79: بگذارید که شرکت ببیند شما طرف آن‌ها هستید
قانون شماره 80: پشت سر مدیر خود بدگویی نکنید
قانون شماره 81: پشت سر تیم خود بدگویی نکنید
قانون شماره 82: بپذیرید گاهی اوقات کاری که مدیرتان از شما می‌خواهد، اشتباه است.
قانون شماره 83: بپذیرید که گاهی مدیر شما نیز به‌اندازه شما می‌ترسد
قانون شماره 84: از تفکرات کهنه و پوسیده خودداری کنید
قانون شماره 85: طوری با افراد تیم و همچنین با مدیران ارشد خود رفتار و صحبت کنید که گویی یکی از آن‌ها هستید
قانون شماره 86: اگر شک دارید، سؤال کنید
قانون شماره 87: نشان دهید که متوجه دیدگاه زیردستان و همچنین مدیران ارشد خود هستید.
قانون شماره 88: ایجاد ارزش‌افزوده کنید
قانون شماره 89: عقب‌نشینی نکنید و بر سر حرف خود بمانید
قانون شماره 90: وارد بازی سیاستمداران نشوید
قانون شماره 91: از مدیران دیگر انتقاد نکنید
قانون شماره 92: هر آنچه که می‌دانید را به اشتراک بگذارید
قانون شماره 93: باعث ترس افراد تیم از خودتان نشوید
قانون شماره 94: وارد نزاع بین سازمانی نشوید
قانون شماره 95: نشان دهید که برای تیم خود تا سر حد توان مبارزه خواهید کرد
قانون شماره 96: هدف، احترام گذاشتن است تا دوست داشته شدن
قانون شماره 97: یک یا دو کار را بهترین نحو ممکن انجام دهید و از انجام مابقی کارها بپرهیزد
قانون شماره 98: در مورد نحوه عملکرد خود، بازخورد بگیرید
قانون شماره 99: رابطه خوب و دوستانه‌تان را با افراد تیمتان حفظ کنید
قانون شماره 100: بین خود و مشتریانتان احترام متقابل ایجاد کنید
قانون شماره 101: فراتر از انتظار مشتری عمل کنید
قانون شماره 102: از مسئولیت‌های خودآگاه باشید
قانون شماره 103: همیشه صادق باشید و حقیقت را بگویید
قانون شماره 104: در ارائه محصولات و خدمات خود قصور نکنید
قانون شماره 105: یک گوش شنوای مناسب پیدا کنید
قانون شماره 106: فرماندهی کنید و مسئولیت را بر عهده بگیرید
قانون شماره 107: برای شرکتتان مانند یک دیپلمات عمل کنید
قانون شماره 108: عاشق کسب‌وکارتان باشید
سخن پایانی





معرفی و دانلود کتاب 108 قانون طلایی مدیران موفق | ریچارد تمپلر | انتشارات نارون دانش