دسته‌بندی نشده · می 12, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب 12 نکته کلیدی پیرامون شبهات مربوط به خدا | مصطفی صادقیان | انتشارات میراث ماندگار



معرفی کتاب 12 نکته کلیدی پیرامون شبهات مربوط به خداکتاب 12 نکته کلیدی پیرامون شبهات مربوط به خدا اثری تاثیرگذار و با زبانی ساده و روان است که مصطفی صادقیان آن را نوشته شده و به شبهه‌های رایج در این زمینه پاسخ می‌دهد. او تلاش می‌کند تا از منظرهای گوناگون به مسئله خداشناسی و اثبات وجود او بپردازد.

درباره کتاب 12 نکته کلیدی پیرامون شبهات مربوط به خدا:

شبهه درمورد وجود خدا پدیده جدیدی نیست، اما اخیرا به دلیل گسترش رسانه‌های جمعی، می‌توان این شبهات را در جمع‌ها و محافل گوناگونی شنید. از آنجایی که ایمان به خدا یکی از اصول دین است و تقلید در آن جایز نیست، این شبهات نیروی فکری مردم را به کار وامی‌دارد و از این لحاظ کارکرد آن مثبت است، اما زمانی که فردی تنها به شنیدن شبهه و پذیرش بدون فکر اکتفا کند، دیگر نمی‌توان نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بود. کتاب 12 نکته کلیدی پیرامون شبهات مربوط به خدا، پاسخ مصطفی صادقیان نسبت به شبهات رایج است که باورها و افکار شما را به چالش می‌کشد و باعث می‌شود در جستجوی دلایل محکم و قابل استناد، جواب بسیاری از سوالات خود را پیدا کنید.

کتاب 12 نکته کلیدی پیرامون شبهات مربوط به خدا مناسب چه کسانی است؟

اگر تصمیم دارید درباره دلایل وجود خدا بیشتر بدانید و باورهای خود در این مورد را ارزیابی کنید، مطالعه این اثر را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب 12 نکته کلیدی پیرامون شبهات مربوط به خدا می‌خوانیم:

یکی از عوامل انکار خدا، مشاهده یه سری بلاها و مصیبت‌هاست. بعضی‌ها وقتی می‌بینن که مثلا یه زلزله جان هزاران بی‌گناه رو می‌گیره، در وجود خدا دچار تردید میشن. یا وقتی می‌بینن که مثلا این همه فقیر و گرسنه تو دنیا هست، در تدبیر خدا شک می‌کنن؛ با خودشون میگن: اگه خدایی بود، وضعیت دنیا این قدر به هم ریخته نبود. این همه کشتار، این همه فقر، این همه آوارگی، این همه درد و بدبختی وجود نداشت. پس معلوم می‌شه که خدایی وجود نداره!

در رابطه با این نگرش هم چند مطلب قابل طرحه: اول این که اگه ما خوب دقت کنیم متوجه می‌شیم که ریشه بسیاری از این مصیبت‌ها و به هم ریختگی‌ها به خود بشر برمی‌گرده. این خود بشره که جنگ‌ها رو راه میاندازه و موجب کشتار و آوارگی این همه انسان‌های بی‌گناه میشه، یا این خود بشره که به خاطر منفعت‌طلبی و کوته‌نظری به طبیعت تجاوز می‌کنه و اون رو از بین می‌بره و… .

ثانیا: اون دسته از بلاهایی مثل سیل و زلزله و… هم که در ظاهر ربطی به بشر ندارن باز یه جورایی به اشتباهات بشر مربوط می‌شن. مثلا اگه انسان‌ها با هم نجنگن خب امنیت برقرار میشه، وقتی امنیت برقرار شد علم و اقتصاد رونق می‌گیرن، اگه علم و اقتصاد رونق بگیرن از طرفی پزشکی پیشرفت می‌کنه و از طرفی فقر و بیکاری از بین میرن، اگه بیکاری و فقر از بین برن ثروت ملی افزایش پیدا می‌کنه، اگه ثروت ملی افزایش پیدا کنه مثلا مقاوم‌سازی صورت می‌گیره یا مثلا خودرو‌های با کیفیت‌تری تولید می‌شن.

نتیجه این که دیگه با هر زلزله ساده‌ای ده‌ها هزار نفر کشته نمی‌شن، یا به خاطر تصادفات رانندگی هزاران نفر جونشون رو از دست نمیدن و… . پس ملاحظه می‌کنید که اگه بشر وظائفش رو درست انجام بده و جنگ و خون‌ریزی و کشتار راه نیاندازه، حتی سیل و طوفان و مریضی و فقر هم قابل کنترلن و… .
مشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب 12 نکته کلیدی پیرامون شبهات مربوط به خدا | مصطفی صادقیان | انتشارات میراث ماندگار