دسته‌بندی نشده · آوریل 2, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب آمادگی آزمون دکتری ایمنی شناسی پایه | … | انتشارات سنجش امیرکبیر



معرفی کتاب آمادگی آزمون دکتری ایمنی شناسی پایهکتاب آمادگی آزمون دکتری ایمنی شناسی پایه دربردارنده‌ی تکنیک‌های برنامه‌ریزی، خلاصه و چکیده‌ی مباحث درسی، نکته‌ها و روش‌ها، تست‌های خودسنجی و درنهایت تست‌های طبقه‌بندی‌شده است؛ دانشجویان و داوطلبان کنکور دکتری می‌توانند از این اثر کاربردی استفاده کنند.

درباره‌ی کتاب آمادگی آزمون دکتری ایمنی شناسی پایه:

ایمنی‌شناسی یا ایمونولوژی یکی از مهم‌ترین درس‌های رشته‌های علوم زیستی پزشکی است که حوزه‌ای از زیست‌شناسی محسوب می‌شود. ایمنی‌شناسی به معنای مطالعه‌ی سیستم ایمنی یا دفاعی بدن است. به‌دلیل منابع بسیار زیاد این رشته، اغلب دانشجویان و متقاضیان شرکت در آزمون‌های تحصیلات تکمیلی سردرگم می‌شوند و نمی‌توانند درک صحیحی از این درس پیدا کنند. به‌منظور رفع این مشکل است که کتاب آمادگی آزمون دکتری ایمنی شناسی پایه در اختیار داوطلبان این رشته‌ها قرار گرفته است.

کتاب حاضر، با تکیه بر منابع معتبر و جزوه‌های دانشگاه‌های برتر ایران، در 17 فصل مباحث کلیدی ایمنی‌شناسی پایه را مرور می‌کند و در پایان هر فصل، تست‌های طبقه‌بندی‌شده‌ای را برای سنجش میزان یادگیری داوطلبان ارائه می‌کند. مباحث مرتبط با سلول‌ها، آنتی‌ژن و آنتی‌بادی، حساسیت، خودایمنی و بسیاری مباحث دیگر از عناوینی هستند که در این کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرند و داوطبان با مطالعه‌ی آن می‌توانند با موفقیت آزمون خود را پشت سر بگذارند.

درباره‌ی مجموعه‌ی سنجش امیرکبیر:

امروزه، به‌دلیل تعداد بالای داوطلبان و وجود رقابت تنگاتنگ میان آن‌ها، ورود به دانشگاه‌های مطرح در سراسر کشور امری بسیار دشوار است، که علاوه بر هوش و توانایی‌های علمی، تمرین و ممارستی جدی نیز می‌طلبد. در شرایطی که هر روزه مؤسسه‌هایی جدید با انبوهی از شعارهای غیرعملی سر برآورده‌اند و متقاضیانِ ورود به دانشگاه را جذبِ تبلیغات پرطمطراق خود می‌کنند، یک متقاضی ساده کاری سخت برای انتخاب راهبرد صحیح در مسیر تحصیلی خود دارد.

مجموعه‌ی سنجش امیرکبیر سعی دارد با ارائه‌ی برنامه‌های فرهنگی و آموزشی به نام «دوره‌های مکاتبه‌ای» نیازهای دانشجویان، دانش‌پژوهان، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز عالی را پاسخ دهد. کتب آموزشی «دوره‌های مکاتبه‌ای» با هدف ارتقاء سطح علمی دانشجویان سال اول تا چهارم دانشگاه و همچنین داوطلبان ورود به مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به نگارش درآمده‌اند.

روش استفاده از این کتب آموزشی:

این کتاب‌ها شامل دو قسمت هستند. قسمت اول دربردارنده‌ی خلاصه‌ی درس و نکات کلیدی و قسمت دوم شامل تست‌های طبقه‌بندی‌شده است. بنابراین کافی‌ است تا داوطلبان موضوع درسی هر قسمت را به‌خوبی فرا بگیرند و در آخر تست‌های طبقه‌بندی‌شده را حل کنند.

کتاب آمادگی آزمون دکتری ایمنی شناسی پایه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد شرکت در آزمون دکتری را دارید و ایمنی‌شناسی پایه یکی از منابع شماست، مطالعه‌ی این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
فهرست مطالب کتابفصل اول: کلیات، سلول‌ها و بافت‌های سیستم ایمنی
فصل دوم: سلول‌ها و اعضای لنفاوی
فصل سوم: ایمنی ذاتی و التهاب
فصل چهارم: آنتی‌ژن و آنتی‌بادی
فصل پنجم: بلوغ لنفوسیت B و ایمنی هومورال
فصل ششم: واکنش‌های آنتی‌ژن و آنتی‌بادی
فصل هفتم: تکامل سلول‌های T و ایمنی سلولی
فصل هشتم: سایتوکاین‌ها
فصل نهم: تولرانس
فصل دهم: حساسیت شدید
فصل یازدهم: خود ایمنی
فصل دوازدهم: ایمنی پیوند و تومور
فصل سیزدهم: ایمنی تومور
فصل چهاردهم: نقص ایمنی
فصل پانزدهم: ایمونولوژی بیماری‌های عفونی
فصل شانزدهم: ایمونوهماتولوژی
فصل هفدهم: واکسیناسیون
منابع
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب آمادگی آزمون دکتری ایمنی شناسی پایه | … | انتشارات سنجش امیرکبیر