دسته‌بندی نشده · می 16, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب آموزش جامع نرم افزار توین موشن Twinmotion | محمود کریمائی | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران



معرفی کتاب آموزش جامع نرم افزار توین موشن Twinmotionکتاب آموزش جامع نرم افزار توین موشن Twinmotion از محمود کریمائی، به بررسی یک از پرکاربردترین نرم‌افزارهای معماری در زمینه طراحی سه‌بعدی ساختمان می‌پردازد و شما را با بخش‌های گوناگون این برنامه و روش کار با آن آشنا می‌کند.

درباره کتاب آموزش جامع نرم افزار توین موشن Twinmotion:

نرم‌افزارها قلب مدلسازی اطلاعات ساختمان هستند. وظیفه این برنامه‌ها پردازش و خدمات‌رسانی به سیستم BIM است تا کارفرما از این طریق به تمام اطلاعات کمی و کیفی پروژه دسترسی داشته باشد. به دلیل تنوع داده‌ها و فرایندهای مختلفی که در طول تحلیل داده مورد نیاز است، نرم‌افزارهای متنوعی به وجود آمده‌اند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها، توین موشن است و محمود کریمائی در کتاب آموزش جامع نرم‌افزار توین موشن Twinmotion دلایل این شهرت را توضیح می‌دهد.

برنامه توین موشن در مدلسازی اطلاعات ساختمان بسیار قوی است. همچنین حضور قابلیت‌های مناسب در زمینه بصری‌سازی، باعث شده کاربران بتوانند با وارد کردن مدل پروژه خود در نرم‌افزار، تمام فرآیند ساخت و ساز را به صورت عکس، فیلم و پویانمایی مشاهده یا دریافت کنند. علاوه بر این امکان فراهم ساختن محیط واقعیت مجازی، برتری دیگری به توین موشن می‌بخشد و باعث می‌شود تا در تمام حوزه‌های مهندسی که مدل‌های سه بعدی ارائه می‌کنند کاربرد داشته باشد. کتاب آموزش جامع نرم افزار توین موشن یا Instruction Comprehensive Twinmotion، اثری جامع برای آشناسازی شما با این برنامه کاربردی است و مطالعه آن تحولی در فعالیت حرفه‌ای شما به وجود خواهد آورد.

کتاب آموزش جامع نرم افزار توین موشن Twinmotion مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب را به افرادی که در حوزه بصری‌سازی و پروژه‌های BIM فعالیت دارند پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب آموزش جامع نرم افزار توین موشن Twinmotion می خوانیم:

صنعت ساخت و ساز هزاران سال است که به یک روش عمل می‌کند. بتن ریخته شده و سطح آن پرداخت می‌شود، آجرها روی هم انباشته شده و سیستم‌های گرمایش و آب در گوشه و کناره‌ها قرار گرفته و این کار در طبقات متعدد تکرار می‌شود. قبل از دهه 1970 میلادی نقشه‌های ساختمانی با مداد، جوهر و کاغذ ترسیم می‌شدند. اصلاح اشتباهات نقشه‌ها بسیار مشکل بوده و مخصوصاً اگر اشتباهات، روی نقشه‌های وابسته دیگری اثر می‌گذاشت، نتیجه کار وحشتناک بود.

مهندسین در یک اقدامی شگفت‌انگیز در دهه 70، روش‌های ترسیم کامپیوتری CAD ) aided-Computer design) را ابداع کردند. که تنها روی پایانه‌های گرافیکی کامپیوترهای مرکزی قابل اجرا بودند. از دهه 1980 به بعد با ابداع کامپیوترهای خانگی، استفاده از برنامه‌های CAD در دفاتر مهندسی رواج بیشتری یافت. با این ابزار الکترونیک، ترسیم، اصلاح و انتقال نقشه‌ها بسیار راحت شد، سرعت کار بالا رفته و ترسیم اشکال پیچیده و سه بعدی وارد مرحله جدیدی شد.

توانایی‌های CAD نسبت به روش‌های دستی عالی بود، ولی با وجود توانایی سه‌بعدی‌سازی، هنوز مشکلات زیادی در این مرحله وجود داشت. پس از سیر تکیل فرآیند CAD با مدل‌سازی دو بعدی و سه بعدی در حال حاضر به مفهومی به نام BIM) Modeling Information Building) رسیده‌ایم. با وجود تلاش‌های بسیاری که اخیرا برای پیشرفت BIM و شناخت فواید بهره‌گیری از آن ایجاد شده است، BIM در واقع مفهوم جدیدی نیست. عبارت “مدل‌سازی ساختمان ” اولین‌بار در یک مقاله در دهه 80 میلادی به کار گرفته شد، مقاله‌‌‌‌‌‌‌ای که پیش‌بینی کرده، اجزای مختلف مدل یک ساختمان می‌توانند به بانک‌های اطلاعاتی مرتبط و مملو از انواع مختلف اطلاعات متصل شوند.
فهرست مطالب کتابفصل اول: معرفی و آشنایی با نرم‌افزار
فصل دوم: وارد کردن مدل سه‌بعدی 
فصل سوم: کتابخانه محتوا
فصل چهارم: فضای سبز
فصل پنجم: محیط شهری
فصل ششم: محتوای رسانه‌ای 
فصل هفتم: کاربرد نرم افزار در BIM 
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب آموزش جامع نرم افزار توین موشن Twinmotion | محمود کریمائی | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران