دسته‌بندی نشده · می 13, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب آموزش کاربردی سی شارپ C# | رضا بیات | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران



معرفی کتاب آموزش کاربردی سی شارپ C#کتاب آموزش کاربردی سی شارپ C# از رضا بیات، راهنمایی عملی برای آشنایی با این زبان پرکاربرد و مطرح دنیای برنامه‌نویسی است که نکاتی ارزشمند برای استفاده از این زبان در اختیارتان قرار می‌دهد و می‌تواند در حل بسیاری از چالش‌های برنامه‌نویسی با سی شارپ به شما کمک کند.

درباره کتاب آموزش کاربردی سی شارپ C#:

سی‌شارپ یکی از قدرتمندترین زبان‌های دنیای برنامه‌نویسی است که طراحان بسیاری در سرتاسر دنیا از آن استفاده می‌کنند و با مطالعه کتاب آموزش کاربردی سی شارپ شما نیز می‌توانید به این خانواده بزرگ جهانی بپیوندید. این اثر حاصل تجربه ده ساله رضا بیات در برنامه‌نویسی است و از این نظر با سایر آثار این حوزه متفاوت است، چون هر مبحث با مثالی واقعی از تجربیات نویسنده همراه شده و در نتیجه می‌توانید از کاربردی بودن مطالب آن مطمئن باشید.

قبل از آغاز مطالعه، باید از خود بپرسید چه انتظاری از این کتاب دارید. دانش برنامه‌نویسی به دلیل ماهیت ویژه آن، بسیار گسترده است و بسیاری از مفاهیم برنامه‌نویسی در پیوند با سایر موضوعات و مفاهیم کامل می‌شوند، به همین دلیل زمانی می‌توان یک کتاب را مرجع نامید که زمان آموزش یک مبحث، به تمام جنبه‌ها، مشکلات و خطاهای احتمالی آن بپردازد که البته کار ساده یا شاید ممکنی نیست. اما اگر تصمیم دارید راهنمایی برای یادگیری مطالب عملی انتخاب کنید، پس کتاب آموزش کاربردی سی شارپ C# یا Practical #‬C‬، انتخاب مناسبی برای شماست و می‌توانید با استفاده از آن به طراحی نرم‌افزارهای مورد علاقه خود بپردازید.

کتاب آموزش کاربردی سی شارپ C# مناسب چه کسانی است؟

افرادی که به دنبال افزایش دانش عملی خود در زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ هستند، مطالعه این اثر را مفید خواهند یافت.

در بخشی از کتاب آموزش کاربردی سی شارپ C# می‌خوانیم:

نرم‌افزار ویژوال استودیو یک ابزار بسیار عالی برای نوشتن برنامه‌ها با استفاده از زبان سی‌شارپ است. بدون این ابزار هم می‌توان برنامه‌هایی با سی‌شارپ نوشت، ولی قطعاً سادگی کار با این نرم‌افزار و امکانات آن سرعت کار شما را بسیار بالا خواهد برد. برای نصب این نرم‌افزار می‌توانید به سایت مایکروسافت مراجعه کرده و آخرین نسخۀ Community این نرم‌افزار را رایگان دانلود کنید.

ویژوال استودیو تقریباً هر دو سال یک بار یک نسخه اصلی ارائه می‌دهد (مثلاً نسخه‌های 2013، 2015، 2017، 2019). هر کدام از این نسخه‌ها انواع مختلفی برای کاربران مختلف دارند. اگر تمامی امکانات این نرم‌افزار را احتیاج داشته باشید باید از نسخۀ کامل یا Enterprise آن استفاده کنید. ولی برای شروع (و حتی در ادامه) نیازی به پرداخت هزینه و خرید نسخه کامل این نرم‌افزار نیست. نسخۀ 4 Community از 2019 Studio Visual را میتوانید از طریق لینک زیر دانلود کنید. فایل دانلود شده را اجرا کنید تا مراحل نصب شروع شود (ممکن است مراحل نصب با مراحلی که اینجا نمایش داده شده کمی متفاوت باشد؛ ولی این تفاوت به‌قدری نخواهد بود که نتوانید نرم‌افزار را نصب کنید).
فهرست مطالب کتابفصل اول: آشنایی با ابزارهای موردنیاز و نوشتن اولین برنامه
فصل دوم: اصول کدنویسی در C#
فصل سوم: توابع و متدها در سی شارپ 
فصل چهارم: کلاس‌ها و شیءگرایی در سی‌شارپ
فصل پنجم: عملگرها و تبدیل انواع داده
فصل ششم: آرایه‌ها و ENUMERATORها (دسترسی نوبتی)
فصل هفتم: نماینده‌ها (DELEGATE) و رویدادها (EVENT)
فصل هشتم: مدیریت خطاها
فصل نهم: GENERICS
فصل دهم: کار با فایل‌ها و جریان‌های داده‌ای
فصل یازدهم: پایگاه داده
فصل دوازدهم: معماری نرم‌افزار
فصل سیزدهم: الگوهای طراحی (PATTERNS DESIGN)
پیوست‌ها
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب آموزش کاربردی سی شارپ C# | رضا بیات | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران