دسته‌بندی نشده · ژوئن 11, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب امکان‌سنجی مالی و اقتصادی پروژه‌ها با COMFAR 3.3a | آریو زندی | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران



معرفی کتاب امکان‌سنجی مالی و اقتصادی پروژه‌ها با COMFAR 3.3aآیا تصمیم دارید قبل از اجرای ایده‌تان، علمی بودن آن را بسنجید؟ کتاب امکان‌سنجی مالی و اقتصادی پروژه‌ها با COMFAR 3. 3a از آریو زندی، کار با نرم‌افزار کامفار را به شما آموزش می‌دهد و کمک می‌کند شخصا جنبه‌های مختلف پروژه خود را بسنجید.

درباره کتاب امکان‌سنجی مالی و اقتصادی پروژه‌ها با COMFAR 3. 3a:

اهمیت امکان‌سنجی قبل از اجرای پروژه‌ها، امروزه برای تمام افراد درگیر در پروژه‌های بزرگ موضوعی بدیهی است. شناخت صحیح از ابعاد بازار فنی، مالی و اقتصادی هر طرح، یکی از شروط اساسی برای پرهیز از شکست است و به ما یادآوری می‌کند تنها یک ایده خوب، برای رسیدن به موفقیت کافی نیست. اما چگونه می‌توانیم از عملی بودن پروژه خود مطمئن شویم؟ نرم‌افزارهای متعددی وجود دارند که ما را در این مسیر یاری می‌دهند که کامفار یکی از شناخته‌شده‌ترین آن‌هاست. آریو زندی با سال‌ها تجربه عمدی در فاز امکان‌سنجی و تدریس برنامه کامفار، کتاب امکان‌سنجی مالی و اقتصادی پروژه‌ها با COMFAR 3. 3a را تالیف کرده تا به نیازهای موجود در بازار پاسخ دهد.

قبل از مطالعه کتاب امکان‌سنجی مالی و اقتصادی پروژه‌ها با COMFAR 3.3a لازم است دو نکته را توضیح دهیم. نکته اول اینکه این کتاب به صورت یک راهنمای عملی واقعی تدوین شده و کاملا پروژه‌محور است. نکته دوم، موضوع دوم در مورد دوزبانه بودن کتاب است. محیط اصلی در نظر گرفته شده برای آموزش محیط فارسی نرم‌افزار است، اما همزمان با مطرح شدن موضوعات به فارسی، معادل انگلیسی آن نیز در پانویس آورده شده است. به این ترتیب زمان آموزش به هر دو زبان دسترسی دارید و می‌توانید با خیال راحت به یادگیری و انجام تمرینات بپردازید.

کتاب امکان‌سنجی مالی و اقتصادی پروژه‌ها با COMFAR 3. 3a مناسب چه کسانی است؟

مهم نیست مشغول طراحی و ارزیابی چه طرحی هستید، نرم‌افزار کامفار در حوزه‌ها و رشته‌های متفاوت کاربرد دارد و می‌تواند به شما در امکان‌سنجی مالی و اقتصادی پروژه‌ها کمک کند.

در بخشی از کتاب امکان‌سنجی مالی و اقتصادی پروژه‌ها با COMFAR 3. 3a می‌خوانیم:

تحلیل مالی و اقتصادی پروژه، تکنیک ارزیابی نتایج حاصل از اجرای طرح است، فرض بر آن است که باید پیش از اجرای یک پروژه، ابعاد و زوایای گوناگون فنی، مالی و اقتصادی طرح را محاسبه و ارزشیابی کرده و در مورد اجرا یا عدم اجرای آن تصمیم‌گیری کرد. از آنجایی که تحلیل‌های مالی و اقتصادی برای ارزیابی شرایط آینده به کار می‌روند، بنابراین همواره مبتنی بر ارزشیابی وقایعی هستند که در آینده اتفاق خواهند افتاد. پیچیده‌ترین بخش از یک تحلیل و ارزیابی مالی و اقتصادی، برآورد صحیح از وقایع آینده فنی و اقتصادی است.

تشخیص صحیح متغیرهای درون‌زا و برون‌زا، استفاده از تکنیک ارزیابی مناسب و شناخت و برآورد صحیح از بازار محصول یا خدمت موضوع پروژه، به همراه تخمین و برآوردهای دقیق از نیازهای پروژه در بخش ارزیابی فنی، اهمیت به‌سزایی در سطح اعتماد به نتایج حاصل از تحلیل پروژه دارد. عدم رعایت دقت لازم در تشخیص پارامترهای دخیل و همچنین عدم برآورد صحیح در نیازهای پروژه، نتیجه حاصل از مطالعات را کاملاً غیرقابلاعتماد خواهد کرد.

تعریف امکان‌سنجی: مطالعه‌ای است که به‌منظور حصول اطمینان از عملی بودن یک طرح به لحاظ فنی و اقتصادی قبل از اجرای طرح مزبور صورت میگیرد. یک مطالعه امکان‌سنجی، نگاهی به عوامل عمده مؤثر در یک سیستم است که مدیر را قادر به حل مسئله یا دستیابی به اهداف مطلوب خواهد کرد. به طور اصولی، امکان‌سنجی یک پروژه دارای پنج مرحله است.

مرحله اول، امکان‌سنجی قانونی: در این مرحله، باید موضوع تولید کالا یا ارائه خدمات پروژه و همچنین خود پروژه، با ضوابط و مقررات جاری ملی و محلی مقایسه شده و منع قانونی برای اجرای پروژه موجود نباشد، به عنوان مثال یک کارخانه تولیدی یا یک طرح آزادراهی هرچقدر هم که از نظر فنی و اقتصادی سودآور، توجیه‌پذیر و جذاب باشد، اما با مبانی زیست محیطی در تناقض قرار گیرد، قابل اجرا نخواهد بود. بنابراین پیش از هر اقدامی، لازم است اطمینان یابید که طرح موردنظر، از نظر قوانین موضوعه ملی و محلی، دارای منعی نیست.
فهرست مطالب کتابفصل 1- COMFAR 3.3A 
فصل 2- مقدمه، مفاهیم و تعاریف، تهیه طرح کسب‌وکار
فصل 3- بازار، تجزیه‌وتحلیل بازار هدف
فصل 4- ارزیابی فنی طرح، برآورد هزینه‌های ثابت و متغیر، برآورد زمان‌بندی ساخت و بهره‌برداری
فصل 5- مدل‌سازی مالی در نرم‌افزار، ساختار داده‌ها، تعریف پروژه
فصل 6- نتایج پایانی، خطاها، جدول خلاصه عملکرد پروژه، هزینه‌های سرمایه‌گذاری و…
فصل 7- تحلیل حساسیت، تحلیل پارامتریک، آزمون رتبه‌بندی پروژه‌ها
فصل 8- آماده‌سازی برای چاپ، تهیه گزارش امکان‌سنجی
فصل 9- منوها و دستورات، نوار ابزار
ضمیمه- فرهنگ لغات و اصطلاحات
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب امکان‌سنجی مالی و اقتصادی پروژه‌ها با COMFAR 3.3a | آریو زندی | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران