دسته‌بندی نشده · ژوئن 11, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب اینترنت اشیا: نمونه‌های کاربردی | مهدی حق شناسی | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران



معرفی کتاب اینترنت اشیا: نمونه‌های کاربردیکتاب اینترنت اشیا: نمونه‌های کاربردی منبعی کامل برای آشنایی با این مفهوم نوظهور است. مهدی حق شناسی در اثر حاضر اولین آموزش‌های لازم برای ورود به عرصه اینترنت اشیا را در اختیار شما می‌گذارد.

درباره کتاب اینترنت اشیا: نمونه‌های کاربردی

با وجود کوتاه بودن عمر وسایل ارتباطی، انسان ابزارها و روش‌های متنوعی را در این زمینه تجربه کرده است. شاید در گذشته هدف از ساخت وسایل ارتباطی، انتقال پیام به دیگر انسان‌ها بود، اما امروز متخصصان تکنولوژی به دنبال راهی برای ایجاد درک در اشیاست تا با کسب اطلاع از رخدادهای بیرونی، آنچه در محیط اطرافش می‌گذرد را مدیریت کند. نتیجه این فرصت و پیشرفت، خلق پدیده‌ای خاص در تکنولوژی است که مهدی حق شناسی در کتاب اینترنت اشیا: نمونه‌های کاربردی (Internet of Things Practical Examples) ما را با آن آشنا می‌کند.

اینترنت اشیا به معنی برقراری ارتباط میان دستگاه‌های مجهز به حسگر الکترونیک به منظور جمع‌آوری اطلاعات و کنترل ابزار است. به تعبیر دیگر، اینترنت اشیا سیستمی است که ابزارهای مختلف را بهم دیگر متصل می‌کند و به نوعی باعث هوشمندی آن‌ها می‌شود. در واقع کمک این پدیده است که دانشمندان را به ساخت هوش مصنوعی امیدوار کرده و با کمی اغراق، می‌توان گفت تلاش‌های این گروه برای ساخت هوش مصنوعی بر پایه این فناوری بنا شده است.

کتاب اینترنت اشیا: نمونه‌های کاربردی مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌های کامپیوتر، فناوری ارتباطات و اطلاعات و سایر علاقه‌مندان این حوزه، مخاطب اصلی این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب اینترنت اشیا: نمونه‌های کاربردی می‌خوانیم

در حقیقت فناوری اینترنت اشیاء، منجر به برخورداری از خانه‌ها و لوازم خانگی هوشمند همچون تلویزیون، ماشین‌های لباسشویی، سیستم‌های امنیتی، کنترل روشنایی، تشخیص و اطفای حریق، کنترل دما و درجه حرارت و غیره می‌گردد. حسگرهای موجود در این لوازم بر شرایط و محیط نظارت کرده و داده به دست آمده را به یک کنترل‌کننده مرکزی در خانه ارسال می‌کند و مالک می‌تواند خانه را به‌طور مداوم حتی از راه دور نظارت و کنترل کرده و قادر است در شرایط متفاوت تصمیمات مناسبی اتخاذ کند.

علاوه بر این خانه‌های هوشمند، یک محله نیز میتوانند از طریق شبکه همسایگی به هم متصل شوند تا یک جامعه هوشمند بسازند. در این حالت خانه‌ها قادرند بعضی اطلاعات نظارتی همچون داده‌های دوربین‌های مداربسته و نظایر آن را برای گزارش یک حادثه یا تصادف به پلیس، به اشتراک بگذارند.

از دیدگاهی دیگر، ساختمان هوشمند خدمات ماشین به ماشینی است که از مجموعه‌ای از حسگرها، کنترلرها، هشداردهنده‍‌ها، دروازه‌های مستقر در مکان‌های صحیح ساختمان و برنامه‌های کاربردی و سرور مقیم در اینترنت برای مدیریت خودکار ساختمان در کنار کار انسانی محدود بهره می‌گیرد. سیستم ساختمان هوشمند هزینه مدیریت ساختمان، مثل مصرف انرژی و هزینه کارگر را به شدت کاهش می‌دهد. با داشتن سیستم ساختمان هوشمند، خدماتی چون نظارت تصویری، کنترل روشنایی، کنترل شرایط آب‌وهوا و تأمین انرژی، همه در مرکز کنترل مدیریت می‌شوند. بعضی خدمات را می‌توان به‌طور خودکار برای صرفه‌جویی در وقت، هنگام آتش‌سوزی، مزاحمت، نشت گاز و غیره آغاز کرد.
فهرست مطالب کتابفصل اول: مروری بر اینترنت اشیا
فصل دوم: مدل‌های کسب‌وکار و درآمدیِ اینترنت اشیا
فصل سوم: کاربردها و نمونه‌های عملیاتی
فصل چهارم: برترین سکوهای اینترنت اشیا
فصل پنجم: ابزار و منابع متن باز توسعه اینترنت اشیا
فصل ششم: کلان داده، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا
منابع
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب اینترنت اشیا: نمونه‌های کاربردی | مهدی حق شناسی | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران