دسته‌بندی نشده · ژوئن 7, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب حقایقی از روم باستان | سیمون جیمز | انتشارات ندای الهی



معرفی کتاب حقایقی از روم باستانخواندن تاریخ تمدن‌های باستانی جهان، شبیه به یک ماجراجویی جذاب است. کتاب حقایقی از روم باستان نوشته سیمون جیمز شما را به دل یکی از جذاب‌ترین تمدن‌های تاریخی بشر می‌برد. در این کتاب مصور زیبا با ابعاد مختلف فرهنگ و تمدن روم باستان آشنا می‌شوید.

درباره کتاب حقایقی از روم باستان:

آشنایی با تمدن‌های دیرینه‌ای که هزاران سال پیش در نهایت شکوه و جذابیت وجود داشتند، آنقدر هیجان‌انگیز است که هر کسی را به خودش جذب می‌کند. تجربه‌ای که می‌توانید آن را با خواندن کتاب حقایقی از روم باستان (Eyewitness Ancient Rome) به دست آورید و غرق در لذت شوید.

روم باستان ازجمله مهم‌ترین و کهن‌ترین تمدن‌های باستانی است که نام و آوازه آن در جهان پیچیده و کمتر کسی را پیدا می‌کنید که تابه‌حال نام این تمدن را نشنیده باشد. تمدن روم در حدود قرن هشتم پیش از میلاد مسیح در منطقه‌ای به نام شبه جزیره ایتالیا به وجود آمد و وصف کشورگشایی‌ها و قدرت بی‌نظیر آن، آنچنان مشهور شد که در مدت زمان کوتاهی توانست توجه جهانیان را به خودش جلب کند. شهر روم، مرکز این امپراتوری بزرگ بود و زیباترین مکان‌ها، مجلل‌ترین کاخ‌ها و ساختمان‌ها و… در آن وجود داشت و بسیاری از اتفاقات مهم مربوط به حکومت و مردم، در آنجا رخ می‌داد.

این امپراتوری به دلیل کشورگشایی‌های فراوان و جنگ‌های بسیار مهمی که از سرگذرانده است،‌ در تاریخ جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد و خواندن اطلاعاتی درباره آن، به‌خوبی شما را برای شناخت بیشتر این تمدن مهم راهنمایی می‌کند. یکی از جذاب‌ترین نکاتی که درباره این تمدن وجود دارد، ‌وجود خدایان متعدد در آن است. رومیان تقریبا برای هرچیزی خدای ویژه‌ای داشتند و همین اعتقاد،‌ روایت‌های افسانه‌ای جالبی را درباره مردم این دوران به وجود آورده است.

سیمون جیمز (Simon James) در این اثر خود، اطلاعات بسیار مفیدی را درباره تمدن و فرهنگ، ابزارآلات و وسایل، خدایان رومی، تربیت فرزندان، معماری، سفر و… در دوران روم باستان ارائه کرده است. این اطلاعات با تصاویر تماشایی و جالب‌توجهی همراه هستند که با کمک آن‌ها درک بیشتری را درباره تاریخ آن دوران به دست می‌آورید.

با خواندن این کتاب، شاهکارهای مهندسی این امپراتوری بی‌نظیر را می‌بینید و پرسه در میان زیباترین آثار برجای مانده از این دوران باشکوه را تجربه می‌کنید.

در نکوداشت کتاب حقایقی از روم باستان:

یک کاتالوگ جذاب و عالی از اطلاعات سرگرم‌کننده درباره تمدن دوران باستان! کتابی که زندگی خانوادگی، جلوه‌های خانگی، لوازم آرایشی، ورزش، لباس کودکان، بازی‌ها و موارد دیگر را به شکل چشم‌نوازی به نمایش گذاشته است. هر صفحه از کتاب، شبیه به یک جشن بصری عالی است که شما را به تفکر درباره رومیان باستان وا می‌دارد. (Kirkus)

کتاب حقایقی از روم باستان مناسب چه کسانی است؟

همه کودکان 8 تا 12 ساله‌ای که به اطلاعات تاریخی و شناخت تمدن‌های باستانی علاقه‌مندند، از خواندن این کتاب لذت می‌برند.

در بخشی از کتاب حقایقی از روم باستان می‌خوانیم:

جامعه روم دارای مقیاس اجتماعی بسیار دقیقی بود. مردم دوران اولیه امپراتوری به شهروندان رومی و «دهاتی‌های» غیر شهروند و بردگان تقسیم می‌شدند. شهروندان خود به طبقه‌های اجتماعی مختلف تقسیم می‌شدند و از امتیازاتی برخوردار بودند که به غیر شهروندان تعلق نمی‌گرفت.

سنا در روم، که از زمان تبدیل شدن این کشور به جمهوری، مرکز حکومت بود، در آن زمان تحت کنترل امپراطور قرار داشت. کنسول‌ها، به جای قضات و حاکمان کشوری، از میان اعضای سنا انتخاب می‌شدند که همه اشراف‌زاده و ثروتمند بودند.
فهرست مطالب کتابدولت‌شهر تا ابرقدرت
امپراطورها
لژیون
نبرد و دفاع
سربازان در جامعه
سناتورها، شهروندان، تبعه و بردگان
زنان روم
پرورش کودکان
زندگی خانوادگی
خانه و کاشانه
معماران و مهندسان
میدان خونین
نبرد خونین
روز مسابقه
تئاتر
سیری در حمام‌ها
نگارش
صنعت‌کاران و تکنولوژی
اول موش زمستان خواب خود را بگیر!
مهمانی شام
ابزار موسیقی
دنیای خدایان فراوان
پرستش و قربانیش
درمان بیماران
مرگ و خاکسپاری
زندگی روستایی
حمل‌و‌نقل، مسافرت و تجارت
دوران افول روم
آیا می‌دانید؟
امپراطورها
اطلاعات بیشتر
نمایه
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب حقایقی از روم باستان | سیمون جیمز | انتشارات ندای الهی