دسته‌بندی نشده · ژوئن 11, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب خلاق زاده می‌شویم یا خلاق می‌شویم؟ | احسانه نظری | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران



معرفی کتاب خلاق زاده می‌شویم یا خلاق می‌شویم؟درباره خلاقیت چه می‌دانید؟ کتاب خلاق زاده می‌شویم یا خلاق می‌شویم؟ از احسانه نظری، محمد رسولی و محمدحامد پارسا با پرهیز از کلیشه‌ها و مطالب غیرعلمی، شما را با معنی درست این مفهوم آشنا می‌‌کنند و روش‌هایی کاربردی برای افزایش نوآوری در اختیارتان قرار می‌دهند.

درباره کتاب خلاق زاده می‌شویم یا خلاق می‌شویم

در دنیایی که همه‌چیز در حال تغییر شکل است، خیلی ساده می‌توان اهمیت خلاقیت و نوآوری را درک کرد. ما هر روز شاهد ابزارها و گجت‌های جدیدی هستیم که سازمان‌ها، روابط و حتی دنیا را تغییر می‌دهند. مخترعان دستگاه‌های جدید می‌سازند و ایده‌پردازان راه‌هایی نو برای حل مشکلات پیدا می‌کنند. اما مشاهده این نوابغ، ممکن است شما را فریب دهد که خلاقیت، قدرتی است که تنها عده کمی آن را در اختیار دارند در حالی که تمام ما می‌توانیم بیرون از چهارچوب‌های قدیمی فکر و عمل کنیم و این موضوعی است که احسانه نظری، محمد رسولی و محمدحامد پارسا سعی دارند در کتاب خلاق زاده می‌شویم یا خلاق می‌شویم؟ به ما آموزش دهند.

بیشتر مردم باور دارند که تفکر خلاق تنها در بعضی شرایط خاص به سراغ آن‌ها می‌آید، اما این تفکری اشتباه است. راه‌های زیادی برای حل خلاقانه مسائل در زندگی روزمره وجود دارد، حتی اگر خودتان را شخص خلاقی نمی‌دانید. تنها نکته اینجاست که تفکر خلاقانه با وجود ساده بودن، به تمرین نیاز دارد. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف، ذهن خود را فعال‌تر کنید تا بتوانید به جواب‌هایی جدید برسید. می‌پرسید چطور؟ کلید این کار، ‌ایجاد مهارت‌هایی نوآورانه است که خلاقیت را به شما هدیه می‌دهد و کتاب خلاق زاده می‌شویم یا خلاق می‌شویم؟ در ساختن آن‌ها به شما کمک می‌کند.

کتاب خلاق زاده می‌شویم یا خلاق می‌شویم مناسب چه کسانی است؟

اگر قصد دارید خلاقیت درونی خود را پرورش دهید مطالعه این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب خلاق زاده می‌شویم یا خلاق می‌شویم می‌خوانیم

یادداشت‌برداری: توصیه می‌شود وقتی یادداشت برداری می‌کنید، از یک صفحه بزرگ و خالی ‌A3‌ ‌استفاده کنید. این کار مغز را قادر می‌سازد تا شکل کاملی از اطلاعاتی داشته باشد که در حال ارزیابی آن است. هنگام یادداشت‌برداری به ویژه از سخنرانی‌های مهم به یاد بیاورید که کلمات و تصاویر کلیدی همه آن چیزی هستند که شما نیاز دارید. همچنین، مهم است به یاد بیاورید ساختار نهایی تا پایان مشخص نمی‌شود. بنابراین هر یادداشتی احتمالا نیمه نهایی است.

چند کلمه اول یادداشت ممکن است نسبتا بی‌ربط باشد تا وقتی که درون مایع سخنرانی مشخص شود. لازم است به وضوح ارزش یادداشت‌هایی را که نامرتب نامیده می‌شوند در مقابل یادداشت‌هایی که مرتب هستند درک کنید. بسیاری از مردم وقتی صفحه‌ای را می‌بینند که پر از نوشته‌های بدخطء پر از پیکان و غیرخطی است، احساس ناراحتی می‌کنند۔ به طور سنتی یادداشت‌های مرتب آن‌هایی هستند که به روشی مرتب و خطی نوشته شده‌اند.

در یادداشت‌برداری در ابتدا محتوا اهمیت دارد و نه ظاهر. یادداشت‌هایی که به نظر مرتب می‌رسند، از نظر اصطلاحات، اطلاعاتی نامرتب دارند. اما یادداشت‌های حاصل از نقشه‌های ذهنی به هر ترتیب معمولا در شکل نهایی‌شان مرتب هستند و به ندرت بیش از ده دقیقه طول می‌کشد تا یادداشت‌های یک ساعته روی یک برگه کاغذ سفید تکمیل شوند. ایجاد نقشه ذهنی نهایی تمرینی تولیدی است، به خصوص اگر دوره یادگیری به طور مناسبی سازمان‌دهی شده باشد. در این صورت، مطالعه نقشه‌های ذهنی اولین مرور مطالب سخنرانی به حساب می‌آیند.
فهرست مطالب کتابفصل صفر: خلاقیت برای همه
فصل 1: طوفان مغزی
فصل 2: دلفی
فصل 3: شش کلاه تفکر
فصل 4: نقشه ذهنی
فصل 5: TRIZ
فصل 6: اسکمپر
فصل 7: «5 چرا»
فصل 8: استخوان ماهی
فصل 9: سایر روش‌ها
پیوست: ماتریس تناقضات آلتشولر
منابع و مآخذ
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب خلاق زاده می‌شویم یا خلاق می‌شویم؟ | احسانه نظری | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران