دسته‌بندی نشده · جولای 7, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب شیوه‌های آموزش در علوم پزشکی | شبنم پشدار | انتشارات تحفه



معرفی کتاب شیوه‌های آموزش در علوم پزشکییکی از ضروری‌ترین نکات در تدریس مباحث رشته علوم پزشکی، آگاهی از بهترین و کامل‌ترین سبک‌های آموزشی این حوزه است. کتاب شیوه‌های آموزش در علوم پزشکی نوشته شبنم پشدار و سید احمد حسین زاده یکی از منابع بسیار غنی برای یادگیری شیوه‌های تدریس به دانشجویان و علاقه‌مندان رشته پزشکی به‌شمار می‌رود.

درباره کتاب شیوه‌های آموزش در علوم پزشکی

پزشکی و درمان،‌ حوزه بسیار حساسی است که افراد مشغول در آن باید نسبت به یادگیری کامل مباحث و حرفه‌ای شدن در این مسیر تلاش کنند. به همین منظور، استفاده از کتب کمک‌‌آموزشی برای یادگیری شیوه‌های درست آموزش بسیار موثر است. کتاب شیوه‌های آموزش در علوم پزشکی با بیان مباحث بسیار مهم و حیاتی در ارائه مباحث پزشکی تلاش کرده است تا منبع کاملی را در اختیار دانشجویان و طراحان سوال این حوزه قرار دهد تا با کمک آن کار آموزش را به طور کامل و تخصصی انجام دهند.

شبنم پشدار و سید احمد حسین زاده این کتاب را در چند بخش طراحی و تالیف کرده‌اند که هر یک از آن‌ها به روش‌های مهم آموزش و تدریس اختصاص دارد.

در فصل ابتدایی این کتاب، با «مرور نظریه‌های یادگیری»، بر مهم‌ترین نظریات این حوزه مسلط خواهید شد. فصل بعدی کتاب به بیان «شیوه‌های یادگیری معنادار» می‌پردازد و به شما کمک می‌کند بهترین روش‌های ممکن آموزش مباحث را به خاطر بسپارید. فصل سوم به بحث «برنامه‌ریزی درسی» اختصاص دارد و درباره مفاهیم،‌ عناصر،‌ مراحل آموزش و … برای شما صحبت می‌کند. در فصل بعدی این کتاب با «استراتژی‌های تدوین اهداف آموزشی» آشنا خواهید شد که موثرترین شیوه‌های آموزشی درسی را به شما یاد می‌دهد. در انتها و در دو فصل پنجم و ششم کتاب،‌ به ترتیب «روش‌ها و فنون تدریس» و «طراحی آزمون‌ها و انواع آن‌ها» را خواهید خواند.

کتاب شیوه‌های آموزش در علوم پزشکی برای چه کسانی مناسب است؟

همه مدرسان و طراحان سوال در حوزه پزشکی عمومی که قصد دارند مباحث درسی این رشته را به‌طور موثری به دانشجویان و علاقه‌مندان آموزش دهند، مخاطبان این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب شیوه‌های آموزش در علوم پزشکی می‌خوانیم

به طور کلی در میان مجموعه فعالیت‌هایی که برای تعلیم و تربیت دانشجویان انجام می‌شود، بیشترین سهم، به تدریس استاد در کلاس درس اختصاص می‌یابد. تدریس را می‌توان به فعالیت‌های دوجانبه‌ای که بین استاد و شاگرد جریان دارد و هدفش یادگیری است تعریف کرد. این فعالیت چنانچه منجر به یادگیری شود، برای دانشجویان مؤثر و مفید خواهد بود.

بدین ترتیب تدریس یک کنش متقابل و یک رابطه تعاملی بین دانشجو و استاد است. تدریس همانند یک مسافرت است که مدرس باید هوشیارانه از میان راه‌های گوناگون (روش‌های تدریس،) بهترین راه (روش تدریس) را با توجه به زمان، مکان و شرایط آموزشی انتخاب نماید. مراجعه به منابع جدید و شبکه‌های اینترنت، به ویژه شبکه انجمن برنامه‌ریزی درسی و رهبری آموزشی، کلیه الگوها مورد بررسی قرار گرفته است.
فهرست مطالب کتابفصل اول: مروری بر نظریه‌های یادگیری
فصل دوم: شیوه‌های ایجاد یادگیری معنی‌دار در فراگیران
فصل سوم: برنامه‌ریزی درسی
فصل چهارم: استراژی‌های تدوین اهداف آموزشی
فصل پنجم: روش‌ها و فنون تدریس
فصل ششم: طراحی آزمون‌ها و انواع آزمون‌های مورد استفاده
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب شیوه‌های آموزش در علوم پزشکی | شبنم پشدار | انتشارات تحفه