دسته‌بندی نشده · می 18, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب عشق و راز زندگی | علی سربندی | انتشارات امید سخن



معرفی کتاب عشق و راز زندگیکتاب عشق و راز زندگی پاسخی زیبا از علی سربندی به مفهوم چیستی هستی است. این اثر سعی دارد با کمک گزیده‌هایی از اشعار و نوشته‌های عرفانی، حقیقت زندگی را به مخاطب نشان دهد و او را به سرچشمه حقیقت راهنمایی کند.

درباره کتاب عشق و راز زندگی:

شاید شما هم این جمله را شنیده‌اید: زنده بودن با زندگی کردن فرق دارد. اما زندگی واقعاً چیست؟ این سؤالی به قدمت تمدن است که بحث درباره آن تا امروز هم ادامه دارد. البته برای فکر کردن به این سؤال لازم نیست حتماً عارف یا فیلسوف باشید، این نیاز در درون نوع بشر وجود دارد. هر انسانی به دنبال این است که حقیقت خود را کشف کند و ناخودآگاه در این مسیر قدم برمی‌دارد. همان‌طور که جسم انسان برای بقا نیازهایی دارد، روح نیز از انسان خواسته‌هایی دارد: هستی چیست؟ چطور می‌شود به‌جای زنده بودن، زندگی کرد؟ زندگی انسانی چه فرقی با سایر موجودات دارد؟ و در نهایت، سرنوشت پایانی این زندگی چیست؟

این‏ها دغدغه‌‏هایی هستند که می‏‌توانند فکر و روح انسان را درگیر کنند. مفهوم زندگی در عین ساده بودن، به حدی مبهم و گنگ و پیچیده است که بعد از ورود به فکر افراد دیگر نمی‌توان آن را فراموش کرد و سؤالی است که می‌تواند انسان را به سفرهای دور و دراز بکشاند. مردم ایران خوشبختند که عارفانی مانند مولانا، حافظ، سعدی و خیام در این خاک زندگی کرده‌اند و می‌توانند قسمتی از پاسخ خود را در آثار آنها جستجو کنند. اندیشمندانی که هرکدام قسمتی از حقیقت زندگی را به تصویر کشیده‌اند و تصور آغاز این سفر بدون خرد نهفته در آثار آنها غیرممکن است…

حال علی سربندی در کتاب عشق و راز زندگی از منابع غنی فرهنگ کشورمان استفاده کرده و مباحث عرفانی و معرفتی را برایمان بازگو کرده است.

کتاب عشق و راز زندگی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات عرفانی و طرفداران آثار علی سربندی از مطالعه این اثر لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب عشق و راز زندگی می‌خوانیم:

آنتوان، دوسنت اگزوپری، خالق کتاب شازده کوچولو، می‏‌گوید: «معنای هر چیز، در خودش نیست که در طرز برداشت، و شیوه نگاه ما از آن نهفته است!»

در حقیقت آینه دل را باید شست، چشم‌ها را باید شست، عینک‌‏های رنگی را باید برداشت، غبارها و تیرگی‌‏ها را از بیخ‌وبن از میان برداشت، تا هر چه هست، بدان‏سان که می‏‌نماید دیده شود، حال به زندگی و هرآنچه در آن می‌گذرد نگاه می‌‏کنیم، بی‏‌گمان هر چیز را بهتر در جای خود و به‌صورت واقعی و حقیقی خود خواهیم دید، از این روی ایمان می‌‏آوریم به آنچه گفته‏‌اند که: عظمت به آن چیزی که نگاه می‏‌کنی نیست، عظمت در نگاه تو نهفته است!

در این صورت می‏‌توان پذیرفت که نوع نگاه می‌‏تواند بیانگر کیفیت و چگونگی اشیاء، افراد در طبیعت باشد. چنان‏که گفته‌‏اند: دانش در کلام نیست، دانش، طعم مفاهیم است در کلام… چه آنکه وقتی به طبیعت می‏‌نگریم هرکسی به‌گونه‌ای متفاوت آن را خواهد دید و هرکسی برابر دیده‌‏های خود آن را تصوّر کرده و به تصویر خواهد کشید، بر این شعر خردمندانه توجه فرمایید:

برگ درختان سبز، در نظر هوشیار
هر ورقش دفتری است معرفت کردگار
فهرست مطالب کتابزنده کیست؟
نگاه ایرانیان باستان به زندگى
مولانا و راز هستى
زندگى از نگاهِ بى نگاه
هستى و مظاهر آن از نگاه نیاکان ما
زندگى انسان در نبرد با دروغ و زشتى‌ها
زندگى در بهشت گمشده 
زندگى از بهشت بیرون مى‌رود
زندگى انسان در بستر دانش شکوفا مى‌شود
مرگ براى زندگى
فاجعه شکل مى‌گیرد و آدم اغوا خواهد شد!
پیدایى هستى! در نگاه جان میلتون
آفرینش هستى از نور و با نور آغاز مى‌شود
بهشت در بهشت گمشده! 
جان میلتون و نقش فرشتگان
زندگى و پیدایى انسان در باور مردمان چین
آفرینش در تمدن و فرهنگ بین‌النهرین
سرگذشت موجودات از آغاز تا انجام
آفرینش جهان در نگاه یونانیان
فیثاغورس Pythagoras
آتش و زندگى
زندگى جاودانه!
پدیده آدمى از نگاه اندیشمندان اسلامى
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب عشق و راز زندگی | علی سربندی | انتشارات امید سخن