دسته‌بندی نشده · فوریه 18, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب علوم ترسناک: زشت‌های زیبا | نیک آرنولد | انتشارات پیدایش



معرفی کتاب علوم ترسناک: زشت‌های زیباکتاب علوم ترسناک: زشت‌های زیبا اثر پرفروش نیک آرنولد، با بیانی جذاب و طنزآمیز جانوران کوچکی را به شما معرفی می‌کند که اغلب از آن‌ها خوشتان نمی‌آید و یا از آن‌ها وحشت می‌کنید. این کتاب علمی حقایق ترسناکی را بیان می‌کند که به شدت جالب بوده و شما را به تعجب وامی‌دارد.

موضوع کتاب علوم ترسناک: زشت‌های زیبا چیست؟

علم می‌تواند بسیار شگفت‌انگیز باشد. آیا تا به حال شده از دانشمندی سوال کنید که در طول روز چه کارهایی انجام می‌دهد؟ احتمالاً وقتی که او به این سوال پاسخ دهد شما را با مجموعه‌ای از اصطلاحات پیچیده و علمی مواجه خواهد کرد. این اصطلاحات، مبهم و خسته‌کننده به نظر می‌رسند اما علم نباید اینگونه باشد. علم فقط محدود به پزشکی، آزمایشگاه‌ها و ماشین آلات پیشرفته نیست. علم بیشتر از هر چیزی درباره‌ی انسان‌هاست و شیوه‌ی زندگی و اتفاقاتی که آن‌ها هر روز با آن مواجه می‌شوند.

جذاب‌ترین قسمت علم، خوفناک‌ترین بخش آن نیز است و موضوع کتاب زشت‌های زیبا (Painful Poison) نیز دقیقاً درباره‌ی این قسمت از علم است. برای مثال به هر گوشه تاریک و مرموزی که نگاه کنید، جانوران موذی فراوانی می‌بینید. با خواندن کتاب حاضر می‌بینید چگونه علم توسط جانوران موذی وارد زندگی ما می‌شود! این کتاب حقایق مرموزی را درباره‌ی جانوران موذی بیان می‌کند که زمانیکه آن‌ها را بخوانید متوجه می‌شوید که چرا بزرگترها همیشه می‌خواهند به هر طریق جانوران موذی را از بین ببرند!

درباره‌ی مجموعه علوم ترسناک:

نیک آرنولد (Nick Arnold) در این مجموعه پرفروش و پرطرفدار با بیانی طنزآمیز و جذاب حقایق علمی عجیبی را به نوجوانان ارائه می‌دهد. هر جلد از این مجموعه به یک موضوع می‌پردازد و موضوعات انتخاب شده از میان سرفصل‌های دروسی است که کودکان و نوجوانان در کتاب‌های مدرسه خود با آن‌ها آشنا شده‌اند. با وجود اینکه مباحث مطرح شده در این کتاب بیشتر به علوم زیستی، شیمی، فیزیک و جانوران مربوط می‌شود اما آرنولد از مباحث ریاضی نیز غافل نبوده و برخی از مهارت‌های ریاضی را به طور غیرمستقیم از طریق مسائل کتاب به آن‌ها می‌آموزد.

مجموعه علوم ترسناک (Horrible Science) شامل بخش‌هایی به نام «جرات داری…» است که نوجوانان را تشویق به انجام آزمایش‌های علمی می‌کند. مهم‌ترین هدف این مجموعه فوق‌العاده آموختن علم به نوجوانان و تشویق آنان به علم‌اندوزی است. مفاهیم علمی که در این مجموعه به آن‌ها پرداخته می‌شود به زبانی ساده بیان شده و بیان طنزآمیز نیز به جذابیت هر چه بیشتر آن‌ها افزوده است. نوجوانان با خواندن این کتاب‌ها به دنیای اطراف خود دقیق‌تر نگاه می‌کنند و پدیده‌های اطراف خود را بهتر می‌شناسند.

آرنولد در مجموعه علوم ترسناک از دریچه‌ای جالب که باعث کنجکاوی نوجوانان می‌شود به دنیای علم نگاه می‌کند و علاوه بر سرگرمی مخاطب خود، مباحثی علمی را نیز به آن‌ها یاد می‌دهد. تصویرگری‌های دوست داشتنی این مجموعه نیز بر جذابیت و طنازی کتاب‌ها افزوده است. از این مجموعه‌ی محبوب تاکنون بیش از 4 میلیون نسخه در انگلستان به فروش رفته و در 24 کشور دیگر دنیا از جمله ایران نیز منتشر شده است. کشور انگلستان جوایز مختلفی از جمله چند دوره جایزه‌ جامعه سلطنتی برای کتاب‌های علمی را به این مجموعه اهدا کرده است.

اقتباس هنری از مجموعه علوم ترسناک:

گروه تئاتری در بیرمنگام انگلستان از این مجموعه اجراهایی را بر روی صحنه نمایش برده‌اند. همچنین از مجموعه‌ی علوم ترسناک برنامه‌ای تلویزیونی در سال 2015 توسط شبکه‌ی CITV ساخته شد.

کتاب علوم ترسناک: زشت‌های زیبا مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان علاقه‌مند به کتاب‌های علمی و طنز بدون شک شیفته‌ی این کتاب خواهند شد.

نیک آرنولد را بیشتر بشناسیم:

نیک آرنولد خالق مجموعه علوم ترسناک در سال 1964 به دنیا آمد. وی که به عنوان محقق و نویسنده شناخته می‌شود، فعالیت خود را از دوران نوجوانی آغاز کرد. او از دوران نوجوانی داستان‌هایی می‌نوشت، اما هرگز تصور نمی‌کرد که با نوشتن کتاب «علوم ترسناک» به چنین شهرتی برسد. اولین آثار منتشر شده آرنولد در نتیجه پروژه‌ای بود که او در دانشگاه شمال لندن روی آن کار می‌کرد و زمانی که نقد مثبتی درباره او نوشته شد شروع به نوشتن کتاب‌های «علوم ترسناک» کرد.

در بخشی از کتاب علوم ترسناک: زشت‌های زیبا می‌خوانیم:

مگس‌ها: 70000 گونه از این راسته وجود دارد. مگس‌ها از یک جفت بال برای پرواز استفاده می‌کنند. (بهترین کاری که می‌توانند انجام دهند.) آن‌ها همچنین از دومین جفت بال به جا مانده که شبیه چوبکی باریک است برای حفظ تعادل خود استفاده می‌کنند. آزاردهنده‌ترین عادت مگس، پرواز یک طرفه، به عقب و جلو، دور سر شماست؛ به همین دلیل، مگس‌ها حشرات غیر قابل تحمّلی هستند. برای بعضی از انواع مگس‌ها هیچ‌چیز لذت‌بخش‌تر از نشستن روی تلی از پشکل‌های بدبو و لیسیدن آن‌ها نیست. بعد هم روی عصرانه شما می‌نشینند!

شپش‌های مکنده: (250 گونه). شپش‌ها، خانه‌ای برای خود نمی‌سازند و روی بدن موجودات دیگر زندگی می‌کنند. بدن موجودات دیگر، جای گرم و نرمی برای آنهاست و هر وقت بخواهند، قطره‌ای خون تازه می‌مکند. شپش روی بدن تمام پستانداران به جز خُفاش‌ها زندگی می‌کند؛ تا امروز هیچ‌کس روی بدن خفاش‌ها شپش پیدا نکرده است.

سنجاقک‌ها، رگ‌بالان، سوسک‌های طلایی: این سه راسته‌ی گوناگون در مجموع 9000 گونه هستند. آن‌ها زندگی خود را در آب شروع می‌کنند و سپس از هوا تنفس می‌کنند. نام‌های سنتی سنجاقک «نیش‌زن اسب» و «سوزن رفوشیطانی» است. عجیب این است که آن‌ها اسب‌ها را نیش نمی‌زنند و نمی‌توانند جوراب‌های شما را بدوزند!
فهرست مطالب کتابپیش‌گفتار
تیره‌ی جانوران موذی
کرم‌های عجیب و غریب
حلزون‌های لزج صدف‌دار و حلزون‌های موذی بی‌صدف
جانوران موذی زیر آب
جک و جانورها
حشرات مهاجم
سوسک‌های ترسناک
مورچه‌های ترسناک
زنبورهای تنبل
زشت‌های زیبا
عنکبوت‌های وحشی
حشرات گزنده
تغییر شکل موذیانه
مقابله‌ی جانوران موذی و انسان‌های ترسناک





معرفی و دانلود PDF کتاب علوم ترسناک: زشت‌های زیبا | نیک آرنولد | انتشارات پیدایش