دسته‌بندی نشده · ژوئن 19, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب مدیریت مالی برای مدیران غیر مالی | سعید نمازیان | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران



معرفی کتاب مدیریت مالی برای مدیران غیر مالیکتاب مدیریت مالی برای مدیران غیر مالی توسط سعید نمازیان و امیرحسین جهانشاهی برای آموزش اصول اولیه سرمایه‌گذاری و ارزیابی امور مالی تالیف شده است. این اثر مفید و کاربردی آنچه را که برای تصمیم گیری درست در این حوزه نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهد.

درباره کتاب مدیریت مالی برای مدیران غیر مالی

بسیاری از افراد در مواقع ایجاد یک کسب و کار نگران آینده هستند: آیا دارایی ما برای سرمایه گذاری کافی است؟ آیا می‌توانیم هزینه‌های شرکت تا زمان سوددهی را تامین کنیم؟ با این بودجه چه ابزارها و چه تعداد نیرو را می‌توان استخدام کرد؟ این سوالات به جا و ضروری، معمولا باعث می‌شود افراد در همین مرحله منصرف شده و از دنیای کارآفرینی و مدیریت فاصله بگیرند. اما عده دیگری در نقطه مقابل، با اتکا به سرمایه مالی خود بی‌محابا وارد بازار کار می‌شوند بدون آنکه اطلاعی از روش درست مدیریت امور مالی داشته باشند. به دلیل عدم وجود آموزش‌های مدون و یکپارچه برای این موضوع مهم، سعید نمازیان و امیرحسین جهانشاهی تصمیم به تالیف اثری برای راهنمایی افراد گرفتند که نتیجه آن، کتاب مدیریت مالی برای مدیران غیر مالی (Financial Management for Non-Financial Managers) است.

این کتاب دارای نه فصل است که مدیریت مالی را از ابتدا تا انتها به شما آموزش می‌دهد. تاریخچه و اهداف حسابداری مالی، نحوه ارزیابی طرح‌های مالی و راه درست بودجه بندی از اصولی هستند که با زبانی ساده و مثال‌های متعدد توسط نویسندگان مطرح می‌شوند. با کمک آموزش‌های نویسندگان، شما با موقعیت‌های گوناگون تصمیم‌گیری مالی آشنا می‌شوید تا آینده بهتری را برای کسب‌وکارتان رقم بزنید.

کتاب مدیریت مالی برای مدیران غیر مالی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این اثر به افرادی که در موقعیت تصمیم گیری مالی برای شرکت‌ها، سازمان‌ها و ادارات هستند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب مدیریت مالی برای مدیران غیر مالی می‌خوانیم

سود و زیان انباشته حسابی است با ماهیت بستانکار که اگر بابت سال جاری باشد به‌عنوان سود و زیان جاری و اگر مربوط به سود و زیان سال قبل یا سال‌های قبل‌تر باشد سود و زیان انباشته گفته می‌شود. حساب سود و زیان انباشته یا سود و زیان سنواتی یک حساب دائمی (ترازنامه‌ای) است و به‌عنوان یکی از سرفصل‌های حقوق صاحبان سهام منعکس می‌شود پس به هیچ حسابی انتقال داده نمی‌شود.

مانده حساب سود و زیان انباشته همانطور که از اسمش پیداست، هر سال روی همان انباشته می‌شود و به هیچ حسابی منتقل نمی‌شود. حساب سود و زیان انباشته یا سود و زیان سنواتی یک حساب دائمی است که مانده آن به سال بعد منتقل می‌شود و در تمامی شرکت‌ها از جمله سهامی و… با سهامی با این حساب به یک روش برخورد می‌شود.
فهرست مطالب کتابفصل اول: تاریخچه حسابداری و اهداف مدیریت مالی
فصل دوم: معادله اصلی حسابداری و ثبت رویدادهای مالی
فصل سوم: انواع اصلاحات و تعدیلات
فصل چهارم: صورت‌های مالی در حسابداری و انواع نسبت‌ها
فصل پنجم: حسابداری بهای تمام‌شده
فصل ششم: بودجه‌بندی
فصل هفتم: تجزیه و تحلیل نقطه سربه‌سر
فصل هشتم: ارزیابی طرح‌های سرمایه‌ای
فصل نهم: ابزارهای مالی و روش‌های تأمین مالی
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب مدیریت مالی برای مدیران غیر مالی | سعید نمازیان | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران