دسته‌بندی نشده · می 19, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب مشاهیر خفن: مخترعان و ایده‌های داغ داغ | مایک گلداسمیت | انتشارات پیدایش



معرفی کتاب مشاهیر خفن: مخترعان و ایده‌های داغ داغمایک گلداسمیت در کتاب مشاهیر خفن: مخترعان و ایده‌های داغ داغ به سراغ دفترچه یادداشت‌های گمشده 10 نابغه در تاریخ رفته و داستان واقعی و شگفت‌انگیز اختراعات آن‌ها را به تصویر می‌کشد. شما در این کتاب ماجراهای باورنکردنی اختراعاتی جالب را می‌خوانید که دنیا را برای همیشه تغییر دادند.

درباره‌ی کتاب مشاهیر خفن: مخترعان و ایده‌های داغ داغ:

به اطرافتان خوب نگاه کنید، تصور کنید در دوره‌ای زندگی می‌کردید که بسیاری از وسایل ضروری زندگی‌تان هنوز اختراع نشده بودند، فکرش هم ترسناک است، نه؟ احتمالاً با همین پرسش نام چند مخترع و اختراع‌های محشرشان به ذهنتان آمد… اما شما همه چیز را درباره‌ی همه‌ی مخترعان نمی‌دانید. کتاب مخترعان و ایده‌های داغ داغ (Inventors and Their Bright Ideas) پر است از مطالب حیرت‌انگیز درباره‌ی مخترعان و اختراعاتشان! با این کتاب به زندگی دانشمندانی مشهور و نابغه سفر می‌کنیم که با نبوغ‌شان جهان را به جای بهتری برای زندگی کردن تبدیل کردند.

درباره‌ی مجموعه داستان مشاهیر خفن:

هر یک از جلدهای این مجموعه با بیانی طنزآمیز و جذاب نوجوانان را با شخصیت‌های تاریخی، علمی، هنری و… آشنا می‌کند. هر کدام از شخصیت‌های معرفی شده در این کتاب از افراد تاثیرگذار و برجسته‌ی تاریخ هستند که اغلب آن‌ها به دستاوردها و موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده‌اند. مجموعه مشاهیر خفن (Horribly Famous) به دلیل سبک طنز، روایت جذاب، نگاه نکته‌سنج و بسیاری از ویژگی‌های دیگر از مجموعه‌های نوجوان موفق اروپا به ویژه انگلستان به شمار می‌آید.

کتاب مشاهیر خفن: مخترعان و ایده‌های داغ داغ مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های تاریخی، طنز و علمی پیشنهاد می‌شود.

مایک گلداسمیت را بیشتر بشناسیم:

دکتر مایک گلداسمیت (Mike Goldsmith) فلسفه زمان و مکان را در دانشگاه کیل مطالعه کرد و در همان دانشگاه دکترای خود را نیز در رشته اخترفیزیک گرفت. او قبلاً رئیس آکوستیک آزمایشگاه ملی فیزیک بریتانیا بود و اکنون نویسنده کتاب‌های غیرداستانی برای کودکان و نوجوانان است.

در بخشی از کتاب مشاهیر خفن: مخترعان و ایده‌های داغ داغ می‌خوانیم:

لئوناردو داوینچی و زیردریایی اسرارآمیزش:

لئوناردو داوینچی پانصد سال پیش زیردریایی، گلایدِر (هواپیمای بی‌موتور) و تانک را اختراع کرد. و بعد… اولین زیردریایی در سال 1620 ساخته شد، اولین گلایدر با خلبان، در سال 1849 پرواز کرد و اولین تانک‌ها در سال 1910 مورد استفاده قرار گرفتند.

درست شنیدی. آخر بیشتر اختراعات لئوناردو گم شدند و قرن‌ها بعد لازم شد دوباره اختراع بشوند.

همۀ اینها به این دلیل بود که لئوناردو همه‌چیزدان و همه‌فن‌حریف بود و در دوران رُنِسانس زندگی می‌کرد. در دورۀ رنسانس دست‌نوشته‌ها و کتاب‌های خطی یونان باستان (که پر از ایده‌های ناب بودند) به ایتالیا آورده شد. مردم به‌شدت تحت تأثیر این گنجینه‌ها قرار گرفتند و یکمرتبه همه هنرمند و یک‌ جورهایی دانشمند شدند. به این جور آدم‌ها می‌گفتند همه‌فن‌حریف؛ یعنی آدم‌هایی که از همۀ رشته‌ها یک چیزهایی سرشان می‌شد، اما در رشتۀ به‌خصوصی تخصص نداشتند و دانشمند، نویسنده یا شناگر سینکرو نبودند. خلاصه کنم، به شکل لج‌آوری تو همه‌کار مهارت داشتند.

خب، این هم برای خودش راه و رسم خوبی بود، هرچند که سختی‌های خودش را هم داشت؛ اما لئوناردو از پسش برآمده بود. راستش را بخواهی، همه‌فن‌حریف واقعی خود او بود: یکی از بزرگ‌ترین نقاش‌های تاریخ بشر بود، نقشه‌کشی می‌کرد، مجسمه می‌ساخت، ستاره‌شناس بود، آهنگ می‌ساخت و آن‌ها را با سازهایی که خودش اختراع کرده بود اجرا می‌کرد، روی سنگ‌ها مطالعه می‌کرد، طراح ساختمان بود و حتی شهرها را هم طراحی می‌کرد، طرح گیاهان و فسیل‌ها را می‌کشید، گوشت و پوست آدم‌ها را می‌برید آن هم بی‌آنکه یک قطره خونشان را بریزد.
فهرست مطالب کتابمقدمه
ارشمیدس باستانی و دستگاه‌های ترس برانگیزش
لئوناردو داوینچی و زیردریایی اسرارآمیزش
به تعدادی مخترع خفن نیازمندیم
جیمز وات و موتور «داغ – و – سرد» او
جورج استیونسن و خطوط آهن پر مخاطره‌اش
توماس ادیسون و اختراعات بیشماررر او
آلکساندر گراهام بل و تلفن اعتراض برانگیزش
برادران رایت و ماشین‌های پرنده آرام و خونسرد آن‌ها
گولیلمو مارکونی و‌ sهای بی‌پایانش
جان لوئی برد و تلویزیون چرخان، او
ما هم مخترعیم
معرفی اختراع‌های خیییلی مشهووور: از چرخ تا سفینه‌های فضایی، به صورت لقمه‌ای!
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب مشاهیر خفن: مخترعان و ایده‌های داغ داغ | مایک گلداسمیت | انتشارات پیدایش