دسته‌بندی نشده · ژوئن 11, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب معرفی نسل پنجم تلفن همراه: مشخصات و ملزومات | جهانگیر دادخواه چیمه | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران



معرفی کتاب معرفی نسل پنجم تلفن همراه: مشخصات و ملزوماتکتاب معرفی نسل پنجم تلفن همراه: مشخصات و ملزومات از جهانگیر دادخواه چیمه، شما را با مفهوم نسل پنجم مخابرات سیار آشنا می‌کند و شرحی کامل از اجزا، کاربرد و سیر تحول این فناوری در اختیارتان قرار می‌دهد.

درباره کتاب معرفی نسل پنجم تلفن همراه: مشخصات و ملزومات:

امروزه تحقیق و توسعه در زمینه مخابرات وسعت زیادی یافته و این رشته، حوزه‌های متفاوتی را پوشش داده است. می‌توان گفت مخابرات بی‌سیم و سیار در خط مقدم توسعه قرار دارد، یعنی دو بخش رادیویی و ثابت که با استفاده از فناوری‌های متفاوتی مانند رادیوها، سرورها و خطوط انتقال پرسرعت امروزه در حال تثبیت حضور خود در فضای ارتباطات هستند. جدیدترین شکل ارتباط بی‌سیم، نسل پنجم مخابرات سیار است که هم‌اکنون آخرین مراحل اجرایی شدن خود را سپری می‌کند و معرفی و توضیحات مربوط به آن را می‌توانید در کتاب معرفی نسل پنجم تلفن همراه: مشخصات و ملزومات جهانگیر دادخواه چیمه مطالعه کنید.

لازم به ذکر است که کتاب معرفی نسل پنجم تلفن همراه (Introduction to 5G mobile communications)، جلد اول از کتابی با موضوع 5G می‌باشد که در آن سعی شده مشخصات و نیازمندی‌های نسل پنجم با زبانی دقیق، فنی و ساده بیان گردد.

کتاب معرفی نسل پنجم تلفن همراه: مشخصات و ملزومات مناسب چه کسانی است؟

افرادی که در حوزه مخابرات مشغول به تحصیل یا فعالیت هستند می‌توانند از مطالب این کتاب استفاده کنند.

در بخشی از کتاب معرفی نسل پنجم تلفن همراه: مشخصات و ملزومات می‌خوانیم:

تا پایان دهه جاری نسل چهارم شیکه‌های ارتباط سیار که تحت عنوان LTE شناخته می‌شود. مهم‌ترین اتفاق در دنیای مخابرات محسوب شده و همچنان بر پیشرفت‌های خود ادامه می‌دهد. با وجود این، بعد از سال 2020 نسل جدید فناوری‌های مخابراتی به گونه‌ای ارائه می‌شوند که با نیازهای بازار سازگاری پیدا کنند. کاربران شبکه‌های ارتباطی بی‌سیم همواره به دنبال دسترسی به نرخ ارسال و دریافت اطلاعات بالاتر، تأخیر اندک در ارسال و دریافت و همچنین قابلیت تحرک‌پذیری بیشتر هستند.

لذا نسل‌های مختلف شبکه‌های ارتباط بی‌سیم همواره به دنبال راهکاری برای ارائه خدماتی با این مشخصات به کاربران بوده است با توجه به این مزایا، تحقیقات روی نسل جدید شبکه‌های ارتباطی تحت عنوان نسل پنجم در کشورهای مختلف شروع شده است. هدف از این تحقیقات، بررسی راهکارهای اجرایی، تهیه استاندارد و تعیین پارامترهای شبکه‌های نسل پنجم است. سازمان‌های بزرگ مخابراتی و همچنین مؤسسات استانداردسازی در صنعت مخابرات، به دنبال افزایش منطقه تحت پوشش (با استفاده از همکاری دستگاه‌ها و تجهیزات بی‌سیم در یک محیط) و سرعت انتقال داده هستند.

از یک سو پهنای باند فرکانسی از منابع محدود در شبکه‌های ارتباطی بی‌سیم است و از سوی دیگر پیشرفت و نوآوری در شبکه‌های ارتباطی بی‌سیم باعث رشد اقتصادی و اجتماعی جوامع خواهد شد. به همین دلیل شرکت‌ها و سازمان‌ها همواره به دنبال راهکاری برای بهبود شبکه‌های موجود ارتباطی بی‌سیم هستند.
فهرست مطالب کتابفصل اول: معرفی ارتباطات سیار نسل پنجم و پروژه‌های فعال و تجربه کشورها
فصل دوم: معماری پیشنهادی هسته در شبکه نسل پنجم
فصل سوم: معماری شبکه دسترسی رادیویی 5G
فصل چهارم: سیستم‌های چند ورودی چند خروجی گسترده
فصل پنجم: موج میلیمتری و کاربرد آن در نسل پنجم
فصل ششم: چشم‌انداز خدمات و کاربردهای نسل پنجم تلفن همراه و شاخص‌های ارزیابی
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب معرفی نسل پنجم تلفن همراه: مشخصات و ملزومات | جهانگیر دادخواه چیمه | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران