دسته‌بندی نشده · مارس 13, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب هزار آوا و مرد صحراگرد | محمدرضا اصلانی | موسسه فرهنگی هنری سیب سرخ نیکان



معرفی کتاب هزار آوا و مرد صحراگردکتاب هزار آوا و مرد صحراگرد داستانی جذاب به قلم محمدرضا اصلانی است. این اثر که از داستان‌های عامه‌ برگرفته شده، به زندگی پادشاهی می‌پردازد که دلش می‌خواست صاحب زیباترین و خوش‌آوازترین پرنده‌ی دنیا باشد. اما چه کسی صاحب خوش‌صداترین پرنده‌ی جهان است؟

درباره کتاب هزار آوا و مرد صحراگرد:

همه‌ی داستان کتاب خواندنیِ هزار آوا و مرد صحراگرد از زمانی شروع شد که جمشیدشاه که عاشق پرندگان بود، به وزیر خود دستور داد تا زیباترین و خوش‌آوازترین پرنده‌ی دنیا را برای او بیاورد. وزیر و درباریان پس از این که مهلتی درخور برای یافتن چنین پرنده‌ای را از پادشاه دریافت کردند،‌ به جست‌وجو برآمدند.

روزها گذشت و درباریان همچنان در جست‌وجوی خوش‌صداترین پرنده بودند. اما زمین خدا پهناورتر از آنی بود که تصورش را می‌کردند! در یکی از روزها، زمانی که خسته، ناامید و دست خالی در پی آن بودند که شب را به صبح برسانند، پیرمردی نابینا عصازنان به پیشوازشان آمد. پیرمردی صحراگرد که زیباترین پرنده‌ی دنیا در صحرای او آشیان داشت.

وزیر که هرآنچه که در پی آن بود را در دستان مرد صحراگرد یافته بود،‌ تصمیم گرفت تا مأموریت خود را به سرانجام رساند و فرمان جمشیدشاه را اطاعت کند. چرا که مهلتِ یافتن پرنده تنها تا بهار بود… اما چنین پرنده‌ای که به خوش‌صدایی زبانزد همه بود،‌ در قصر پادشاه هم می‌توانست چنین زیبا و سرخوشانه آواز بخواند؟

محمدرضا اصلانی برای نگارش کتاب هزار آوا و مرد صحراگرد از داستان‌های عامه‌ بهره گرفته و داستانی زیبا را پیش‌رویمان قرار می‌دهد. این اثر زیبا کودکان را مجذوب خود خواهد کرد.

کتاب هزار آوا و مرد صحراگرد مناسب چه کسانی است؟

کودکان 7 تا 12 سال از مطالعه‌ی این اثر لذت خواهند برد.

با محمدرضا اصلانی بیشتر آشنا شویم:

محمدرضا اصلانی سال 1332 و در تبریز متولد شد. او تاکنون کتاب‌های متعددی، از داستان کوتاه و رمان گرفته تا بیوگرافی به نگارش درآورده است که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب شاهین‌ها و بشکه‌ى باروت، بازگشت به زندگی، شهید فهمیده، آن شهید سرنهاده و ساعت ضدآب اشاره کرد. گفتنی‌ست محمدرضا اصلانی به عنوان چهارمین دبیر جشنواره‌ی قلم زرین‌ انتخاب شده بود.

در بخشی از کتاب هزار آوا و مرد صحراگرد می‌خوانیم:

هنگامی که همه دور سفره نشستند، وزیر مرد صحراگرد را صدا زد و گفت: «از دیشب تا به حال منتظر هستیم تا با ما حرفی بزنی، اما تو ساکت هستی، انگار نمی‌خواهی با فرستادگان جمشید شاه هم صحبت بشوی. حال بگو بدانیم چرا به تو صحراگرد می‌گویند؟»
مشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب هزار آوا و مرد صحراگرد | محمدرضا اصلانی | موسسه فرهنگی هنری سیب سرخ نیکان