دسته‌بندی نشده · مارس 24, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب پینوکیو | کارلوس بوسکتس | انتشارات مرسل



معرفی کتاب پینوکیوکارلوس بوسکتس در کتاب پینوکیو داستان محبوب و جهانی یک عروسک چوبی را بازنویسی کرده است. این کتاب با تلفیقی از داستان، شعر و تصاویر زیبا، ماجرای آموزنده‌ی پینوکیو عروسک چوبی را به تصویر می‌کشد که به طرز جادویی می‌تواند مثل انسان‌ها حرکت کند. او در این داستان اتفاقات زیادی را تجربه کرده و درس‌های بزرگی می‌گیرد.

موضوع کتاب پینوکیو چیست؟

پدر ژپتو مردی عروسک‌ساز و تنها بود که کارش ساختن عروسک خیمه شب بازی بود. روزی او تصمیم گرفت عروسک مورد علاقه‌اش را برای خودش بسازد و با یک تکه چوب عروسکی به نام پینوکیو ساخت اما ناگهان پینوکیو جان پیدا کرده و به طرف کوچه می‌دود. پدر ژپتو برای اینکه پینوکیو خوب تربیت شود او را به مدرسه می‌فرستد اما همین که پینوکیو از خانه خارج می‌شود ماجراهای زیادی برایش رقم می‌خورد… شما فکر می‌کنید چه اتفاقاتی در انتظار پینوکیو است؟

داستان پینوکیو (Pinocchio) با بازنویسی کارلوس بوسکتس (C Busquets) و شعرهایی آهنگین و کودکانه علاوه بر اینکه کودکان را سرگرم می‌کند مفاهیم مهمی مانند پرهیز از دروغ، گوش دادن به حرف بزرگترها، عمل کردن به قول و… را می‌آموزد.

کتاب پینوکیو مناسب چه کسانی است؟

این داستان دوست داشتنی برای کودکان سنین 7 تا 9 سال آموزنده و سرگرم کننده است.

در بخشی از کتاب پینوکیو می‌خوانیم:

با هر جواب دروغ، پینوکیو بینی‌اش درازتر می‌شد تا اینکه بینی‌اش از شاخه درختان هم درازتر شد. ملکه صحبت‌هایش را قطع کرد و با عصبانیت گفت:

پینوکیو عاقل باش
چرا دروغ می‌گویی
برای کارهای بد
بهانه‌ها می‌جویی
پدر ژپتو رفته
به خاطر تو دریا
تا تو را پیدا کند
دلواپس است و تنها
اما با بی‌خیالی
تو هر کجا می‌روی
بدون فکر با هر کس
دوست و رفیق می‌شوی
پینوکیو زار و زار شروع به گریه کرد و فهمید که چه اشتباه بزرگی کرده است، به فرشته آبی مهربان قول داد از این به بعد پسر خوبی باشد.
مشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب پینوکیو | کارلوس بوسکتس | انتشارات مرسل