دسته‌بندی نشده · آوریل 8, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب کشک‌های خفن | احمد اکبرپور | انتشارات چرخ فلک



معرفی کتاب کشک‌های خفناحمد اکبرپور نویسنده و شاعر طنزپرداز معاصر، در آثار اخیرش نشان داده است که زبان طنز را به خوبی می‌شناسد. او این بار در کتاب کشک‌های خفن با استفاده از طنزپردازی خاص خود به مضامین اجتماعی و سوژه‌های روز جامعه، شکل و شمایلی طنزگونه می‌بخشد و به کمک شوخی‌های هنرمندانه‌اش با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند.

درباره کتاب کشک‌های خفن:

شما هیچ می‌دانید اگر یک الاغ موبایل بخرد چه می‌شود؟! اگر نمی‌دانید احتمالا به این علت است که هنوز کتاب کشک‌های خفن را مطالعه نفرمودید. اما مراقب باشید کتاب طنز احمد اکبرپور را کشکی کشکی نباید خواند. این کتاب یک عالمه نکته خفن دارد که با هر مطلب و ماجرای کشکی که تا به حال خوانده‌اید متفاوت است.

این همان کتابی‌ست که با خواندنش خیلی خیلی به خنده خواهید افتاد چراکه اکبرپور، از قریحه طنزش در این کتاب استفاده کرده و برای خنداندن خواننده حسابی از قلمش مایه گذاشته است.

اما اگر بخواهید بدانید که چه چیزی در این کتاب در انتظار شماست باید بگویم که خودتان را برای همه چیز آماده کنید! شاید جور شد و در امتحان کنکور شرکت کردید و با سوالاتی کنکوری و حتی فلسفی مواجه شدید که باید به آن‌ها پاسخ دهید.

پس به دنیا خنده و قهقهه از اعماق وجود با چاشنی پندشنوی و نگاه تندوتیز انتقادی نویسنده خوش آمدید. بعد از مطالعه این کتاب متوجه می‌شوید که جهان را از این دریچه نگاه کردن هم عالمی دارد!

کتاب کشک‌های خفن مناسب چه کسانی است؟

اگر شما از علاقمندان طنز اجتماعی هستید، از نگاه ظریف و انتقادی احمد اکبرپور در این کتاب تصویرگری‌شده لذت خواهید برد. همچنین نوجوانان نیز می‌‌توانند از خواندن کتاب کشک‌های خفن لذت ببرند.

در بخشی از کتاب کشک‌های خفن می‌خوانیم:

حوزه‌ی استحفاظی اسی سه‌بعدی تا حدوی وسیع‌تر است. بچه‌های جوادیه و میدان کوشک همان‌قدر قبولش دارند که کسبه و بروبچ لبِ خط و سه‌راه شمشیری. می‌گویند لوطی‌گری اگر آدم بی‌مرامی بود بلبل و قناری خدا را سکه‌ی یک پول سیاه می‌کرد.

بک او تا حدودی متفاوت است و جای دو انگشت، فقط انگشت کوچک دست چپ را روی لب و زیر زبان می‌گذارد. خیلی از سوت‌شناسان گفته‌اند که به‌خاطر همین عامل ظریف، لطافت و برد سوتش با علی‌مرغی قابل قیاس نیست؛ اما در چرخش چهچهه و زمان ماندگاری در فضا‌های شلوغ تا حدودی کم می‌آورد.

اما هیچ‌کدام از آن‌ها نتوانسته‌اند مسایل عاطفی و اخلاقی خود را در قضاوت این قضیه دخیل نکنند. آن‌ها به جای اینکه فقط به مسایل فیزیکی حجم و برد سوت و جنبه‌های زیبایی‌شناسی و تأثیر آن بر روی مخاطب بپردازند در جاهایی علی‌مرغی را کوبیده‌اند که از این نبوغ خداداد بیشتر در جهت اهداف شخصی‌اش کار کشیده است.

از آن‌طرف بعضی‌ها اسی سه‌بعدی را تا عرش بالا می‌برند که بیشترین کارکرد سوتش را در جهت حل اختلافات منطقه‌ای و مشکلات زوج‌های جوان و دلخوشی کارمندان و مستمندان به‌کار گرفته است.
فهرست مطالب کتابکشک اول: اتوبیوگرافی کشککی
کشک دوم: طالع‌بینی بهاره (فروردین، اردیبهشت، خرداد)
کشک سوم درددل‌های حیوانی (خر)
کشک چهارم: نکته‌های پندآگین (آیین مهمانی)
کشک پنجم: یادداشت‌های روزانه‌ی یک نابغه
کشک ششم: سخن بزرگان
کشک هفتم: پیش‌گویی‌های خفن
کشک هشتم: افسانه‌های سرزمین چاچالک
کشک نهم: طالع‌بینی تابستانه (تیر، مرداد، شهریور)
کشک دهم: درددل‌های حیوانی (سگ)
کشک یازدهم: شعر نو
کشک دوازدهم: روان‌شناسی رنگ‌ها
کشک سیزدهم: سؤالات کنکوری – کشکی
کشک چهاردهم: اختراع آفتابه
کشک پانزدهم: نکته‌های پندآگین (کسب علم و دانش)
کشک شانزدهم: درددل‌های حیوانی (روباه)
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب کشک‌های خفن | احمد اکبرپور | انتشارات چرخ فلک