دسته‌بندی نشده · می 30, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب کنت مونت کریستو | آر. جی نادز | انتشارات سایه گستر



معرفی کتاب کنت مونت کریستوآر. جی نادز با اقتباس از یکی مشهورترین و پرحادثه‌ترین آثار الکساندر دوما، کتاب کنت مونت کریستو را بازنویسی کرده است. این اثر جذاب داستان ادموند دانتس، ملوان 19 ساله‌ای، را به تصویر می‌کشد که در آستانه‌ی ازدواج به اتهامی واهی متهم و روانه زندان می‌شود اما پس از چند سال برای انتقام‌جویی بازمی‌گردد.

درباره کتاب کنت مونت کریستو:

وقتی ادموند دانتس به خاطر جرمی که اصلاً مرتکب نشده بود، به زندان افتاد، به خودش قول داد تا فرار کند و از کسانی که به او خیانت کرده‌اند، انتقام بگیرد.

در حالی که زندگی گذشته در نظر ادموند به صورت خاطره‌ای دور و مبهم درآمده بود، امید به انتقام به او نیرو داد تا موفق به فرار شود. ادموند با ثروتی که فردی به نام «پدر فاریا» برایش به جا گذاشته بود، توانست خودش را به شخصی مرموز و قدرتمند به نام «کنت مونت کریستو» (The Count of Monte Cristo) تبدیل کند و با طرح نقشه‌ای دقیق، روزگار تمام کسانی که او را پشت میله‌های زندان فرستاده بودند سیاه کند.

او علاوه بر اینکه باید با دشمنانش روبه رو می‌شد، باید با خودش که بر سر دو راهی اجرای عدالت و انتقام بی‌رحمانه قرار گرفته بود هم کنار می‌آمد. ادموند با مهارت و بدون هیچ تأسفی، تمام اطرافیانش را به بازی گرفت تا نقشه‌اش را مرحله به مرحله پیش ببرد و ردی از مرگ و رسوایی‌ها پشت سرش باقی بگذارد.

سرانجام آیا مردی که روزی پر از شور و امید به زندگی بود، می‌تواند مأموریتش را به پایان برساند و به آرامش دست پیدا کند یا درست در لحظه‌ی آخر، دست سرنوشت همه چیز را تغییر می‌دهد؟

کتاب کنت مونت کریستو از مهم‌ترین و مشهورترین آثار اکساندر دوما (Alexandre Dumas) به شمار می‌رود که آر. جی نادز (R. Jay Nudds) آن را به صورت کمیک بازنویسی کرده است. دوما در این اثر مرگ شخصیت‌ها را به روش‌های گوناگون به تصویر می‌کشد، یکی با اسلحه، دیگری با سم و شمشیر یا حتی سکته. به علاوه تصاویر کتاب حاضر به قدری حرفه‌ای و جذاب هستند که هیجان و اتفاقات روند داستان را برای نوجوانان ملموس‌تر می‌کنند.

فیلم‌های اقتباسی از کتاب کنت مونت کریستو:

فیلم‌های متعددی به همین نام طی سال‌های 1934، 1943، 1998و 2002 براساس این رمان مشهور ساخته شده‌اند. همچنین در سال 1997 انیمیشنی آمریکایی به همین نام از روی این داستان تولید شده است.

کتاب کنت مونت کریستو مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به نوجوانان علاقه‌مند به کتاب‌های کمیک و دوستداران رمان‌های تصویری پیشنهاد می‌شود.

الکساندر دوما را بهتر بشناسیم:

او در سال 1802 میلادی در روستایی در نزدیکی پاریس دیده به جهان گشود. پدر الکساندر دوما که ژنرالی در ارتش ناپلئون بناپارت بود به دلایلی مورد خشم این ارتش واقع شد و همین موضوع باعث شد تا کم کم فقر گریبانشان را بگیرد.

هنگامی که الکساندر چهار ساله بود پدرش را از دست داد و مادر وی به ‌سختی هزینه تحصیل او و دیگر فرزندان را تأمین می‌کرد. مادر همواره از شجاعت‌ها و رشادت‌های پدر در زمان جنگ برای الکساندر تعریف می‌کرد و به او دید روشنی از ماجراجویی و دلاوری می‌بخشید.

او که ملقب به سلطان پاریس است، یکی از محبوب‌ترین نویسندگان فرانسوی محسوب می‌شود که علاوه بر نویسندگی خبرنگار توانمندی نیز بوده است. او از پیشگامان مکتب رمانتیسیسم بود و بعضاً در کتاب‌هایش آثاری از مکتب رئالیسم دیده می‌شود. الکساندر دوما نویسنده پر کار و پر تلاشی بود و این موضوع را از سیصد عنوان کتابی که از وی منتشر شده است به وضوح می‌توان حس کرد.

کتاب سه تفنگدار، مادام کاملیا، کنت مونت کریستو، عشق صدراعظم، آموری، عشق و رویا و… از جمله آثار این نویسنده‌ی برجسته هستند.





معرفی و دانلود PDF کتاب کنت مونت کریستو | آر. جی نادز | انتشارات سایه گستر