دسته‌بندی نشده · فوریه 21, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب یک روز مرخصی برای شاهزاده کورا | لورا امی اشلیتس | انتشارات پرتقال



معرفی کتاب یک روز مرخصی برای شاهزاده کوراآیا کروکودیل می‌تواند یک حیوان خانگی باشد؟ لورا امی اشلیتس در کتاب یک روز مرخصی برای شاهزاده کورا، داستان دختری را روایت می‌کند که از زندگی سلطنتی خسته شده است. این شاهزاده از مادرخوانده‌اش می‌خواهد تا برای او یک حیوان خانگی بفرستد ولی هدیه‌ای دریافت می‌کند که تمام قصر را به هم می‌ریزد…

درباره کتاب یک روز مرخصی برای شاهزاده کورا:

فرقی ندارد شما یک شاهزاده مدرن با گوشی و ساعت هوشمند هستید یا از آن شاهزاده‌هایی که خیلی وقت پیش زندگی می‌کردند و مجبور بودند لباس‌های بزرگ و دست‌وپاگیر بپوشند. درهرصورت شما مجبورید قوانین زیادی را رعایت کنید. پادشاه و ملکه احتمالا برای تمام روز شما، از لحظه‌ای که چشم باز می‌کنید تا زمانی که می‌خوابید برنامه می‌ریزند. علاوه بر این یک پرستار هم همه‌جا دنبال شما می‌آید تا مراقب باشد خدای ناکرده کار خلاف قانونی انجام ندهید. نمی‌توانید هر غذایی که دوست دارید را بخورید و اجازه ندارید با دوستانتان بازی کنید. زندگی خیلی سختی است، مگر نه؟ اما شما هنوز با زندگی شاهزاده کورا آشنا نشدید!

کورا تنها دختر پادشاه و ملکه است. او مجبور است هر روز سه بار حمام کند، پانصد بار طناب بزند و درس‌هایی خسته‌کننده درباره تاریخ و کشورداری بخواند. پدر و مادرش می‌خواهند او در آینده ملکه خوبی بشود، اما شاهزاده کورا قبل از هر چیز بچه‌ای است که بازی کردن و تفریح را دوست دارد. به همین دلیل کورا از مادرخوانده‌اش می‌خواهد یک حیوان خانگی به او بدهد و یک کروکودیل بزرگ و سبزرنگ هدیه می‌گیرد!

نویسنده کتاب یک روز مرخصی برای شاهزاده کورا (Princess Cora and the Crocodile) با زبانی طنزآمیز و جذاب آشوب‌هایی که این کروکودیل در قصر به پا می‌کند را به تصویر می‌کشد. این داستان سرگرم‌کننده به کودکان یاد می‌دهد خواسته‌های خود را به پدر و مادرشان بگویند و با آن‌ها صحبت کنند.

نکوداشت‌های کتاب یک روز مرخصی برای شاهزاده کورا:

– چطور می‌توان به یک خزنده بزرگ که تلاش می‌کند با پیراهن صورتی طناب بزند نخندید؟ (بررسی کتاب نیویورک‌تایمز)
– داستانی مبتکرانه که واقعیت، جادو و شوخ‌طبعی را با هم ترکیب می‌کند. (Booklist)
– احتمالاً کودکان بسیاری با این کورا همدردی می‌کنند. عجیب نیست اگر هر کودکی بعد از مطالعه این کتاب آرزو کند کاش یک کروکودیل با دندان‌های تیز داشت! (Publishers Weekly)
– داستانی هوشمندانه با تصویرسازی عالی که باعث شادی هر خواننده‌ای می‌شود. (بررسی‌های کراکوس)
– خواننده‌های 7 تا 12 ساله از مطالعه تلاش کورا برای رسیدن به خواسته‌هایش لذت خواهند برد. (روزنامه وال‌استریت)
– این کتاب یک پیام مهم برای خوانندگان دارد: مهم نیست شاهزاده خانم هستی یا نه برای خواسته‌هایت مبارزه کن. (Francisco Chronicle)
– تصور اینکه یک خواننده عاشق دوستی کروکودیل و شاهزاده خانم نشود واقعاً سخت است! (School Library Connection)

کتاب یک روز مرخصی برای شاهزاده کورا مناسب چه کسانی است؟

داستانی سرگرم‌کننده و آموزنده برای گروه سنی 7 تا 12 سال، مخصوصاً بچه‌هایی که از رفتارهای سخت‌گیرانه پدر و مادرشان خسته شده‌اند. کروکودیل نماد آشوبی است که یک کودک ناراضی می‌تواند در خانه به پا کند و به همین دلیل مطالعه این کتاب به والدین هم پیشنهاد می‌شود.

درباره لورا امی اشلیتس بیشتر بدانیم:

لورا امی اشلیتس (Laura Amy Schlitz) یک کتابدار و نویسنده داستان کودک است که تا امروز توانسته جوایز معتبری مانند نیوبری (دوبار)، کالدکات، اسکات اودل و سیدنی تیلور را دریافت کند.

در بخشی از کتاب یک روز مرخصی برای شاهزاده کورا می‌خوانیم:

همان وقت که شاهزاده کورا روی شاخه درخت نشسته بود، کروکودیل داشت از پله‌های برج بالا می‌رفت. ملکه مشغول مطالعه بود و سرش را بلند نکرد تا به شاهزاده کورا لبخند بزند. گفت:« بنشین عزیزم و قلمت را دربیاور». کروکودیل قلم پری برداشت و آن را در جوهر فروبرد. ملکه دستور داد:«حالا هر چه می‌گویم بنویس».

ملکه درباره پول و بانکداری برای کروکودیل خواند. کروکودیل بلند خمیازه کشید و با این کار دندان‌های تیزش را نشان داد، اما ملکه متوجه نشد. کروکودیل دنبال چیزی گشت که بتواند با آن بازی کند. چشمش به شیشه جوهر افتاد. سعی کرد شیشه را نوک پوزه‌اش نگه دارد، اما معلوم شد در این کار مهارت ندارد. جوهر ریخت و لکه بزرگ سیاه‌رنگی همه‌جا را گرفت.
مشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب یک روز مرخصی برای شاهزاده کورا | لورا امی اشلیتس | انتشارات پرتقال