دسته‌بندی نشده · ژوئن 13, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب NoSQL,BigData آموزش کاربردی و عملی پایگاه داده Apache Cassandra | سید حسین رجاء | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران



معرفی کتاب NoSQL,BigData آموزش کاربردی و عملی پایگاه داده Apache CassandraNoSQL,BigData آموزش کاربردی و عملی پایگاه داده Apache Cassandra یک راهنمای کامل برای آشنایی با پایگاه داده آپاچی کاساندرا است که توسط سید حسین رجاء تالیف شده و اطلاعاتی کاربردی به همراه مثال‌های متعدد در اختیارتان قرار می‌دهد.

درباره کتاب NoSQL, BigData آموزش کاربردی و عملی پایگاه داده Apache Cassandra

اگر با پایگاه داده‌ها سروکار دارید، احتمالا اسم کاساندرا را شنیده‌اید که برای سازماندهی حجم بالای اطلاعات طراحی شده است. ویژگی متمایز کاساندرا، دسترس‌پذیری بالا و بدون نقطه شکست است که به آن کاربرد فراوانی در مدیریت کلان داده می‌بخشد. اگر به افزایش اطلاعات خود در این حوزه علاقه‌مندید، سید حسین رجاء در کتاب NoSQL, BigData آموزش کاربردی و عملی پایگاه داده Apache Cassandra آموزش‌ها و نکاتی که نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

نویسنده ابتدا به معرفی کاساندرا می‌پردازد که مطالبی مانند معماری و کلاس‌ها را دربرمی‌گیرد. بعد از آن روش انجام عملیات‌های مختلف که در کار با یک پایگاه داده به آن‌ها نیاز دارید را آموزش می‌بینید. همچنین جالب است بدانید که مطالبی درباره انواع داده‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها نیز در کتاب موجود است که به تکمیل اطلاعات شما در این زمینه کمک می‌کند.

کتاب NoSQL, BigData آموزش کاربردی و عملی پایگاه داده Apache Cassandra مناسب چه کسانی است؟

این آموزش برای متخصصان نرم‌افزاری که تمایل دارند Cassandra را بصورت کاربردی یاد بگیرند و آن را در عمل اجرا کنند، بسیار مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب NoSQL, BigData آموزش کاربردی و عملی پایگاه داده Apache Cassandra می‌خوانیم

هدف از طراحی Cassandra پردازش داده‌های بزرگ در گره‌های مختلف بدون هیچ نقطه‌ای از شکست است. Cassandra دارای سیستم توزیع شده همگرا در گره‌های توزیع شده است و داده‌ها بین تمام گره‌ها در یک خوشه توزیع می‌شوند. تمام گره‌ها در یک خوشه همان نقش را بازی می‌کنند.

هر گره مستقل است و در عین حال به گره‌های دیگر هم متصل است. هر گره در یک خوشه می‌تواند درخواست خواندن و نوشتن را بدون توجه به جایی که داده‌ها در خوشه قرار گرفته است، بپذیرد. هنگامی که یک گره از بین می‌رود، درخواست خواندن / نوشتن می‌تواند از دیگر گره‌ها در شبکه انجام شود.
فهرست مطالب کتابفصل 1: معرفی CASSANDRA 
فصل 2: معماری
فصل 3: مدل داده
فصل 4: نصب
فصل 5: REFERENCED API
فصل 6: CQLSH
فصل 7: دستورات SHELL
فصل 8: ایجاد KEYSPACE
فصل 9: تغییر KEYSPACE
فصل 10: حذف KEYSPACE
فصل 11: ایجاد جداول
فصل 12: تغییر جداول
فصل 13: حذف جداول
فصل 14:  TRUNCATE کردن جداول 
فصل 15: ایجاد ایندکس (شاخص)
فصل 16: حذف ایندکس (شاخص)
فصل 17: دستورات دسته‌ای (BATCH)
فصل 18: ایجاد داده
فصل 19: به‌ر‌وزرسانی داده‌ها 
فصل 20: خواندن داده‌ها
فصل 21: حذف داده‌ها 
فصل 22: انواع داده‌های CQL
فصل 23:  مجموعه‌های CQL
فصل 24: انواع داده‌های تعریف‌شده توسط کاربر
مراجع و منابع
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب NoSQL,BigData آموزش کاربردی و عملی پایگاه داده Apache Cassandra | سید حسین رجاء | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران