دسته‌بندی نشده · ژوئن 17, 2022 0

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی تختخوابت را مرتب کن | ویلیام اچ. مک ریون | انتشارات جیحون



معرفی خلاصه کتاب صوتی تختخوابت را مرتب کناگر می‌خواهی دنیا را تغییر دهی، از مرتب کردن تخت‌خوابت شروع کن! خلاصه‌ کتاب صوتی تختخوابت را مرتب کن را ویلیام اچ. مک ریون،‌ ژنرال بازنشسته‌ی نیروی دریایی آمریکا از روزهای خدمتش به نگارش درآورده. او در این کتاب ده اصل مهم را با شما به اشتراک می‌گذارد که با به‌ کار بستن آن‌ها می‌توانید زندگی خود را به شیوه‌ای باورنکردنی دگرگون سازید. اثر حاضر از عناوین پرفروش نیویوک‌تایمز است.

درباره خلاصه کتاب صوتی تختخوابت را مرتب کن

سال 2017 بود که ویلیام اچ. مک ریون (William H. McRaven)، ژنرال سابق نیروی دریایی، کتابی را بر اساس سال‌ها خدمتش در ارتش آمریکا تألیف کرد. این اثر که تختخوابت را مرتب کن (Make Your Bed) نام داشت، در همان روزهای اولیه‌ی انتشار با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان و منتقدان مواجه شد، عنوان «پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز» را از آن خود کرد و در فهرست کتاب‌‌هایی قرار گرفت که زندگی‌ را دگرگون می‌سازند. اما محتوای این اثر تحسین شده دقیقاً چه بود که چنین مورد استقبال قرار گرفت؟

سی‌وهفت سال خدمت در ارتش درس‌هایی را به ویلیام اچ. مک ریون آموخته و تجارب فراوانی را برای او رقم زده بود.چیزهایی که شاید به ظاهر کوچک و حتی در نگاه اول پیش‌پاافتاده به نظر بیایند، اما توانایی این را دارند که جهان را تغییر دهند! خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن درباره‌ی همین چیزهای کوچک است…

مک ریون به ما می‌گوید زندگی عادلانه نیست، با این حال باید به آن ادامه دهیم، او به ما راه امیدوارتر بودن را می‌آموزد و گام‌به‌گام همراهمان است تا بتوانیم جسورتر باشیم. کتاب تختخوابت را مرتب کن ده درس مهم و اساسی را شامل می‌شود. بد نیست اشاره کنیم کتاب حاضر که نشر جیحون آن را به صورت کتابی صوتی منتشر کرده، نسخه‌ای‌ست خلاصه‌شده از کتاب تختخوابت را مرتب کن، که البته تمامی نکات مهم کتاب اصلی کتاب را در بر می‌گیرد.

نازنین صابری کتاب را به فارسی برگردانده و شهره روحی آن را روایت کرده است.

جوایز و افتخارات خلاصه کتاب صوتی تختخوابت را مرتب کن

– حضور در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز
– حضور در فهرستِ «کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد»

نکوداشت‌های خلاصه کتاب صوتی تختخوابت را مرتب کن

– اثری موجز و هوشمندانه. (Forbes)
– یک اثر مهم و قدرتمند. (USA Today)
– کتاب تختخوابت را مرتب کن حاوی مطالبی روشنگر و الهام‌بخش است. (Barnes & Noble)

خلاصه کتاب صوتی تختخوابت را مرتب کن مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های خودسازی علاقه‌مند هستید، از کتاب تختخوابت را مرتب کن غافل نشوید.

با ویلیام اچ. مک ریون بیشتر آشنا شویم

ژنرال پرافتخار نیروی دریایی آمریکا، ویلیام اچ مک ریون، در سال 1955 به دنیا آمده و اکنون به آغاز هفتمین دهه از زندگی خود نزدیک می‌شود. او پیش از بازنشستگی سی‌ و هفت سال به‌ عنوان یگان ویژه‌ی نیروی دریایی خدمت کرد و تمام مقام‌های رده بالا در کادر فرماندهی را به نوبت تصاحب نمود. مک ریون در مأموریت نهایی با درجه‌ی دریاسالاری، فرماندهی کل نیروهای عملیات ویژه‌ی ایالات متحده را بر عهده داشت.

به جز کتاب حاضر اثری با نام «رمز قهرمانی» نیز از ویلیام اچ. مک ریون به فارسی ترجمه شده که مطالعه‌‌ی آن نیز ابداً خالی از لطف نیست.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی تختخوابت را مرتب کن می‌شنویم

«جلوی زورگوها بایستید»:

وقتی که مک ریون و هم‌تیمی‌اش شنای چهارمایلی خود را شروع کردند، آب خروشان و سرد بود. هم تیمی مک ریون در کنارش شنا می‌کرد. آن‌ها فقط یک لباس غواصی خیس بر تن و یک جفت کفش غواصی و یک جفت ماسک به همراه داشتند و برخلاف جهت موج‌ها سخت مشغول شنا کردن بودند.

در حالی که به سوی اقیانوس شنا می‌کردند، چراغ‌های پایگاه کم‌سوتر می‌شدند. پس از یک ساعت که شنا کردند،‌ یک مایل از ساحل دور شده بودند و به نظر می‌رسید که در دریا تنهای تنها هستند. اگر هم شناگران دیگری اطرافشان بودند. به نظر می‌رسید که به دلیل تاریکی هوا قادر به دیدن آن‌ها نبودند. مک ریون چشم‌های هم‌تیمی‌اش را می‌دید که داشتند به او همان چیزی را می‌گفتند که او متوجه شده بود؛ آن‌ها متوجه شده بودند آب پر از کوسه‌های سفید است.





معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی تختخوابت را مرتب کن | ویلیام اچ. مک ریون | انتشارات جیحون