دسته‌بندی نشده · مارس 23, 2022 0

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی رمزهای موفقیت در یادگیری زبانی تازه | لیدیا ماکوا | شرکت توسعه محتوای لحن دیگر



معرفی خلاصه کتاب صوتی رمزهای موفقیت در یادگیری زبانی تازهلیدیا ماکوا در خلاصه کتاب صوتی رمزهای موفقیت در یادگیری زبانی تازه (از مجموعه‌ سخنرانی‌های تدتاک) به شما نشان می‌دهد که برخلاف آنچه اغلب گفته می‌شود، یادگیری یک یا چند زبان‌ جدید مستلزم برخورداری از استعدادی ویژه نیست و هر کس با اندکی پشتکار می‌تواند ظرف مدتی نه چندان طولانی بر زبانی که به کل برایش ناشناخته است، مسلط شود.

درباره خلاصه کتاب صوتی رمزهای موفقیت در یادگیری زبانی تازه:

درباره‌ی بایدها و نبایدها در فرایند یادگیری یک زبان جدید اختلاف نظرهای فراوانی وجود دارد. برخی معتقدند که این هدف (فراگیری یک زبان جدید) جز از طریق پیروی از شیوه‌هایی مشخص و واحد محقق نمی‌شود. برخی دیگر در این بین بر نقش استعداد و بهره‌ی هوشی افراد تأکید داشته و بیان می‌دارند که برخی از زبان‌آموزان، هر چقدر هم که تلاش کنند قادر نخواهند بود به آنچه می‌خواهند برسند؛ در حالی که برخی دیگر، برعکس، راحت‌تر زبان یاد می‌گیرند و چه بسا که به تلاش زیادی نیز نیاز نداشته باشند.

لیدیا ماکوا (Lýdia Machová) که خود آموزگاری چندزبانه است در سخنرانی‌ای با عنوان رمزهای موفقیت در یادگیری زبانی تازه (The secrets of learning a new language) تمام نظراتی را که در بالا مطرح نمودیم نادرست نامیده، و با شاهد آوردن از خود به عنوان فردی که تا قبل از سی سالگی به چندین زبان زنده‌ی دنیا مسلط شده، اثبات کرده که یادگیری زبان نه تنها دشوار نیست، بلکه می‌تواند بسیار ساده باشد؛ به این شرط که زبان‌آموز ویژگی‌های شناختی و شخصیتی خود را به درستی بشناسد، و روشی را که بیشترین تناسب را با این ویژگی‌ها دارد برای زبان خواندن برگزیند.

خلاصه بگوییم: برای یادگیری زبان تنها یک، دو یا سه روش مشخص وجود ندارد؛ بلکه روش‌های بی‌شماری هست که کارایی یا عدم کارایی‌شان وابسته به فردی‌ست که آن‌ها را برمی‌گزیند. لیدیا ماکوا در کتاب رمزهای موفقیت در یادگیری زبانی تازه این نکته را با ذکر جزییاتی بیشتر با شما در میان گذاشته است.

خلاصه کتاب صوتی رمزهای موفقیت در یادگیری زبانی تازه مناسب چه کسانی است؟

زبان‌آموزان و آموزگاران زبان دو گروهی‌اند که بیش از سایرین از مطالب بیان‌شده در این اثر استفاده خواهند نمود.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی رمزهای موفقیت در یادگیری زبانی تازه می‌شنویم:

ما چندزبانه‌ها فقط شیوه‌هایی رو پیدا کردیم که با اون‌ها از فرایند یادگیری زبان لذت ببریم و یادگیری زبان رو از درس‌های مدرسه‌ایِ کسل‌کننده، به فعالیت خوشایندی تبدیل کنیم، که اگر هر روز هم اونو انجام بدیم خسته نمی‌شیم. اگه دوست ندارین کلمه‌ها رو روی کاغذ یادداشت کنین، می‌تونین اون‌ها رو توی اپلیکیشنتون تایپ کنید. اگه دوست ندارید به درس‌های کسل‌کننده‌ی صوتی گوش بدید، می‌تونین چیزهای هیجان‌انگیزی رو توی یوتیوب یا هر پادکست دیگه‌ای پیدا کنید.

اگه از اون دسته آدم‌های درونگرایید و نمی‌تونین حتی تصور کنین که با یه بومی اهل زبان حرف بزنین، می‌تونین شیوه‌ی صحبت با خود رو به کار ببرید… و خبر خوب اینه که این روش‌ها به درد همه‌ی اون‌هایی که مایلن زبان یاد بگیرن می‌خوره.
فهرست مطالب کتاب صوتیادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی رمزهای موفقیت در یادگیری زبانی تازه | لیدیا ماکوا | شرکت توسعه محتوای لحن دیگر