دسته‌بندی نشده · مارس 9, 2022 0

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی مغز انسان کامپیوتر نیست | رابرت اپستاین | شرکت توسعه محتوای لحن دیگر



معرفی خلاصه کتاب صوتی مغز انسان کامپیوتر نیسترابرت اپستاین در خلاصه کتاب صوتی مغز انسان کامپیوتر نیست فرضیه‌های غلطی را که پیرامون ماهیت ذهن بشری وجود دارد بررسی نموده، و به خوبی نشان داده است که برخلاف فرض رایج مغز بشر هیچ شباهتی به کامپیوترها ندارد. اثر حاضر ذیل مجموعه سخنرانی‌های تدتاک به انتشار می‌رسد.

درباره خلاصه کتاب صوتی مغز انسان کامپیوتر نیست:

در مغز شما نه داده‌ای هست، نه تصویری و نه حتی نشانی از خاطره‌ای. مغز شما همچنین، یک پردازشگر رایانه‌ای نیست که اطلاعات را با سرعتی بالا دریافت و بازنگری کند. مغز شما خالی‌تر، و توانایی‌هایش محدودتر از آن است که می‌پندارید: این است لب کلام رابرت اپستاین در خلاصه کتاب صوتی مغز انسان کامپیوتر نیست (The empty brain: why your brain is not a computer).

او در این اثر که در واقع نسخه‌ی دوبله‌شده‌ی یکی از سخنرانی‌های تد می‌باشد، تلاش کرده تا به اجمالی‌ترین شکل ممکن، به این پرسش که مغز بشر چه سازوکار و عملکردی دارد و رابطه‌ی آگاهی و هوش بشری با آن چیست، پاسخ دهد. وی ضمن این کار، مروری مختصر نیز بر تاریخ آرا و عقاید گذشتگان در این باره داشته، و مثلاً نشان داده که مؤلفان عهد عتیق و یا فیلسوفان عصر روشنگری، هر کدام چه دیدگاهی در باب هوش انسان داشته‌اند.

نقد اصلی رابرت اپستاین اما متوجهِ آن دسته از عصب‌شناسان یا متفکرانی است که اخیراً مدعی گشته‌اند مغز انسان هیچ تفاوتی با سیستم‌های پردازش کامپیوتری ندارد. او تلاش داشته تا با بررسی دقیق فرایند رشد کودک، توضیحی کامل در باب عملکرد مغز و توانایی‌های شناختی انسان ارائه دهد.

خلاصه کتاب صوتی مغز انسان کامپیوتر نیست مناسب چه کسانی است؟

مخاطب این کتاب عموم افرادی‌اند که درباره‌ی سازوکار هوش بشری پرسش‌هایی در سر دارند.

با رابرت اپستاین بیشتر آشنا شویم:

دکتر رابرت اپستاین (Robert Epstein) روانشناس، نویسنده و استاد دانشگاه است. او پی اچ دی خود را در رشته‌ی روانشناسی و از دانشگاه هاروارد دریافت کرده است. حوزه‌ی مورد علاقه‌ی وی هوش و آگاهی‌ست.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی مغز انسان کامپیوتر نیست می‌شنویم:

جرج زارکاداکیس، متخصص در زمینه‌ی هوش مصنوعی، توی کتاب سال 2015 خودش به نام «در ذیل تصور خودمان» شش استعاره رو شرح داده که انسان‌ها در طول دو هزار سال گذشته برای توضیح هوش انسان به کار می‌گرفتن. طبق قدیمی‌ترینشون که نهایتاً در کتاب مقدس هم ثبت شده، انسان یه مخلوقی‌ست از خاک و گلِ متعفن که به دنبال اون خدایی هوشمند، از روح خودش در انسان دمیده. این روحْ هوشمندیِ ما رو دست‌کم به لحاظ دستور زبانی توضیح می‌داد.

اختراع مهندسی هیدرولیک در قرن سوم قبل از میلاد، منجر به کسب محبوبیت مدل هیدرولیکی از هوش انسان شد. یعنی این تصور که جریان انواع سیالات، موسوم به طبع‌ها، هم عملکرد جسم رو توجیه می‌کرد، هم عملکرد ذهن ما رو.
فهرست مطالب کتاب صوتیادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی مغز انسان کامپیوتر نیست | رابرت اپستاین | شرکت توسعه محتوای لحن دیگر