دسته‌بندی نشده · مارس 20, 2022 0

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی موسیقی فقط برای شنیدن نیست | الیزابت هلموث مارگولیس | شرکت توسعه محتوای لحن دیگر



معرفی خلاصه کتاب صوتی موسیقی فقط برای شنیدن نیستالیزابت هلموث مارگولیس در خلاصه کتاب صوتی موسیقی فقط برای شنیدن نیست نشان می‌دهد که هنر موسیقی پیوندی عمیق با ناخودآگاه فرهنگی، باورهای اجتماعی و هنجارهای شخصیتی ما دارد. گفتنی‌ست که اثر حاضر ذیل مجموعه سخنرانی‌های تدتاک به انتشار می‌رسد.

درباره خلاصه کتاب صوتی موسیقی فقط برای شنیدن نیست:

آثار هنری در نزد عموم مردم، بیش از آن‌که بر مبنای هنجارهای زیبایی‌شناسانه مورد داوری قرار گیرند، بر پایه‌ی تأثرات و باورهای شخصی قضاوت می‌شوند. این لبّ کلام الیزابت هلموث مارگولیس در خلاصه کتاب صوتی موسیقی فقط برای شنیدن نیست (Why we love repetition in music) است. او در این اثر کوتاه، با بررسی نحوه‌ی ساخته شدن سلیقه‌ی موسیقاییِ افراد و جوامع، نشان می‌دهد که هنر موسیقی پیوستگی‌ای ذاتی با مسائل اجتماعی، و فراتر از آن، با زندگی روزمره و عادات شخصی تک‌تک ما دارد.

شنیدن این خلاصه کتاب، علاوه بر اینکه به کار متخصصان حوزه‌ی موسیقی می‌آید، می‌تواند در مواجهه‌ی مخاطبین عادی با آثار هنری نیز دگرگونی‌هایی پدید آورد. خلاصه‌ی کلام اینکه کتاب موسیقی فقط برای شنیدن نیست علی‌رغم حجم اندکش، از محتوایی غنی و تأمل‌برانگیز برخوردار است.

خلاصه کتاب صوتی موسیقی فقط برای شنیدن نیست مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به موسیقی مخاطبین اصلی این خلاصه کتاب‌ آموزنده‌اند.

با الیزابت هلموث مارگولیس بیشتر آشنا شویم:

الیزابت هلموث مارگولیس (Elizabeth Hellmuth Margulis) موسیقی‌شناس برجسته و از استادان دانشگاه آرکانساس است. نتیجه‌ی تحقیقات او در باب موسیقی در کتابی با عنوان «فلسفه‌ی موسیقی» منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی موسیقی فقط برای شنیدن نیست می‌شنویم:

جاش وابل نوازنده‌ی برجسته‌ی ویولنه که در کنسرت‌های جهانی و بزرگ اجرا می‌کنه. به طور معمول مردم برای خرید بلیط و تماشای اجراش، بیش از صد دلار پرداخت می‌کنن. تمام چینش و تنظیمات یک کنسرت معمولی، مثل فضاهای بزرگ با سقف‌های بلند، سکوت هزاران تماشاگر، و ارتفاع خود صحنه، نشون می‌ده که تا چه حد موسیقی برای شنونده مهمه.

تو سال 2007 خبرگزاری از واشنگتن پست، این ایده رو برای آزمایش اجتماعی مطرح می‌کنه: چه اتفاقی می‌افته اگه این نوازنده‌ی ویولن مشهور، به طور ناشناس، توی متروی شهر اجرا کنه؟ قاعدتاً بی‌همتایی نوازنده، رهگذران صبح رو از روزمرگی هرروزه بیرون می‌کشه و تجربه‌ای پرشور از موسیقی رو به اون‌ها می‌ده…
فهرست مطالب کتاب صوتیادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی موسیقی فقط برای شنیدن نیست | الیزابت هلموث مارگولیس | شرکت توسعه محتوای لحن دیگر