دسته‌بندی نشده · آوریل 21, 2022 0

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی نظریه‌ی همه چیز | تایلر کبو | شرکت توسعه محتوای لحن دیگر



معرفی خلاصه کتاب صوتی نظریه‌ی همه چیزتایلر کبو در خلاصه کتاب صوتی نظریه‌ی همه چیز به توضیح تلاش‌های گسترده‌ی دانشمندانِ دو حیطه‌ی فیزیک و کیهان‌شناسی برای فهم بنیان‌های جهان مادی پرداخته است. اثر حاضر ذیل مجموعه سخنرانی‌های تدتاک به انتشار می‌رسد.

درباره خلاصه کتاب صوتی نظریه‌ی همه چیز:

ایده‌ی «نظریه‌ی نهایی» همواره جذابیتی اغواگرانه برای دانشمندان علوم تجربی داشته است. تصور اینکه فرمولی کلی، ساده و بی‌نهایت زیبا وجود دارد که تمام ساختار کائنات را برای ما روشن نموده و راز آفرینش را پیش چشمانمان آشکار می‌سازد، طبیعتاً هوش از سر آدمی می‌برد. این تصور اما می‌تواند در عین حال بسیار گمراه‌کننده نیز باشد؛ خصوصاً در نظر آن دسته از دانشمندانی که علوم تجربی را عرصه‌ی خیال‌پردازی‌های آزمایش‌ناپذیر نمی‌دانند.

تایلر کبو در خلاصه کتاب صوتی نظریه‌ی همه چیز (Theory of everything) به همین موضوع پرداخته است. او در این اثر ضمن بررسی اجمالی تازه‌ترین تحولات فیزیک مدرن، شما را از آخرین نظرپردازی‌ها راجع به امکان حصول نظریه‌ی نهایی با خبر می‌سازد. به واقع، تمام تلاش او در این اثر کوتاه در این راستا بوده که مختصات نظریه‌‌ای هنوزْ کشف‌ناشده را شرح دهد که مطابق آنچه انتظار می‌رود، کلید فهمِ تمام معمای هستی خواهد بود.

در پایان بد نیست بار دیگر اشاره کنیم که کتاب حاضر ذیل مجموعه سخنرانی‌های تدتاک به انتشار می‌رسد.

خلاصه کتاب صوتی نظریه‌ی همه چیز مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به فیزیکِ نظری مخاطبین اصلی اثر حاضرند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی نظریه‌ی همه چیز می‌شنویم:

هولوگرام‌ها می‌تونن توضیح بدن که چجوری یک نظریه درباره‌ی همه چیز می‌تونه به تمام کهکشان و حتی فراتر از اون مرتبط باشه. تصور کنید که کهکشان ما یک دیسک دی وی دی عظیمه که در میان بی‌نهایت دی وی دی دیگه شناوره. بنا به نظریه‌ی همه چیز، همه‌ی دی وی دی‌ها در یک کارخانه ساخته شدن. اما هر کدوم از اون‌ها یک فیلم جداگونه توی خودشون ذخیره کرده.

در حالی که دی وی دی ما یک کهکشان سه بعدی رو نشون می‌ده که تابع قوانین مدل استاندارده، منظره‌ی دی وی دی همسایه‌ی ما دارای یک فیلم پنج‌بعدیه و بر اساس مدل متفاوت دیگه‌ای عمل می‌کنه. اگر بتونیم که تمام این منظره‌های جدا رو در چهار بعد ببینیم، ممکنه بتونیم ساختار زیرین اونا رو ببینیم.
فهرست مطالب کتاب صوتیادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی نظریه‌ی همه چیز | تایلر کبو | شرکت توسعه محتوای لحن دیگر