دسته‌بندی نشده · ژوئن 19, 2022 0

معرفی و دانلود خلاصه کتاب فقط یک کار: چگونه می‌توانی بزرگ اندیش باشی؟ | گری کلر



معرفی خلاصه کتاب فقط یک کار: چگونه می‌توانی بزرگ اندیش باشی؟چگونه می‌توانی بزرگ اندیش باشی؟ خلاصه کتاب فقط یک کار نوشته‌ی گری کلر و جی پاپاسان، به شما روش‌هایی کارآمد ارائه می‌دهد که با انجام کارهای کوچک و مداوم در زمان کوتاه‌تری به موفقیت دست یابید و رضایت بیشتری از شغل و زندگی خود داشته باشید. گفتنی‌ست این اثر بیش از 12 جایزه را کسب کرده و در چندین لیست پرفروش از جمله نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال قرار دارد.

درباره خلاصه کتاب فقط یک کار

کتاب حاضر بیشتر اصول ما برای انجام کارها را به هم خواهد زد… خلاصه کتاب فقط یک کار (The one thing) تاکید دارد که برای موفقیت نیازی به انجام چند کار به صورت همزمان نیست و تنها کافی‌ست همه تمرکزمان بر روی انجام یک کار باشد و به صورت جدی از انجام کار اصلی‌مان با کارهای دیگر خودداری کنیم. این روشی است که هم زندگی شخصی و هم زندگی کاری ما را متحول خواهد کرد.

اگر می‌خواهیم در زندگی پیشرفت کنیم و به موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگی دست یابیم باید تا جایی که ممکن است اهداف کوچک بسازیم تا زودتر به آن‌ها برسیم و بیشترین بهره‌وری را در زندگی شخصی و کار خود داشته باشیم. این روش بهترین عملکرد برای دستیابی به خواسته‌هاست که متاسفانه اکثر ما برعکس آن عمل می‌کنیم.

زمانی که ما در ابتدای راه، اهداف بزرگ و دشواری را انتخاب می‌کنیم ممکن است بسیاری از اوقات از آن ناامید شویم و تصور کنیم که دستیابی به موفقیت‌های بزرگ غیر ممکن و یا زمانبر است. به همین دلیل است که بعضی از ما بسیار پرمشغله می‌شویم و برنامه‌های زندگیمان بهم ریخته و گاهی گیج کننده می‌شود.

اگر اهداف انتخاب شده از جانب ما بیش از حد بزرگ باشد ممکن است در مسیر دستیابی به آن علاوه بر از دست دادن انگیزه، داشته‌های خود را نیز از دست بدهیم و همین موضوع سبب می‌شود تا به مرور زمان سطح انتظاراتمان پایین بیاید و از رویاها و اهدافمان دست بکشیم و زندگی محدودی را تجربه کنیم.

هدف گری کلر و جی پاپاسان از تالیف خلاصه کتاب فقط یک کار این است که به ما بیاموزند با اهداف کوچکتر شروع کنیم و باور داشته باشیم که این اهداف ارزشمند هستند. با این روش برای انجام کارهای اصلی خود اضطراب کمتری تجربه می‌کنیم و با تمرکز و اراده‌ای محکم‌تر به سوی اهداف اصلی پیش می‌رویم.

جوایز و افتخارات خلاصه کتاب فقط یک کار

– برنده 12 جایزه کتاب
– برنده جایزه کتاب کسب و کار Axiom در سال 2014
– از پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌ تایمز
– از پرفروش‌ترین‌های وال‌استریت ژورنال
– از پرفروش‌ترین‌های یو اس ای تو دی
– حضور در بیش از 575 فهرست پرفروش ملی
– جز 100 کتاب برتر تجاری سایت گودریدز

خلاصه کتاب فقط یک کار برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید رویاهای خود را در زندگی شخصی و کاری خود محقق کنید، مطالعه خلاصه کتاب فقط یک کار را از دست ندهید.

با نویسندگان خلاصه کتاب فقط یک کار بیشتر آشنا شویم:

گری کلر (Gary W. Keller)، سخنران برجسته و نویسنده‌ی مجله کارآفرین سال است که اهل آمریکای جنوبی‌ست. او موسس بزرگ‌ترین شرکت مستغلات به نام املاک کلر است. او در زمینه‌ی معاملات و مذاکرات تدریس می‌کند. کلر آثار دیگری نیز نوشته است که همه‌ی آن‌ها نیز طرفداران زیادی داشته‌اند و در صدر کتاب‌های پرفروش بوده‌اند.

جی پاپاسان (Jay Papasan)، نویسنده‌ای حرفه‌ای و ویراستاری مجرب است. او در شرکت املاک کلر مدیریت می‌کند و همین موضوع دلیلی است تا با گری کلر چندین کتاب دیگر بنویسند. او با ناشران مشهوری همکاری کرده و تاکنون چند جایزه ویراستاری نیز کسب نموده است. جی پاپاسان هم‌اکنون در حیطه‌ی املاک مشغول به کار است.

جملات برگزیده خلاصه کتاب فقط یک کار

– راز زندگی منظم و مرتب در شکل‌گیری عادتی است که پی‌درپی تکرار شود.
– کارهایت را اولویت‌بندی کن. مطمئناً همه‌ی آن‌ها به یک اندازه مهم نیستند.
– اگر نتوانی بزرگ‌اندیش باشی و افکاری عالی در ذهن بپرورانی، فرصت‌هایت را محدود می‌کنی.
– اگر می‌خواهی تمام سعی و تلاشت را بر مهم‌ترین کارهایت متمرکز کنی، لازم است که به کارهای پیش‌پاافتاده و بی‌اهمیت نه بگویی.

در بخشی از خلاصه کتاب فقط یک کار می‌خوانیم

یک لحظه تصور کن که الان هیچ هدف یا آرزوی ملموس و مشخصی نداری. اگر این‌طوری بی‌هدف و سرگردان باشی، چطوری تصمیم می‌گیری که هر روز چه‌کار کنی؟ خیال می‌کنی مجبوری در کاری سخت و طاقت‌فرسا دوام بیاوری بی‌آنکه بدانی چرا؟

وقتی خودمان را در وضعیت بالا در نظر بیاوریم، می‌فهمیم که چقدر مهم است هدفی داشته باشیم و تلاش کنیم تا به آن برسیم. هدف است که به زندگی‌ات معنا و مفهوم می‌بخشد و باعث می‌شود شفاف‌تر فکر کنی، محکم‌تر قدم برداری و سریع‌تر تصمیم بگیری. مهم‌تر از همه این است که اگر بدانی چرا داری کاری را انجام می‌دهی، وقتی مشکلی بروز کند الهام و انگیزه‌ی ادامه‌ی کار برایت فراهم است.

وقتی هدفی در کار باشد، می‌توانی برنامه‌ریزی کنی که چه قدم‌هایی باید برداری تا به آن برسی، ولی بهتر است که تک‌تک مراحل دستیابی به هدفت را هم مجسم کنی چون این کار به تو انگیزه می‌دهد و برای پیشروی در راهی که پیشِ رو داری، آماده‌ات می‌کند. تأثیرات مثبت این کار در تحقیقی که در آن از دانش‌آموزان خواستند موقع شرکت در امتحانات نتیجه‌ی آزمون یا مراحل آماده شدن برای شرکت در آزمون را مجسم کنند، ثابت شد. شاگردانی که این مراحل را مجسم کرده بودند گزارش دادند که انگیزه‌ی بیشتری داشتند، آماده‌تر بودند و نتایج بهتری گرفتند.

یادت می‌آید در شروع این مبحث چقدر گیج و سردرگم بودی؟ حالا تصور کن که فهمیده‌ای چه رسالتی داری، و آن صعود به قله‌ی اورست است. ناغافل هدفت مشخص می‌شود؛ این همان کاری است که دلت می‌خواهد بکنی. حالا باید کمی تحقیق کنی، تعلیم ببینی و تجهیزات لازم را فراهم کنی. صدقه سرِ هدفت، از قبل نقشه می‌کشی، قدم‌هایی را که باید برداری مجسم می‌کنی و به‌سمت آن پیش می‌روی.





معرفی و دانلود خلاصه کتاب فقط یک کار: چگونه می‌توانی بزرگ اندیش باشی؟ | گری کلر