دسته‌بندی نشده · می 27, 2022 0

معرفی و دانلود رایگان کتاب استعداد (از آشنایی تا کشف) | پوریا برزعلی | انتشارات اشکاف



معرفی کتاب استعداد (از آشنایی تا کشف)آیا از تلاش شرکت‌ها برای یافتن بهترین نیروها متعجب هستید و دلیل رقابت‌های شدید کاری را درک نمی‌کنید؟ کتاب استعداد (از آشنایی تا کشف) از پوریا برزعلی با توضیح مفهوم استعداد و نقش مهم آن در موفقیت کسب‌وکارها، شما را با اهمیت استعدادیابی درست در زمینه انتخاب شغل آشنا می‌کند و باعث می‌شود درک جامع‌تری از این موضوع پیدا کنید.

درباره کتاب استعداد (از آشنایی تا کشف):

چرا دنیای مدرن تا این حد بر استعداد تاکید دارد؟ چرا برنامه‌های تلویزیونی عظیمی تنها برای بهترین یافتن بهترین استعدادها برپا می‌شوند و میلیون‌ها تماشاگر دارند؟ کتاب استعداد (از آشنایی تا کشف) با توضیح تفاوت دنیای کار امروز و گذشته، این موضوع را توضیح می‌دهد. به عقیده پوریا برزعلی – نویسنده کتاب- دلیل این اتفاق را باید در تغییر نگاه کارفرمایان جستجو کرد. مدیران و مسئولان شرکت‌ها‌ی بزرگ و کوچک، متوجه شده‌اند برخلاف باورهای قدیمی، این کارمندان هستند که پیروزی و موفقیت کسب‌وکارها را تعیین می‌کنند. البته عوامل مختلفی در به ثمر رسیدن سرمایه گذاری یک فرد یا مجموعه اثرگذار است اما کلیدی‌ترین عنصر یک سازمان انسان و توانایی‌های اوست. به همین دلیل شرکت‌ها همزمان با رشد و توسعه، بیشتر از قبل به نیروهای انسانی توجه می‌کنند و به دنبال معیارهای جدیدی برای سنجش و یافتن استعدادها هستند.

کتاب استعداد (از آشنایی تا کشف) مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این اثر به دو گروه کارفرمایان و کارمندان پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب استعداد (از آشنایی تا کشف) می‌خوانیم:

برخلاف گذشته که افراد حق انتخاب چندانی در کار و پیشه خود نداشتند و اکثر افراد مشاغل پدران و مشاغل خانوادگی خود را ادامه می‌دادند، امروزه این اختیار و آزادی در خدمت افراد قرار گرفته که تقریباً در هر سنی که هستند بتوانند تغییر رشته و شغل بدهند. امّا این آزادی از بسیاری جهات توسط نیاز بازار و هیجانات اجتماعی شکل‌دهی می‌شود!

به عنوان مثال در اوایل دهه هشتاد شمسی در ایران رشته مهندسی عمران وجهه و کلاس اجتماعی خاصی داشت و البته همه اینها به علت بازار خوب مسکن در دهه گذشته و همان دهه بود؛ در اواخر دهه هشتاد بازار متقاضیان رشته‌های حقوق و وکالت بسیار گرم شد! چرا که وکلا افرادی قلمداد می‌شدند که هم قدرتمند و هم دارای ثروت بودند؛ و در سال 1397 رکورد تقاضا برای کنکور رشته تجربی و قبولی در رشته پزشکی در ایران شکسته شد (!) و رکورد بی‌سابقه 52% را در تاریخ کنکور ایران از خود بجای گذاشت! برای این پدیده اجتماعی شاید بتوان به دلایل مختلفی در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی همچون عدم توازان سطوح درآمدی در بین اقشار جامعه و عمیق‌تر شدن شکاف طبقاتی و… اشاره کرد که از حوصله این مقاله خارج است.
فهرست مطالب کتابجَنگ استعدادها و جَنگ بر سر استعدادها!
مقدمه
بازارهای رقابتی
دو بُعد رقابت
کشف استعداد و سازمان
نتیجه‌گیری
زیرسیستم‌ها و مگاسیستم‌ها در آموزش و کشف استعدادها
تبدیل استعداد به نقطه قوت
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود رایگان کتاب استعداد (از آشنایی تا کشف) | پوریا برزعلی | انتشارات اشکاف