دسته‌بندی نشده · می 20, 2022 0

معرفی و دانلود رایگان کتاب امامزاده شاهزاده قاسم | محمدحسین صادقی | انتشارات هدهد



معرفی کتاب امامزاده شاهزاده قاسمکتاب امامزاده شاهزاده قاسم اثری در بزرگداشت این امامزاده بزرگوار است که به کوشش محمدحسین صادقی تالیف شده و شما را با تاریخچه، امکانات و سایر اطلاعات این مکان معنوی آشنا می‌کند.

درباره کتاب امامزاده شاهزاده قاسم:

مردم ایران به دلیل ارادتی که به ساحت مقدس ائمه معصومین و امام‌زادگان داشته و دارند، همیشه برای متجلی کردن عظمت و منزلت آن‌ها از القابی مثل شاه و شاهزاده و سلطان استفاده می‌کنند. مخصوصاً برای تکریم امام‌زادگانی که در جوانی به طرز فجیع و دلخراشی به شهادت می‌رسیدند از پیشوند شاهزاده استفاده می‌شود و کتاب امامزاده شاهزاده قاسم نیز درباره یکی از نوادگان عظیم‌الشان حضرت موسی‌بن‌جعفر (ع) است که مقبره ایشان در نزدیکی شهرستان زرقان قرار گرفته است. محمدحسین صادقی در این اثر توضیح می‌دهد اهالی این شهرستان، چگونه با زندگی و کرامات این امام‌زاده بزرگوار آشنا شده‌اند و اطلاعاتی کامل درباره نحوه زیارت از آرامگاه ایشان، برنامه‌های فرهنگی-مذهبی و حضور زائران در اختیار شما قرار می‌دهد.

کتاب امامزاده شاهزاده قاسم مناسب چه کسانی است؟

افرادی که قصد سفر به شهرستان زرقان و بازدید از امکان مذهبی را دارند می‌توانند از این اثر به‌عنوان یک راهنما استفاده کنند. همچنین ساکنین استان فارس و سایر اشخاصی که تصمیم دارند با امام زاده شاهزاده قاسم بیشتر آشنا شوند مطالعه این کتاب را سودمند خواهند یافت.

در بخشی از کتاب امامزاده شاهزاده قاسم می‌خوانیم:

روز زیارتی امام‌زاده شاهزاده قاسم: همانگونه که اکثر امام‌زادگان روزهای زیارتی خاص دارند. روز مخصوص زیارتی شاهزاده قاسم روز جمعه است که معمول مردم زرقان و روستاها و شهرهای اطراف در این روز به زیارت این امام زاده عظیم الشأن می‌آیند و به نذر و نیاز و مناجات و صله ارحام می‌پردازند، برخورداری از طبیعت زیبا و دامنه‌های کم شیب کوه و چشم اندازهای بسیار زیبای جاده و دشت‌ها و ارتفاعات نیز عامل و انگیزه تفریح و تفرج در زائرین باصفای شاهزاده قاسم می‌گردد۔
فهرست مطالب کتابزیارت امامزاده شاهزاده قاسم علیه السلام
امام زاده شاهزاده قاسم
پیشینه کاربرد القاب شاه و شاهزاده و سلطان برای امام زادگان
چشم‌اندازهای بسیار زیبا و معنوی
مشخصات فنی سازه‌ها
طرح جامع امام زاده
حرم شاسنامه‌دار و ثبت شده در سازمان اوقاف
روز زیارتی امام زاده شاهزاده قاسم
مراسم عبادی و معنوی
کارها و برنامه‌های مهم فرهنگی در طول سال
نظم و انضباط اداری و مالی
پر ازدحام‌ترین اوقات نماز و زیارت
امکانات مهم دیگر
دفتر ثبت کرامات، دلنوشته‌ها و خاطرات زائران
امکانات موجود سکونتی
سَیّد شهید
اسامی هیئت امناء
نیازهای عمرانی، فرهنگی و بهداشتی
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود رایگان کتاب امامزاده شاهزاده قاسم | محمدحسین صادقی | انتشارات هدهد