دسته‌بندی نشده · آوریل 27, 2022 0

معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی بازگشت از قیامت | ارسلان رسولی عمارلویی | استودیو نوار



معرفی کتاب صوتی بازگشت از قیامتکتاب صوتی بازگشت از قیامت داستانی با موضوع آخرت و عالم جزاست که به قلم ارسلان رسولی عمارلویی به رشته‌ی تحریر درآمده. نویسنده در این اثر کوشیده تا با استناد به روایات قرآنی، تصویری روشن از آنچه پس از مرگ بر آدمی می‌رود، ترسیم نماید. گفتنی‌ست که کتاب پیش رو متعلق به مجموعه‌ای به نام گالشنامه است.

درباره کتاب صوتی بازگشت از قیامت:

به طور کلی دو دیدگاه متمایز در باب مرگ و چیستی آن وجود دارد. نخست، دیدگاه مادی (فیزیکالیستی)، و دوم، دیدگاه دینی/معنوی. مطابق جهان‌بینی مادی، مرگ نقطه‌ی پایان است؛ ختمِ همه چیز؛ پایانی بی‌آغاز و انتهایی بی‌ابتدا. آنان که به دیدگاه مادی قائل‌اند انسان را چیزی جز پوست و گوش و استخوان نمی‌دانند. به باور ایشان تداوم آگاهی پس از مرگ محال است، چرا که انسان اساساً جسم است و جسم، هنگامی که روی در نقاب خاک مخفی کند، اساساً از هستی و آگاهی تهی می‌گردد.

در مقابل، دیدگاه دینی/معنوی قرار دارد. معتقدان به این دیدگاه، مرگ را نه واپسین ایستگاه در جاده‌ی حیات، بلکه پلی به دنیایی دیگر می‌دانند. به باور ایشان، انسان ترکیبی از روح الهی و جسم زمینی‌ست. البته که مرگ تن ما را هلاک می‌سازد؛ اما ابداً گزندی به روحمان نمی‌رساند.

در میان ادیان ابراهیمی، اسلامْ آخرت‌محورترین دین است. در هیچ کتاب مقدسی به اشارات و توصیفات دقیقی برنمی‌خوریم که قرآن از روز جزا به دست داده است. پس بیجا نیست اگر معاد و معاداندیشی را زیربنایی بدانیم که تمام دیگر آموزه‌های اسلامی بر آن استوار گشته.

ارسلان رسولی عمارلویی در کتاب صوتی بازگشت از قیامت به ارائه‌ی تصویری ملموس از عالم قیامت پرداخته، و این‌چنین، به وظیفه‌ی دینی خود که همانا آشنا ساختن دیگران با مبانی اسلامی‌‌ست، عمل نموده.

در کتاب حاضر شنونده‌ی یک داستان خواهید بود؛ داستانی آشنا و در عین حال بس غریب: داستانِ یک مرگ. ماجرا از این قرار است: راوی اثر بنا به حادثه‌ای، همچون تمام ابنای بشر، با هیبت فرشته‌ی مرگ مواجه می‌شود. پس از این، مجبور به آغاز سفری شگرف می‌شود، و طی این سفر، آرام‌آرام شهد حقیقت را مزه می‌کند…

کتاب صوتی بازگشت از قیامت مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مباحث مذهبی مخاطبین اصلی کتاب صوتی بازگشت از قیامت‌اند.

با ارسلان رسولی عمارلویی بیشتر آشنا شویم:

او به سال 1331 در روستای خورگامِ عمارلو به دنیا آمد و تا پیش از هفت سالگی، قرآن را نزد پدر آموخت. عمارلویی کودکی سختی را گذراند و برای امرار معاش به حرفه‌‌های گوناگونی تن داد. عمارلویی پس از پایان دوره‌ی ابتدایی راهی سلمان‌شهر می‌شود و تحصیلات خود را در همان محل، پی می‌گیرد. پس از آن نیز خدمت سربازی را پشت سر می‌گذراند و همزمان فعالیت‌های رسانه‌ای خود را آغاز می‌کند.

از آثار اوست: «قصه‌های عمو، سقوط 57، دانش‌آموز تنبل، مناجات سرگالش»

در بخشی از کتاب صوتی بازگشت از قیامت می‌شنویم:

فضای برزخ در حال تغییر بود. همه‌ی برزخیان، هراسان به این طرف و آن طرف می‌دویدند. از هر کسی می‌پرسیدم، کسی جواب نمی‌داد. به یک‌باره، قبرها بهم ریخت. گردوغبار همه جا را گرفت. مطمئن شدم قیامت برپا شده است. قیامتی که خداوند در قرآن بارها بدان اشاره کرده است و ما نیز به دفعات آن را شنیده‌ایم.

این آیات بازدارنده‌ی هوای نفس آدم‌ها در دنیا بود. یوم‌الحساب، یوم‌القیامة و یوم‌الموعود که در وصف قیامت آمده است. کلافه بودم. تمامی آیاتی را که به روز قیامت اشاره‌اند، در ذهنم مرور می‌شود. روزی که انسان به کارهای از پیش فرستاده‌اش می‌نگرد. روزی که پرده‌ها کنار می‌رود و اسرار فاش می‌شود…





معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی بازگشت از قیامت | ارسلان رسولی عمارلویی | استودیو نوار