دسته‌بندی نشده · ژوئن 26, 2022 0

معرفی و دانلود رایگان کتاب مرگ فراتر از زیبایی | سمیه کارجو | انتشارات صبح امروز



معرفی کتاب مرگ فراتر از زیباییدنیای پس از مرگ جایی است که اغلب زمینی‌ها آن را فراموش می‌کنند، درحالی‌که مقصد نهایی آنجاست… کتاب مرگ فراتر از زیبایی نوشته سمیه کارجو مجموعه‌ای از آیات قرآنی، روایات و احادیث ائمه است که درباره زیبایی و رمز و رازهای دنیای بعد از مرگ صحبت می‌کند.

درباره کتاب مرگ فراتر از زیبایی

تابه‌حال به دنیای جاودانی که بعد از زندگی در این دنیا انتظارتان را می‌کشد فکر کرده‌اید؟ آخرین سفر انسان و روانه شدن او به سوی دنیای جدیدی که در آنجا باقی خواهد ماند، اتفاقی است که او را به تکامل می‌رساند. بنابراین به همان اندازه که انسان‌ها برای سفرهای دنیایی خودشان برنامه‌ریزی می‌کنند، بهتر است برنامه عزیمت ابدی خودشان را در نظر داشته باشند.

کتاب مرگ فراتر از زیبایی که سمیه کارجو آن را نوشته است، یک راهنمای معنوی و یادآور مسیری است که همه آدمیان پیش روی خود دارند. این کتاب مجموعه‌ای از آیات قرآنی، روایات پیامبر اعظم (ص) و بیانات امام علی (ع) در نهج‌البلاغه است که درباره مرگ و سفر به آخرت صحبت می‌کند.

با خواندن این کتاب می‌آموزید توجه به مسیری که در این دنیا پیش می‌گیرید، تا چه اندازه اهمیت دارد و مهم‌ترین نکاتی که درباره جهان دیگر گفته شده است، چه مسائلی هستند.

کتاب مرگ فراتر از زیبایی برای چه کسانی مناسب است؟

همه افرادی که از خواندن کتاب‌های دینی، آیات و روایات قرآنی لذت می‌برند، مخاطبان این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب مرگ فراتر از زیبایی می‌خوانیم

معاد جلوه‌گاه رحمت الهی است که بر انسان‌ها می‌گذرد و رحمت بی‌کران الهی پس از مرگ در معاد به انسان‌ها فرود می‌آید و انسان برای اینکه بتواند زیبایی پس از مرگ را باور کند باید به درک این مفهوم برسد که سعادت بشریت در مرگ است و هر انسانی همانگونه که باید سعادت زندگی و خوشبختی و نیکبختی را در درون خود جست‌وجو کند و بیرون از خود به دنبال آن نگردد، باید سعادت پایان زندگی را هم در مرگ بداند و در این فرصت کوتاهی که چشم به هم زدنی می‌گذرد به این نتیجه برسد که تنها برای زیستن به این دنیا نیامده است و از ذهن جست‌وجوگر و کاوش‌گر به خود برای بالا بردن سطح معلومات خویش استفاده کند در مورد عالم هستی که مرحله‌ای از سفر به سوی آخرت است و در مورد درک چگونگی سعادتمند شدن پس از مرگ.

در واقع انسان‌ها باید بدانند و به این باور قلبی برسند که اتفاقی (مرگ) که در پایان این دنیای پر از فرازونشیب دنیا قرار است باعث سعادت بشر شود و انسان را به اوج درک مفاهیم برساند چگونه ممکن است زیبا نبوده و زشت جلوه کند.

بلکه زیبایی بی‌نظیر است و دروازه‌ایست به سوی ادراک فوق بشری برای موجوداتی که در این دنیا درکشان از جهان هستی به اندازه هاله و یا سایه‌ای است و برای اینکه درک انسان حتی برای ذره‌ای بالاتر برود باید آزادانه فکر کند و فکر خویش را محدود نکند.
فهرست مطالب کتابمقدمه
مرگ زیباست
یاد مرگ و زیبایی‌های پس از آن
باور مرگ
اشتیاق مرگ
ترس از مرگ
آیاتی در قرآن که دلالت بر وجود مرگ و چگونگی آن دارد
مرگ از بیان حضرت علی (ع) (نهج البلاغه)
روایات پیامبر و دیگر معصومین در مورد مرگ
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود رایگان کتاب مرگ فراتر از زیبایی | سمیه کارجو | انتشارات صبح امروز