دسته‌بندی نشده · آوریل 4, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب آزمون‌های آپولو 2: پیشگویی شوم | ریک ریوردان | انتشارات بهنام



معرفی کتاب آزمون‌های آپولو 2: پیشگویی شومسرگردانی ایزدی یونانی در مکان‌هایی عجیب‌وغریب و همکاری با موجوداتی که چشم دیدنش را ندارند! ریک ریوردان در کتاب آزمون‌های آپولو 2: پیشگویی شوم داستان آپولو را به تصویر می‌کشد که در قالب پسری نوجوان به زمین سقوط کرده و حالا باید راهی برای بازگشت به کوه المپ بیابد. این ‌کتاب از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و نامزد جایزه‌ی گودریدز در بخش کتاب نوجوان بوده است.

درباره‌ی کتاب آزمون‌های آپولو 2: پیشگویی شوم:

در اساطیر یونان، دوازده ایزد بر فراز کوه‌های المپ به حکومت می‌پردازند که به آن‌ها المپ‌نشینان می‌گویند. هر کدام لقبی دارند؛ زئوس پادشاه خدایان است، پوزئیدون ایزد دریاها، آفرودیت الهه‌ی عشق و زیبایی، آرس خدای جنگ، و آپولو خدای خورشید، موسیقی و کمان‌داری.

آپولو پسر زئوس و یکی از مهم‌ترین خدایان یونان است، جوانی زیبا و برومند که عاشقانه‌های زیادی را رقم زده است. محل اقامت آپولو در کوه‌های المپ است، داخل معابد و کاخ‌هایی که خدایان در آن گرد هم می‌آمدند تا از نوشیدنی‌ها و خوراک‌هایی بهره ببرند که به آن‌ها عمر جاویدان می‌بخشیده است. آپولو در این معابد با نواختن چنگ طلایی‌اش شادی می‌بخشیده و دیگران را مطیع اراده و خواست خود می‌کرده است.

این روایتی است که از اسطوره‌های یونان به ما رسیده است، اما در مجموعه‌کتاب‌های آزمون‌های آپولو (The Trials of Apollo) همه‌چیز دستخوش تغییر می‌شود: زئوس بر پسر خود، آپولو، خشم می‌گیرد، و آپولو، در قامت پسری نوجوان و فانی، از فراز کوه المپ بر زمین در شهر نیویورک آمریکا سقوط می‌کند!

در جلد اول این مجموعه، دیدیم که آپولو سرانجام با وضعیت جدیدش کنار آمد و تصمیم گرفت تلاش خود را بکند تا آزمون‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارد و رضایت زئوس را جلب کند. حالا، در دومین جلد این مجموعه، پیشگویی شوم (The Dark Prophecy)، آپولو ناچار می‌شود برای شکست دشمن با کسانی همکاری کند که از او متنفرند. آیا قدرت یک مار، یک روح، یک کشتی‌گیر، و پرندگان و انسان‌هایی عجیب کافی است تا کسی را که از جهان مردگان آمده شکست دهند؟ چه اتفاقات جدیدی انتظار آپولو را می‌کشند؟

ریک ریوردان (Rick Riordan) در این مجموعه بار دیگر از پرسی جکسون، شخصیت اصلی پنج‌گانه‌ی پرسی جکسون، کمک می‌گیرد تا داستانی جذاب و هیجان‌انگیز خلق کند که اسطوره‌های یونانی و رومی‌ الهام‌بخش آن بوده‌اند، داستانی که قهرمان اصلی آن ایزدی است که مجازاتش انسان شدن است.

مجموعه‌کتاب آزمون‌های آپولو از زمان انتشار تا به امروز موفق شده نظر مثبت منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند و در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های نوجوانان بنشیند.

درباره‌ی مجموعه‌ی آزمون‌های آپولو:

مجموعه‌ی «آزمون‌های آپولو» شامل پنج کتاب اصلی به نام‌های «پیشگوی مخفی»، «پیشگوی شوم»، «هزارتوی آتشین»، «مقبره پادشاه ستمگر» و «برج نرون» است. این مجموعه دو کتاب فرعی نیز دارد: کتاب Camp Half-Blood Confidential که درواقع جلد 2.5 این مجموعه محسوب می‌شود و کتاب Camp Jupiter Classified: A Probatio’s Journal که جلد 4.5 مجموعه‌ی آزمون‌های آپولو است.

ریک ریوردان این رمان‌های فانتزی ماجراجویانه را با الهام از اساطیر یونان و روم بین سال‌های 2016 تا 2020 به رشته‌ی تحریر درآورده است. تمامی این آثار موفق شده‌اند تحسین منتقدان و مخاطبان را برانگیزند و به فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و بسیاری فهرست‌های دیگر راه پیدا کنند. چهار جلد از این مجموعه برنده‌ی جایزه‌ی گودریدز در بخش رمان نوجوانان نیز شده‌اند.

افتخارات کتاب آزمون‌های آپولو 2: پیشگویی شوم:

– از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌ تایمز
– از پرفروش‌ترین کتاب‌های پابلیشرز ویکلی
– نامزد جایزه‌ی گودریدز در سال 2017 در بخش رمان نوجوان
– کتاب منتخب معلمان در سایت آمازون برای رده‌ی سنی نوجوانان

نکوداشت‌های کتاب آزمون‌های آپولو 2: پیشگویی شوم:

– شخصیت‌های کتاب ریک ریوردان هنوز هم گروهی تأثیرگذار و متنوع هستند. (اسکول لایبرری جورنال)
– تلاقی اسطوره و فرهنگ عامه در کتابی که مورد پسند مخاطبان است. (کیرکاس ریویو)

کتاب آزمون‌های آپولو 2: پیشگویی شوم برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این مجموعه‌ی هیجان‌انگیز و جذاب را به تمامی نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

با ریک ریوردان بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی آمریکایی کتاب حاضر را «قصه‌گوی خدایان» می‌نامند، زیرا او کتاب‌هایش را با الهام از اسطوره‌ها می‌نویسد. ریک ریوردان تاکنون مجموعه‌کتاب‌های بسیاری برای مخاطبان نوجوان نوشته که جملگی نظر خوانندگان را به خود جلب کرده‌اند و توانسته‌اند به فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها راه پیدا کنند. از کتاب‌های این نویسنده اقتباس سینمایی نیز شده است.

مجموعه‌ی «پرسی جکسون» و «مگنس چیس» از دیگر آثار ریوردان هستند که به فارسی برگردانده شده‌اند.

در بخشی از کتاب آزمون‌های آپولو 2: پیشگویی شوم می‌خوانیم:

ما از کوچه به میدانى گرد و بزرگ رسیدیم. اوه، چرا ساکنین ایندیانا نمى توانستند یک شهر مناسب با خیابان‌هاى باریک و پیچ در پیچ، گوشه‌هاى تاریک زیاد، و شاید چند پناهگاه مقاوم در برابر بمباران بسازند؟

در وسط میدان، فواره‌اى قرار داشت که با باغچه‌هایى از گل‌هاى خفته احاطه شده بود. در شمال، برج‌هاى دوقلوى هتلى دیگر قرار داشتند. در جنوب، یک ساختمان بزرگ و کهن‌تر از آجر قرمز و سنگ گرانیت قرار داشت، که شاید ایستگاه قطارى متعلق به دوران ویکتوریا بود. در یک طرف عمارت، یک برج ساعت مستقیما دویست فوت به سمت آسمان رفته بود. بالاى ورودى اصلى، زیر یک طاق مرمرین، پنجره‌اى خورشیدى بزرگ در قاب مسى سبزرنگى مى‌درخشید، و شبیه به نسخه‌ى شیشه‌اى صفحه‌ى دارتى بود که براى بازى هفتگى در کوه المپ از آن استفاده مى‌کردیم.

این فکر باعث شد از احساس غربت دل آزرده شوم. حاضر بودم همه چیزم را بدهم تا شبِ بازى به خانه برگردم، حتى اگر این به معنى گوش دادن به گزافه‌گویى‌هاى آتنا درباره‌ى امتیازاتش مى‌بود.

میدان را از نظر گذراندم. به نظر مى‌رسید که روح راهنما ناپدید شده است.

چرا ما را به اینجا آورده بود؟ باید هتل را امتحان کنیم؟ یا ایستگاه قطار را؟

وقتى بلمى‌ها ما را احاطه کردند، این سوالات مطرح شد.





معرفی و دانلود کتاب آزمون‌های آپولو 2: پیشگویی شوم | ریک ریوردان | انتشارات بهنام