دسته‌بندی نشده · آوریل 3, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب آزمون‌های آپولو 4: مقبره پادشاه ستمگر | ریک ریوردان | انتشارات بهنام



معرفی کتاب آزمون‌های آپولو 4: مقبره پادشاه ستمگرهمکاری ایزد یونانی با نیمه‌خدایان رومی برای شکست امپراتوران خبیث! ریک ریوردان در کتاب آزمون‌های آپولو 4: مقبره پادشاه ستمگر داستان آپولو را روایت می‌کند که در شکل و شمایل پسری نوجوان به زمین سقوط کرده و حالا باید راهی برای بازگشت به کوه المپ بیابد. این ‌کتاب از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و برنده‌ی جایزه‌ی گودریدز در بخش کتاب نوجوان بوده است.

درباره‌ی کتاب آزمون‌های آپولو 4: مقبره پادشاه ستمگر:

در اساطیر یونان، دوازده ایزد بر فراز کوه‌های المپ به حکومت می‌پردازند که به آن‌ها المپ‌نشینان می‌گویند. هر کدام لقبی دارند؛ زئوس پادشاه خدایان است، پوزئیدون ایزد دریاها، آفرودیت الهه‌ی عشق و زیبایی، آرس خدای جنگ، و آپولو خدای خورشید، موسیقی و کمان‌داری.

آپولو پسر زئوس و یکی از مهم‌ترین خدایان یونان است، جوانی زیبا و برومند که عاشقانه‌های زیادی را رقم زده است. محل اقامت آپولو در کوه‌های المپ است، داخل معابد و کاخ‌هایی که خدایان در آن گرد هم می‌آمدند تا از نوشیدنی‌ها و خوراک‌هایی بهره ببرند که به آن‌ها عمر جاویدان می‌بخشیده است. آپولو در این معابد با نواختن چنگ طلایی‌اش شادی می‌بخشیده و دیگران را مطیع اراده و خواست خود می‌کرده است.

این روایتی است که از اسطوره‌های یونان به ما رسیده است، اما در مجموعه‌کتاب‌های آزمون‌های آپولو (The Trials of Apollo) همه‌چیز دستخوش تغییر می‌شود: زئوس بر پسر خود، آپولو، خشم می‌گیرد، و آپولو، در قامت پسری نوجوان و فانی، از فراز کوه المپ بر زمین در شهر نیویورک آمریکا سقوط می‌کند!

تا به اینجای کار، آپولو، در راه یافتن پنج پیشگو و باز پس گرفتن جایگاهش، اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری را پشت سر گذاشته است. و اکنون، در جلد چهارم این مجموعه با نام مقبره پادشاه ستمگر (The Tyrant’s Tomb)، آپولو باید به اردوگاه ژوپیتر برود تا به دوستان قدیمی‌اش برای نجات اردوگاه از دست امپراتورهای خبیث کمک کند. اما پای قبر پادشاه ستمگر و فراموش‌شده‌ی رومی درمیان است، یکی از مخوف‌ترین امپراتورها!

ریک ریوردان (Rick Riordan) در این مجموعه بار دیگر از پرسی جکسون، شخصیت اصلی پنج‌گانه‌ی پرسی جکسون، کمک می‌گیرد تا داستانی جذاب و هیجان‌انگیز خلق کند که اسطوره‌های یونانی و رومی‌ الهام‌بخش آن بوده‌اند، داستانی که قهرمان اصلی آن ایزدی است که مجازاتش انسان شدن است.

مجموعه‌کتاب آزمون‌های آپولو از زمان انتشار تا به امروز موفق شده نظر مثبت منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند و در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های نوجوانان بنشیند.

درباره‌ی مجموعه‌ی آزمون‌های آپولو:

مجموعه‌ی «آزمون‌های آپولو» شامل پنج کتاب اصلی به نام‌های «پیشگوی مخفی»، «پیشگوی شوم»، «هزارتوی آتشین»، «مقبره پادشاه ستمگر» و «برج نرون» است. این مجموعه دو کتاب فرعی نیز دارد: کتاب Camp Half-Blood Confidential که درواقع جلد 2.5 این مجموعه محسوب می‌شود و کتاب Camp Jupiter Classified: A Probatio’s Journal که جلد 4.5 مجموعه‌ی آزمون‌های آپولو است.

ریک ریوردان این رمان‌های فانتزی ماجراجویانه را با الهام از اساطیر یونان و روم بین سال‌های 2016 تا 2020 به رشته‌ی تحریر درآورده است. تمامی این آثار موفق شده‌اند تحسین منتقدان و مخاطبان را برانگیزند و به فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و بسیاری فهرست‌های دیگر راه پیدا کنند. چهار جلد از این مجموعه برنده‌ی جایزه‌ی گودریدز در بخش رمان نوجوانان نیز شده‌اند.

افتخارات کتاب آزمون‌های آپولو 4: مقبره پادشاه ستمگر:

– از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌ تایمز
– برنده‌ی جایزه‌ی گودریدز در سال 2019 در بخش رمان نوجوان
– بهترین کتاب کودکان در سال 2019 به انتخاب آمازون
– بهترین کتاب سال 2019 به انتخاب هایپبل

نکوداشت‌های کتاب آزمون‌های آپولو 4: مقبره پادشاه ستمگر:

– شخصیت‌های کتاب ریک ریوردان هنوز هم گروهی تأثیرگذار و متنوع هستند. (اسکول لایبرری جورنال)
– تلاقی اسطوره و فرهنگ عامه در کتابی که مورد پسند مخاطبان است. (کیرکاس ریویو)

کتاب آزمون‌های آپولو 4: مقبره پادشاه ستمگر برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این مجموعه‌ی هیجان‌انگیز و جذاب را به تمامی نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

با ریک ریوردان بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی آمریکایی کتاب حاضر را «قصه‌گوی خدایان» می‌نامند، زیرا او کتاب‌هایش را با الهام از اسطوره‌ها می‌نویسد. ریک ریوردان تاکنون مجموعه‌کتاب‌های بسیاری برای مخاطبان نوجوان نوشته که جملگی نظر خوانندگان را به خود جلب کرده‌اند و توانسته‌اند به فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها راه پیدا کنند. از کتاب‌های این نویسنده اقتباس سینمایی نیز شده است.

مجموعه‌ی «پرسی جکسون» و «مگنس چیس» از دیگر آثار ریوردان هستند که به فارسی برگردانده شده‌اند.

در بخشی از کتاب آزمون‌های آپولو 4: مقبره پادشاه ستمگر می‌خوانیم:

اخم کرد و با حرکت دهان گفت: دیر کردى.
فرانک به سمت رینا دوید که کنار فیل منتظر بود.

پرتور ارشد خسته و غمگین به نظر مى‌رسید، انگار که چند ساعت اخیر را گریسته و بعد خود را جمع و جور کرده و به مراسم آمده بود. در کنار او، پرچم‌دار ایستاده و عقاب دوازدهم را بالا نگه داشته بود. نزدیکى به آن عقاب باعث شد موهاى تنم سیخ شوند. آن پرنده نشان قدرت ژوپیتر بود و هواى اطرافش از انرژى مى‌جوشید.

رینا با چشمانى تهى و لحنى رسمى گفت: «آپولو، آماده‌اى؟»
«براى…؟» اما بعد گلویم خشک شد.
همه به من خیره شده بودند. باز هم آواز مى‌خواستند؟

البته که نه. این لژیون کشیشى نداشت. پیشگوى سابق آن‌ها، یعنى اکتاویان که یکى از نوادگان من بود، در جنگ علیه گایا کشته شده بود. (این موضوع خیلى من رو ناراحت کرده بود، اما اون یه داستان دیگه است.) جیسون باید جایگزین او مى‌شد، اما اکنون مهمان افتخارى ما بود. پس من به عنوان یک خداى سابق، مسئول بعدى بود. از من انتظار مى‌رفت تا مراسم را رهبرى کنم.

رومى‌ها به آداب و رسوم خیلى اهمیت مى‌دهند. اگر قبول نمى‌کردم، به فال بد گرفته مى‌شد. در ضمن من به جیسون مدیون بودم.

– سعى کردم دعاى رومى را به یاد بیاورم.
– عزیزم…؟ نه.
– امشب با سایر شب‌ها فرق دارد، چرا که…؟ نه.
– آهان.





معرفی و دانلود کتاب آزمون‌های آپولو 4: مقبره پادشاه ستمگر | ریک ریوردان | انتشارات بهنام