دسته‌بندی نشده · می 22, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب آینه‌ی شکسته: مشکلات زندگی من در سوئد | علیرضا مهدیخانی | نشر ترنگ



معرفی کتاب آینه‌ی شکسته: مشکلات زندگی من در سوئدتا وقتی در کشور دیگری زندگی نکنید، معنای واقعی مهاجرت و چالش‌های ارتباط با دیگران را به‌طور کامل درک نمی‌کنید. کتاب آینه‌ی شکسته نوشته علیرضا مهدیخانی مجموعه‌ روایت‌های داستانی کوتاهی از تجربه زندگی او در سوئد و مهاجرت است. این کتاب شما را با گوشه‌ای از واقعیت مهاجرت و ارتباط تنگاتنگ افراد با یکدیگر، در جامعه، آشنا می‌کند.

درباره کتاب آینه‌ی شکسته:

زیست هر فرد در جامعه، وابسته به اعضای آن است. به همین خاطر خیلی از افراد معتقدند که آدم‌ها و جامعه، آینه تمام‌نمای یکدیگرند. تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر دیگرانی در کنار ما وجود نداشتند، چه اتفاقی برای مفهوم جامعه و شکل‌گیری روابط میان‌فردی می‌افتاد؟

کتاب آینه شکسته مجموعه داستان‌های کوتاه، جذاب و خواندنی را دربرمی‌گیرد که علیرضا مهدیخانی آن را نوشته است. این کتاب شامل هجده روایت کوتاه و خواندنی از تجربه این نویسنده در کشور سوئد است. به گفته خودش، این داستان‌ها را فارغ از خوب یا بد بودن و یا تایید و عدم تایید جامعه‌ای که در آن زندگی کرده، نوشته است. در کتاب آینه شکسته داستان‌هایی را می‌خوانید که بسیار ساده، روان و در عین صمیمیت نوشته شده‌اند و شما را به همان موقعیتی که نویسنده تجربه کرده، می‌برند.

این اثر، رابطه تنگاتنگ افراد با هم، تفاوت‌های فرهنگی و تاثیر این تفاوت‌ها را بر روابط انسانی بیان می‌کند. مهدیخانی بخشی از تجربیات خودش را از جامعه، به شکل آینه‌وار مطرح می‌کند و هدف او از نگارش این کتاب ایجاد یک تلنگر در میان مردم و چاره‌اندیشی برای رفع مشکلاتی است که به‌واسطه رفتارهای متقابل آن‌ها ایجاد می‌شود.

کتاب آینه‌ی شکسته مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای همه افرادی که به روایت‌های داستانی کوتاه یا داستان‌های اجتماعی علاقه دارند، بسیار مناسب است.

در بخشی از کتاب آینه‌ی شکسته می‌خوانیم:

مهاجرت کُلاً امری دشوار و سخت است. کنده شدن از موجودیت قدیم با عادت ها و رفتارهای قدیمی و ورود به دنیایی جدید با مقررّات و قوانین خاص خودش و آمیزش با مردمی دارای دیدگاه‌ها و خواستگاه‌ها و آداب و رسوم خودشان.

مهاجران برای زندگی در این مُحیط جدید بایستی خود را با شرائط جدید وفق دهند و هرچه سن مُهاجر پائین‌تر باشد این تطابق و هماهنگی سریع‌تر صورت می‌پذیرد و مهاجر جذب جامعه می‌شود و هر چه سن مُهاجر بالاتر باشد این امر سخت‌تر و دشوارتر می‌شود و گاهی به از خود بیگانگی و الینه شدن شخص هم می‌تواد منجر بشود. من درسن بالا به این کشور مهاجرت کردم تا زمانی که دورۀ آموزش زبان را می‌گذراندم با مشکلات این جامعه درگیر نشده بودم ولی مشکلات از موقعی شروع شد که اقدام به پیدا کردن کار کردم. در کشور خودمان به خاطر موانع و مشکلات سیاسی هرگز نتوانسته بودم در ادارات دولتی استخدام بشوم و یا به دانشگاه بروم چون از مرحلۀ گُزینش نمی‌تواستم عبور کنم و همین باعث شده بود که به کارهای آزاد و غیر دولتی فکر کنم و در پیمانکاری‌های شخصی دنبال کار باشم و این پیمانکاری‌ها اکثراً فصلی یا دوره‌ای و پروژه‌ای بودند و پس از اتمام پروژه منحل می‌شدند. و من به واسطۀ خواندن استانداردهای فنی در بارۀ پایپینگ و کار در پروژه‌های گوناگون صنعتی در دفاتر فنی پروژه‌ها به عنوان متخصص کار می‌کردم ولی به خاطر موقّتی بودن کارهای پروژه‌ای گاهی بیکار می‌شدم و بالاجبار به کارهای گوناگونی می‌پرداختم و گاهی به خاطر نبود کار مجبور بودم که با ماشین کار کنم در این راستا کارهایی مثل مسافر کشی و کار در آژانس و کار با وانت و کامیون و کمپرسی و مینی‌بوس را تجربه کرده بودم.
فهرست مطالب کتابمقدمه
امنیّت
بستۀ پُستی
اوت بیلدنینگ
بنجامین!!!
بیماری ملّی
پارکینگ
دیجیتال
زیبا خانم
زیر پوست جامعه
شکُلات ادابته!!
عینک
کارل و کارل!!!
گُزارش یک پرونده
گواهینامه
مدیریّت یک بیماری
معمای اتوبوس
منگولاسیای یک
میگراخون ورکت (ادارۀ مُهاجرت)
گزارش یک روز در یکی از شادترین کشورهای دنیا
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب آینه‌ی شکسته: مشکلات زندگی من در سوئد | علیرضا مهدیخانی | نشر ترنگ