دسته‌بندی نشده · ژوئن 28, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب اتاق کار: یازده روایت از عشق،‌ تعلیق و گیره‌های کاغذ | گروه نویسندگان



معرفی کتاب اتاق کار: یازده روایت از عشق،‌ تعلیق و گیره‌های کاغذکتاب اتاق کار مجموعه‌ای از چند داستان کوتاه، جستار و ترانه با مضمون کار و محیط کاری است. آثاری که به یادمان می‌آورند شغلی که انتخاب می‌کنیم تا چه اندازه بر نحوه‌ی بودن و معناداری زندگی‌مان اثرگذارند. اسلون کراسلی، نویسنده‌ی برجسته‌ی آمریکایی، گردآوری این آثار را برعهده داشته است. گفتنی‌ست اثر حاضر یکی از عناوینِ خواندنی مجموعه‌ی «روایت تجربه» است.

درباره کتاب اتاق کار

نمی‌شود که آدم به شغلش وابستگی نداشته باشد. از یک جایی به بعد، هر چقدر هم که تلاش کنی چنان کار و زندگی شخصی‌ات به هم گره می‌خورد و در هم تنیده می‌شود که به خود می‌آیی و می‌بینی در خانه نیز گرفتارِ شغلت هستی. نمی‌توان انکار کرد که شغلی که انتخاب می‌کنیم، تأثیر فراوانی بر احساس معناداری زندگی ما دارد. گاه که به خود می‌آییم و نگاهی به آرزوهایمان می‌اندازیم، مشاهده می‌کنیم که از پرداختن به کاری که آن را دوست داشتیم، باز مانده‌ایم و احساس بی‌معنایی سرتاپای‌مان را فرا می‌گیرد. این‌جاست که نقش کار در زندگی بیشتر از پیش نمایان می‌گردد.

کتاب اتاق کار (Speaking of Work) روایتی از محل کار و تأثیر آن بر زندگی‌ست. موضوع کار وجه‌ اشتراک داستان‌های این کتاب است. این قصه‌ها در پنج فصل جا گرفته‌اند و داستان‌های هر فصل درون‌مایه‌ای مشترک دارند. اول کار، دفتر کاری از آن خود، عاشانه‌های کاری و دورکاری، مشاغل اسرارآمیز و تقویم دیروز عنوان فصل‌های این مجموعه است.

برای آشنایی بیشتر با ساختار کتاب، بد نیست کمی به محتوای یکی از داستان‌ها بپردازیم. گفتیم حرف محل کار که به میان می‌آید، دیگر جدا کردن مسائل شخصی و حرفه‌ای کمی دشوار می‌شود. حالا تصور کنید عده‌ای با علایق مشترک را بگذاری در اتاق کار، آن هم روزی هفت هشت ساعت، چه اتفاقی می‌افتد جز این که احتمالاً یک ماجرای عاشقانه‌ای درمی‌گیرد و یکی به دیگری دل می‌بازد. «گمشده در آسمان ابری کلاود» روایتی از همین روابط حرفه‌ایِ شخصی‌شده است. در این داستان خبری از ناشی‌گری‌های ملیحانه نیست. ایمی مان و جاناتان کولتون، نویسندگان این اثر، داستانی را پیش‌روی ما قرار داده‌اند که مطالعه‌اش بسیار جذاب است. داستان یک دلدادگی یک‌طرفه در اداره، ترکیبی از صمیمیت و فاصله…

کتاب اتاق کار اولین بار در سال 2017 منتشر و با تحسین منتقدان و مخاطبان مواجه شد. گری اشتین‌گارت، جویس کارول اوتس، جاناتان ایمس، لی چایلد، جاناتان سفرن فوئر، جاشوا فریس، بیلی کالینز، اسلون کراسلی، روکسان گی، والریا لوئیزلی، الن مابانکو، ایمی مان و جاناتان کولتون از نویسندگان اثر حاضر هستند. اسلون کراسلی (Sloane Crosley) نیز گردآوری این داستان‌ها را برعهده داشته. کتاب اتاق کار یکی از عناوین مجموعه کتاب‌های روایت تجربه (روایت مکان) از نشر اطراف است. در ادامه نام برخی از این داستان‌ها را مطالعه می‌کنید: «دستگاه چاپی ‌در دل ‌خانه، کرکره‌های خاک گرفته‌ی دفتر یک معمار، گمشده‌ در آسمان ابری کلاود، جای‌خالی یک نفر‌ در‌ کلاس و پرده‌های نزاکت اداری».

کتاب اتاق کار مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان کوتاه از مطالعه‌ی کتاب اتاق کار لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب اتاق کار می‌خوانیم

بعدش، بانک وام‌دهنده نوشت:

«از این‌که بانک ما را برای تأمین هزینه‌ی مورد نیاز خود جهت خرید خانه انتخاب کرده‌اید متشکریم. با توجه به نقدینگی‌هایِ در راه شما که در ماه‌های آینده به دست‌تان خواهند رسید، به نظر ما بهترین گزینه‌ای که شما واجد شرایط آن هستید خرید خانه‌ای با قیمت پایین‌تر به همراه 75 درصد تأمین اعتبار است. همچنین قبل از نهایی شدن قرارداد ما باید رسیدهای مرتبط با وجوه دریافتی شما بابت پیش‌پرداخت کتاب را ببینیم. لطفاً هر سؤالی داشتید با ما تماس بگیرید!»

سؤال‌های زیادی داشتیم ولی آن‌ها را فراموش کردیم و قدم در مسیر خانه خریدن گذاشتیم و سپس به هر درخواستی که در ادامه مطرح شد تن دادیم. تصمیم عجولانه‌ای گرفته بودیم مثل همه‌ی تصمیم‌های مهم مشترک‌مان تا آن موقع و حالا باید به هر ترتیبی بود جفت‌وجورش می‌کردیم. حداقل راه و رسمش را بلد بودیم؛ می‌دانستیم در وضعیت اضطرار چطور باید عمل کنیم. راستش شاید اصلاً فقط در وضعیت اضطرار باشد که خوب عمل می‌کنیم. در این اضطرار خاص هم یک‌جور هدفمندی وجود داشت. بعد از همه‌ی امضاها و پرداخت‌ها، اسکن‌ها و ارسال‌ها و پیوست‌ها، دو تایی یک خانه خواهیم داشت. میراثی خواهیم داشت برای بچه‌هایمان و شاید بچه‌های بچه‌هایمان. واقعاً صاحب یک دستشویی و شاید حتی یک درخت خواهیم بود؛ آن‌هم در برانکس. مهم‌تر از همه‌ی این‌ها، تا آخر عمرمان هر کدام‌مان خواهد توانست در اتاق خودش کار کند. نه دقیقاً به همان معنای «اتاقی از آن خود» ولی تقریباً نزدیک به آن.

مشکل فقط این بود که یک هفته بعدش داشتیم از نیویورک خارج می‌شدیم تا سه ماه بعدی را در جایی دوردست در سیسیل بگذرانیم؛ به این ترتیب تمام ارتباط‌هایی که باید برقرار می‌کردیم با بانک، با وکیل‌ها، با دلال‌ها، با دوستان و خانواده‌ای که می‌توانستند بابت هزینه‌های قرارداد بهمان پول قرض بدهند، با آدم‌هایی که باید ازشان راهنمایی می‌گرفتیم و با باقی جانوران جهانِ خانه‌خریدن باید از راه دور اتفاق می‌افتاد.
فهرست مطالب کتابپیش‌گفتار
مقدمه
اول‌کار
جاشوا فریس: کارمندی‌که ‌فاکنر‌ می‌خوانَد
گری اشتین‌گارت: حسرت اداره
دفترکاری از آن خود
والریا لوئیزلی: دستگاه‌چاپی ‌در دل ‌خانه
روکسان گِی: کرکره‌های خاک گرفته‌ی دفتر یک معمار
جاناتان سفرن فوئر: کشف‌بایگانی‌آینده
عاشقانه‌های کاری و دور‌کاری
ایمی مان و جاناتان کولتون: گمشده‌درآسمان ابری کلاود
جویس کارول اوتس: جای‌خالی‌یک نفر‌در‌کلاس
مشاغل اسرارآمیز
جاناتان ایمس: پرده‌های نزاکت اداری
لی چایلد: قوانین یک اتاق کار متحرک
تقویم دیروز
الن مابانکو: پایان دوران دفترداری
بیلی کالینز: اداره‌ی‌پدرم، خیابان جان، نیویورک 1953
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب اتاق کار: یازده روایت از عشق،‌ تعلیق و گیره‌های کاغذ | گروه نویسندگان