دسته‌بندی نشده · مارس 16, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب استاد بازی | سیدنی شلدون | نشر البرز



معرفی کتاب استاد بازیداستانی رازآلود از خانواده‌ای که امپراتوری‌شان را بر خون و جنایت و انتقام بنا کرده‌اند. سیدنی شلدون در کتاب استاد بازی، که از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز بوده، داستان چهار نسل از خانواده‌ای را روایت می‌کند که همگی در یک بازی بزرگ شرکت دارند. استادِ این بازی کیست؟

درباره‌ی کتاب استاد بازی:

کیت بلک‌وِل کیست؟ او نمادى از موفقیت است، زنِ زیبایى که میراث خود را به یک مجتمع عظیم تولیدى در سطح جهان مبدل ساخت و در میان ثروتمندان و شخصیت‌هاى مشهور و برجسته‌ی جهان، صاحب مقامى بى‌همتا شد. او که بازمانده‌اى از جنگ‌ها و بلایاست، همچون پدرش تسلیم‌ناپذیر است. پدرش مردى بود که تا آستانه‌ی مرگ پیش رفت، ولى زنده ماند تا از خاک به‌ظاهر بى‌حاصل آفریقاى جنوبى الماس استخراج کند و ثروتى عظیم گرد آورد. کتاب استاد بازی (Master of the Game) داستان کیت و خانواده‌ی اوست.

سیدنی شلدون (Sidney Sheldon) داستان را در میان چهار نسل از خانواده‌ی مک‌گریگور و بلک‌وِل پیش می‌برد. جیمی مک‌گریگور، پدر کیت، با سرمایه‌ای اندک و به امید دستیابی به وضعیت بهتر راهی آفریقای جنوبی می‌شود. او مدتی طولانی در راه است و در مسیر خود با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌شود. ادامه‌ی داستان را کیت پیش می‌برد، دختری که شیفته‌ی امپراتوری پدر خود است و تمام زندگی خود را وقف این می‌کند که میراث او را رشد و توسعه دهد. اما نسل بعدی که فرزندان و نوادگان کیت هستند چندان علاقه‌ای به حفظ این میراث ندارند.

اکنون، کیت که نودمین سال تولد خود را جشن مى‌گیرد، اعضاى خانواده‌اش را که پیوسته در کارهایشان مداخله کرده بود، بر آن‌ها مسلط بود و دوستشان داشت مورد ارزیابى قرار مى‌دهد: آن زیبارو و آن زشت‌رو، آن دیوانه و آن سربه‌زیر، شرّ و نیک اولاد و ثمرات او در زندگى. آیا او… استاد بازى است؟

کتاب استاد بازی موفق شده، در زمان انتشار در سال 1982، چهار هفته در صدر پرفروش‌های نیویورک تایمز بنشیند. دو سال پس از مرگ شلدون، تیلی بگ‌شاو (Tilly Bagshawe) ادامه‌ای بر این رمان نوشت که انتشارات ویلیام مورو آن را منتشر کرد.

فیلم‌های اقتباس‌شده از کتاب استاد بازی:

در سال 1984، سریالی کوتاه با اقتباس از این کتاب ساخته شده که در سه قسمت منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب استاد بازی:

– سیدنی شلدون استادِ داستان‌گویی در بازی خود است. (یواِس‌اِی تودی)
– خواندنی… هر نویسنده‌ای که بتواند کاری کند که خوانندگان کتابش نفسشان را در سینه حبس کنند و بپرسند «بعدش چه می‌شود؟» نیازی به این یا آن منتقد ندارد. (نیویورک تایمز بوک ریویو)

کتاب استاد بازی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر دوست دارید کتاب پرفروشی بخوانید که نفستان را در سینه حبس کند، استاد بازی را در فهرست خواندنی‌های خود جای دهید.

با سیدنی شلدون بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی آمریکایی کتاب حاضر یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان جهان است که بیش از 300 میلیون نسخه از کتاب‌هایش به فروش رسیده‌اند.

سیدنی شلدون تنها نویسنده‌ای است که برنده‌ی جایزه‌ی اسکار، تونی و ادگار شده است. نام این نویسنده در کتاب رکوردهای گینس با عنوان نویسنده‌ای ثبت شده که بیشترین ترجمه از آثارش صورت گرفته است.

از این نویسنده‌ی موفق، پیش از این کتاب‌های «آسمان فرو می‌ریزد»، «آن‌سوی نیمه‌شب»، «آسیاب خدایان» و… به فارسی برگردانده شده است.

در بخشی از کتاب استاد بازی می‌خوانیم:

هنگامى که جیمى مک گریگور بار دیگر به آن خیابان در کلیپ‌دریفت قدم مى‌گذاشت دیگر یک گردشگر نبود. یک حفار و جوینده الماس بود که در راهش به سوى خوشبختى و سعادت گام برمى‌داشت. باندا بارکردن وسایل بر پشت آن قاطر را که حیوان نحیفى به نظر مى‌رسید تمام کرده بود. افسار قاطر را به تیرک جلوى فروشگاه که مخصوص بستن اسب‌ها بود، گره زده بودند.

جیمى لبخندى به باندا زد و گفت: «ممنون.»

باندا برگشت و به چشمان او خیره شد، سپس بدون این که حرفى بزند از او دور شد.

جیمى افسار قاطر را باز کرد و به حیوان گفت: «شریک، بزن برویم. وقت پیدا کردن سنگ‌هاى خوشگل است.» و به سوى شمال رهسپار شد.

شب هنگام، جیمى خیمه را نزدیک نهرى برپا کرد، بار قاطر را پایین آورد و به حیوان آب و غذا داد. سپس با چند برش گوشت گوساله خشک شده در آفتاب، قیسى و قهوه از خودش پذیرایى کرد. صداى غرش‌ها و زوزه‌هاى حیوانات وحشى را مى‌شنید که نزدیک نهر مى‌شدند تا آب بخورند و تشنگى‌شان را رفع کنند.

او بدون پشتیبان بود، و در سرزمینى بدوى و عجیب در محاصره خطرناک‌ترین حیوانات دنیا قرار داشت. با هر صدایى از جا مى‌پرید. هر لحظه انتظار داشت مورد حمله دندان‌ها و چنگال‌هاى تیز جانورى قرار بگیرد که جایى کمین کرده بود و مى‌خواست از اعماق تاریکى به روى او بجهد. افکارش بى‌هدف شروع به گردش کرد.

به یاد بستر گرم و نرم و راحتش در خانه افتاد و آسایش و امنیتى که هرگز قدرش را ندانسته بود. به خوابى بد و نامنظم فرو رفت، رویاهایش پر از شیرها و فیل‌هایى بود که به سویش هجوم مى‌آوردند، و مردان ریشوى درشت هیکلى که سعى داشتند الماس بزرگى را از او بربایند.

سحرگاه که از خواب بیدار شد، قاطر مرده بود.





معرفی و دانلود کتاب استاد بازی | سیدنی شلدون | نشر البرز