دسته‌بندی نشده · فوریه 24, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب اشتباهات یک مرد | ام. سوسا | انتشارات مجید



معرفی کتاب اشتباهات یک مردام. سوسا، نویسنده‌ی نام‌آشنای آمریکایی، پس از مصاحبه با بیش از 202 مرد کتاب اشتباهات یک مرد را تألیف کرد که در آن از نیازهای عاطفی و جسمانی زنان سخن به میان می‌آورد. مطالعه‌ی این کتاب کاربردی به بهبود رابطه‌ی عاطفی شما کمک می‌کند و باعث می‌شود درک درستی از یک رابطه‌ی موفق پیدا کنید.

درباره کتاب اشتباهات یک مرد:

انسان موجودی بی‌جنسیت نیست و زمانی که از رابطه‌ی عاطفی صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم تجربه‌ی انسان از زنانگی یا مردانگی‌اش را نادیده بگیریم. ام. سوسا (.M Sosa)، پس از نگارش کتاب پرمخاطب خود به نام «اشتباهات یک زن» این بار به سراغ مردان آمده و کتاب اشتباهات یک مرد (The Mistakes Of A Man) را برای بهبود روابط عاطفی و موفقیت در زندگی زناشویی تألیف کرده است.

زمانی که پایِ جنسیت به کتاب‌های روانشناسی باز می‌شود، جای آن است که سوالاتی اساسی از خود بپرسیم. مثلاً از خودمان سوال کنیم آیا خودم را به عنوان یک زن یا مرد دوست دارم؟ آیا جنسیتم را با سایر اجزای بودنم آشتی داده‌ام؟ به عنوان یک مرد انتظارات من از شریک عاطفی‌ام چیست؟ نگارنده‌ی کتاب اشتباهات یک مرد با پرسیدن چنین سوالاتی به شما کمک می‌کند تا به سطحی از خودشناسی برسید و از طریق آن بتوانید شریک زندگی خود را نیز بهتر و بیشتر درک کنید. چرا که تنها در این صورت است که نیازهای هر دو طرف در یک رابطه‌ی عاطفی شنیده و پاسخ داده می‌شود.

ما همگی به نوعی مقهور یک تصویر در رابطه‌های عاطفی هستیم؛ تصویری از یک زن یا مرد ایده‌آل… این تصویر چیزی‌ست شبیه به این: مرد تکیه‌گاه است و محکم، قوی است و قاطع و از هیچ‌چیز نمی‌ترسد. او صبورانه از شریک زندگی‌اش محافظت می‌کند و هیچ‌چیز نمی‌تواند مرد مقاوم را در هم بشکند. چنین تصویری حاصلی ندارد مگر خرابی و آسیب‌زنندگی. چرا که حقیقت این است که مردها نیز زوایای پنهانی دارند و همانطور که ام. سوسا در کتاب خود نقل می‌کند، مردها فقط توانایی بهتری در پنهان کردن دیوارهای دور خود دارند. از این جهت است که شناخت مردها و نقش آن‌ها در ازدواج یا رابطه‌ی عاطفی امری بسیار پراهمیت است.

مطالعه‌ی این اثر علاوه بر درهم‌شکستن کلیشه‌های رایجی که درباره‌ی رابطه‌ی عاطفی و نقش دو طرف در رابطه وجود دارد، باعث می‌شود تا شما از دفن کردن احساساتی که نمی‌دانید با آن‌ها چه برخوردی داشته باشید، دست بردارید! چرا که یاد می‌گیرید این موضوع نه فقط برای خودتان، که برای شریکتان نیز آسیب‌زننده خواهد بود. اگر قصد دارید رابطه‌ی خود را بهبود ببخشید، خود را بیشتر بشناسید و از نیازهای شریک خود آگاهی بیشتری بیابید، مطالعه‌ی کتاب اشتباهات یک مرد یک امر ضروری‌ست.

کتاب اشتباهات یک مرد مناسب چه کسانی است؟

اگر قصد دارید رابطه‌ی عاطفی خود را بهبود ببخشید، از کتاب اشتباهات یک مرد غافل نشوید.

با ام. سوسا بیشتر آشنا شویم:

ام. سوسا نویسنده‌ای آمریکایی‌ست که بیش از 8 جلد کتاب منتشر کرده و اغلب آثارش در زمره‌ی کتاب‌های پرفروش قرار می‌گیرند. از میان این آثار می‌توان به کتاب «اشتباهات یک زن» اشاره کرد. نوشته‌های او عمدتاً بر روابط عاطفی و مشکلات زنان متمرکزند.

ام. سوسا اولین بار با به اشتراک گذاشتن نوشته‌های خود در شبکه‌های مجازی به شهرت رسید و پس از آن به انتشار کتاب روی آورد. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «دوراهی‌» و «چیزهایی که می‌توانستم به او بگویم» اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب اشتباهات یک مرد:

– یک انسان عاشق هیچ‌گاه به شما فرصت نمی‌دهد که نسبت به عشق او شک کنید.
– سخت است کاری کنی که قلبی شکسته دوباره بتواند به تو اعتماد کند. زخم‌های گذشته‌ی او گاهی بی‌نهایت عمیقند.
– بخشش یعنی فراموش‌کردن اشتباهات گذشته‌ای که آن‌ها را جایی در اعماق وجودت سال‌ها پنهان کرده‌ای.
– مجبور نیستی در هر کاری که برایش انجام می‌دهی بی‌نقص و کامل باشی. تنها باید نشان بدهی او برایت ارزشمند است.
– وقتی عاشق کسی باشی به او دروغ نمی‌گویی، در تاریکی نگهش نمی‌داری، به او خیانت نمی‌کنی و حتی نزد خودش خردش نمی‌کنی.

در بخشی از کتاب اشتباهات یک مرد می‌خوانیم:

وقتی نمی‌دانید از زندگی چه می‌خواهید با زبان بی‌زبانی به او می‌گویید که او هم نمی‌داند از زندگی چه می‌خواهد. این موضوع می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. وقتی نمی‌دانید چه می‌خواهید نمی‌توانید راهی برای بهبود رابطه‌تان پیدا کنید. نمی‌توانید برای رشدش پیشنهادی ارائه دهید. این رفتار باعث می‌شود او فکر کند شاید شما حتی نمی‌دانید چه همسری برایتان بهتر است. کسی که در زندگی هدف و خواسته‌ی مشخصی ندارد ممکن است راضی به چیزی شود که تنها در کوتاه‌مدت برایش مناسب است. لزوماً نمی‌داند چه چیزی در درازمدت برایش مناسب است؛ درنتیجه به هرچیزی که در این میان از مسیرش رد شود چنگ می‌اندازد. شاید سال‌ها با کسی بمانید چون نمی‌دانید تعهد واقعی چیست.

چیزهایی مشابه این موارد باعث می‌شوند که نامزدتان درمورد آینده رابطه‌ی ‌شما مردد شود؛ چون نمی‌داند این رابطه قرار است به کجا برسد و ممکن است این عدم اطمینان را با بی‌علاقگی شما به رابطه‌تان در نظر بگیرد و فکر کند اینکه هنوز در رابطه با او مانده‌اید به‌خاطر توجهی است که او به شما دارد و امکاناتی است که برایتان فراهم کرده است. این موضوع همین‌طور می‌تواند باعث شود او احساس بی‌اهمیت‌بودن و شکست کند؛ چون احساس می‌کند نتوانسته به شما کمک کند به بالاترین آرزوهایتان برسید و عمیق‌ترین تمایلاتتان را ارضا کند. مشکل اینجاست که شما بر موارد اشتباه تمرکز کرده‌اید. شما فرصت تشخیص رؤیاهایتان را با این منفعل‌بودن و بی‌تحرک‌بودنتان از دست می‌دهید. اگر ندانید چطور از احساساتتان حرف بزنید و ایده‌ای برای بهتر‌شدن اوضاع ارائه ندهید، هیچ‌وقت در زندگی از روابطی که دارید راضی نخواهید بود.

وقتی از خودتان راضی نیستید همین نارضایتی درنهایت یک‌جور عدم تعادل در تمام جنبه‌های زندگی شما به وجود خواهد آورد و ماندن در یک رابطه تنها به‌منظور تنهانماندن هیچ‌وقت راه‌حلی برای مشکلات شما نخواهد بود. منظورم این نیست که عجله کنید و سریع هدفی در زندگی پیدا کنید و بفهمید از زندگی چه می‌خواهید، بلکه تشویقتان می‌کنم تا زمانی را به خودتان اختصاص بدهید و بفهمید از زندگی و عشق چه می‌خواهید و بعد بی‌درنگ دنبالش بروید!
فهرست مطالب کتابمقدمه نویسنده
پنهان‌کردن احساستان
بی‌توجهی به عواطف او
از او وحشت می‌کنید
احساس مالکیت داشتن را کنار بگذارید؛ درست نیست
از بین بردن اعتماد او
همین‌الان انجامش بده به تعویقش نینداز!
مدام درمورد نامزد سابقتان حرف می‌زنید
بدون اینکه به او وقت بدهی با جدایی کنار بیاید، راهت را جدا کردی
نمی‌دانید از زندگی چه می‌خواهید
او را راضی نمی‌کنی
ترکت خواهد کرد
سخن آخر





معرفی و دانلود کتاب اشتباهات یک مرد | ام. سوسا | انتشارات مجید