دسته‌بندی نشده · آوریل 18, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب افسانه 3: شیوع طاعون سایه | براندون مول | انتشارات بهنام



معرفی کتاب افسانه 3: شیوع طاعون سایهبراندون مول در کتاب افسانه 3: شیوع طاعون سایه بار دیگر ما را به نبردی در مقابل دشمنان آشیانه‌ی افسانه می‌برد، اما این بار دشمنْ نیرویی نامرئی است که نور موجودات نورانی آشیانه را می‌بلعد. مجموعه‌کتاب افسانه ازجمله مجموعه‌های پرفروش نیویورک تایمز است و برنده‌ی جوایزی در بخش ادبیات نوجوان نیز شده است.

درباره‌ی کتاب افسانه 3: شیوع طاعون سایه:

مکانی رازآمیز که خانه‌ی تمام موجودات جادویی است. فضایی عجیب که در آن هم موجوداتی نورانی مانند پریان و تک‌شاخ‌ها زندگی می‌کنند و هم موجوداتی تاریک مانند ترول‌ها و غول‌ها. نام این مکان چیست و کجا واقع شده است؟ و از آن مهم‌تر، چرا این مکان سحرآمیز از دید ما پنهان است؟

مجموعه‌کتاب افسانه (Fablehaven) پاسخ تمام این پرسش‌ها و حتی بیشتر از آن‌ها را با خود دارد. پاسخ این پرسش‌ها شاید شما را سردرگم کند و حتی به وحشت بیندازد… پس خود را آماده‌ی هیجان و ماجراجویی بزرگی کنید!

در جلدهای پیشین این مجموعه، با کندرا و ست قدم در آشیانه‌ی افسانه گذاشتیم و آن را از دست دشمنان حفظ کردیم. اکنون، در جلد سوم مجموعه‌ی افسانه با نام شیوع طاعون سایه (Grip of the Shadow Plague) آشیانه بار دیگر در معرض خطر قرار گرفته است و نیرویی نامرئی موجودات نورانی آشیانه را به موجوداتی تاریک و سیاه تبدیل می‌کند. اما در این میان، آیا کسی هست که بتوان به او اعتماد کرد و به راهنمایی‌ها و توصیه‌هایش گوش سپرد؟

براندون مول (Brandon Mull) در این مجموعه‌ی مسحورکننده، در خلال داستانی هیجان‌انگیز، ما را به سفری به دنیای موجودات افسانه‌ای می‌برد تا با جادوی واقعی روبه‌رو شویم و موجوداتی را ببینیم که برداشت ما را از «خوب» و «بد» دستخوش تغییر می‌کنند، موجوداتی که بسیاری از آن‌ها خطرناک‌اند و اگر فرصتی پیش بیاید، برای نجات خود دست به هر کاری خواهند زد!

درباره‌ی مجموعه‌ی افسانه:

مجموعه‌کتاب‌های افسانه پنج کتاب در ژانر فانتزی هستند که براندون مول بین سال‌های 2006 تا 2010 آن‌ها را به رشته‌ی تحریر درآورده است. «آشیانه‌ی افسانه»، «طلوع ستاره‌ی مغرب»، «شیوع طاعون سایه»، «اسرار پناهگاه اژدها، و «کلیدهای زندان اهریمن» پنج جلد این مجموعه را تشکیل می‌دهند که دنباله‌ای با عنوان Dragonwatch نیز دارند که آن هم مجموعه‌ای پنج‌جلدی است.

این مجموعه‌کتاب با استقبال بی‌نظیر مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شده است و در صدر پرفروش‌های بسیاری از فهرست‌ها از جمله نیویورک تایمز قرار گرفته است. علاوه‌بر این، مجموعه‌ی افسانه برنده و نامزد دریافت جوایز ادبی متعددی نیز شده است.

فیلم‌های اقتباس‌شده از کتاب افسانه 3: شیوع طاعون سایه:

در سال 2006، آوی آراد، تهیه‌کننده‌ی بسیاری از فیلم‌های مارول، اعلام کرد که حق ساخت بسیاری از کتاب‌ها و بازی‌های کامپیوتری را خریده است. یکی از این کتاب‌ها مجموعه‌ی افسانه بود. بااین‌حال، این پروژه هیچ‌گاه انجام نشد.

در سال 2012، کلارک شافر حق ساخت مجموعه‌ی افسانه را خرید و گروهی را گرد هم آورد تا با همکاری نویسنده و شرکت وارنر بروس پیکچرز اقتباسی سینمایی از این مجموعه تهیه کنند. بااین‌حال، تا کنون از ساخت این فیلم نیز اطلاعی در دست نیست.

افتخارات کتاب افسانه 3: شیوع طاعون سایه:

– از پرفروش‌ترین مجموعه‌های نیویورک تایمز
– مجموعه‌کتاب منتخب معلمان به انتخاب سایت آمازون
– برنده‌ی جایزه‌ی اِی‌اِم‌اِل برای ادبیات نوجوان در سال 2008
– نامزد جایزه‌ی ویتنی برای بهترین رمان نوجوان در سال 2008

نکوداشت‌های کتاب افسانه 3: شیوع طاعون سایه:

– مجموعه‌ی افسانه آن‌چنان جذاب است که من سه کتاب اول آن را یک‌شبه خواندم… هر کتاب بهتر از کتاب قبلی بود. این مجموعه بهترین کتاب‌های تخیلی‌ای هستند که در چند سال اخیر خوانده‌ام. کاش وقتی نوجوان بودم این کتاب را خوانده بودم. (کریستوفر پائولینی)

– در نگاه اول، این‌طور به نظر می‌رسد که مجموعه‌ی افسانه مختص کودکان و نوجوانان است. اما مانند مجموعه‌ی هری پاتر، بزرگ‌ترها نیز از آن لذت می‌برند… از براندون مول غافل نشوید؛ او قطعاً به یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان ژانر فانتزی تبدیل خواهد شد. (اورسون اسکات کارد)

– مجموعه‌ی افسانه آن‌چنان استادانه نوشته شده و چنان کششی دارد که جادویش رویتان اثر می‌گذارد و اجازه نمی‌دهد آن را لحظه‌ای کنار بگذارید. براندون مول نویسنده‌ی فوق‌العاده‌ای است. (کلمبیا دیلی تریبون)

کتاب افسانه 3: شیوع طاعون سایه برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان علاقه‌مند به کتاب‌های فانتزی و تخیلی از خواندن این مجموعه لذت فراوانی خواهند برد.

با براندون مول بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی آمریکایی کتاب حاضر شهرتش را مرهون مجموعه‌کتاب‌های فانتزی‌ای است که برای کودکان و نوجوانان تألیف می‌کند. براندون مول خود را تحت تأثیر جی. آر. آر. تالکین، سی. اس. لویس و جی. کی. رولینگ می‌داند و تا کنون چندین مجموعه‌ منتشر کرده که موفق شده‌اند در صدر پرفروش‌های نیویورک تایمز، یواِس‌اِی تودی و وال‌استریت جورنال بنشینند.

کتاب «پینگو»، مجموعه‌ی «پنج پادشاهی»، مجموعه‌ی «نجات ارداس» و… از دیگر آثار این نویسنده و تصویرساز هستند.

در بخشی از کتاب افسانه 3: شیوع طاعون سایه می‌خوانیم:

براى کندرا سورنسون دیگر چیزى به نام تاریکى مطلق وجود نداشت. در یک راهروى تاریک در سیاهچالِ زیر خانه اصلى آشیانه افسانه نشسته بود. پشتش را به دیوار سنگى تکیه داده و زانوهایش را در بغل جمع کرده بود. به یک جعبه بزرگ با تزئین‌هاى طلایى‌رنگ نگاه مى‌کرد. شبیه جعبه‌هایى بود که شعبده‌بازها براى غیب کردن دستیارانشان از آن‌ها استفاده مى‌کنند. على‌رغم اینکه هیچ نورى وجود نداشت، اما باز هم به خوبى مى‌توانست جزئیات کنده‌کارى‌هاى روى جعبه‌ى خاموش را ببیند.

راهرو تاریک بود و هیچ رنگى جز مشکى وجود نداشت؛ اما حتى برعکس دیوهایى که در سیاهچال گشت مى‌زدند، او براى قدم زدن در راهروهاى تاریک دیگر هیچ نیازى به شمع یا مشعل نداشت. تقویت قدرت بینایى‌اش یکى از نتایج پرى‌گون شدنش در تابستان گذشته بود.

کندرا مى‌دانست که ونسا سانتورو درون جعبه منتظر ایستاده است. بخشى از وجود کندرا به شدت مشتاق بود با دوست سابقش صحبت کند؛ حتى با وجود اینکه ونسا به خانواده‌ى او خیانت کرده و تقریباً همه را به کشتن داده بود. اشتیاقش براى حرف زدن با ونسا هیچ ارتباطى به حس نوستالوژى و خاطرات قدیمشان نداشت. کندرا مى‌خواست ونسا در مورد آخرین پیامى که پیش از محکوم شدن به سپرى کردن باقى عمر در جعبه‌ى خاموش روى زمین کف سلولش نوشته بود، توضیح دهد.
فهرست مطالب کتابیادداشت
فصل اول: نیپسى‌ها
فصل دوم: دوباره در کنار هم
فصل سوم: به اشتراک گذاشتن یافته‌ها
فصل چهارم: شوالیه‌هاى جدید
فصل پنجم: اولین مأموریت
فصل ششم: طاعون
فصل هفتم: کوه گمشده
فصل هشتم: مرد سایه
فصل نهم: مسیرها
فصل دهم: زخم‌هاى سایه‌اى
فصل یازدهم: پوئبلوى قدیمى
فصل دوازدهم: موانع
فصل سیزدهم: ستایشگر پنهانى
فصل چهاردهم: بازگشت به خانه
فصل پانزدهم: یکشنبه‌ى براونى
فصل شانزدهم: پناهگاه
فصل هفدهم: آماده‌سازى‌ها
فصل هجدهم: عمارت قدیمى
فصل نوزدهم: دوئل
فصل بیستم: تاریخ
فصل بیست‌ویکم: پرى‌گون
فصل بیست‌ودوم: روشنایى
فصل بیست‌وسوم: تاریکى
فصل بیست‌وچهارم: خداحافظى‌ها





معرفی و دانلود کتاب افسانه 3: شیوع طاعون سایه | براندون مول | انتشارات بهنام