دسته‌بندی نشده · آوریل 20, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب افسانه 5: کلیدهای زندان اهریمن | براندون مول | انتشارات بهنام



معرفی کتاب افسانه 5: کلیدهای زندان اهریمنبراندون مول در کتاب افسانه 5: کلیدهای زندان اهریمن، آخرین جلد از مجموعه‌ی افسانه، ما را درگیر مأموریت نفسگیر دیگری می‌کند که هدفش نجات دنیاست. مجموعه‌کتاب افسانه ازجمله مجموعه‌های پرفروش نیویورک تایمز است و در سال 2010، نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز شده است.

درباره‌ی کتاب افسانه 5: کلیدهای زندان اهریمن:

مکانی رازآمیز که خانه‌ی تمام موجودات جادویی است. فضایی عجیب که در آن هم موجوداتی نورانی مانند پریان و تک‌شاخ‌ها زندگی می‌کنند و هم موجوداتی تاریک مانند ترول‌ها و غول‌ها. نام این مکان چیست و کجا واقع شده است؟ و از آن مهم‌تر، چرا این مکان سحرآمیز از دید ما پنهان است؟

مجموعه‌کتاب افسانه (Fablehaven) پاسخ تمام این پرسش‌ها و حتی بیشتر از آن‌ها را با خود دارد. پاسخ این پرسش‌ها شاید شما را سردرگم کند و حتی به وحشت بیندازد… پس خود را آماده‌ی هیجان و ماجراجویی بزرگی کنید!

از آشنایی ما با آشیانه‌ی افسانه مدت‌ها گذشته است. در چهار جلد نخست این مجموعه، با کندرا و ست آشنا شدیم و در هر نوبت، به نبردی سخت و دشوار با نیروهای تاریک رفتیم. حالا، در آخرین جلد از این مجموعه با نام کلیدهای زندان اهریمن (Keys to the Demon Prison)، باید زندان اهریمن را ایمن نگه داریم، زیرا اگر پادشاه اهریمن آزاد شود، دنیا نابود خواهد شد. آیا کندرا، ست و دیگر یاران روشنایی می‌توانند جلوی دشمنان بایستند و جهان را نجات دهند؟

براندون مول (Brandon Mull) در این مجموعه‌ی مسحورکننده، در خلال داستانی هیجان‌انگیز، ما را به سفری به دنیای موجودات افسانه‌ای می‌برد تا با جادوی واقعی روبه‌رو شویم و موجوداتی را ببینیم که برداشت ما را از «خوب» و «بد» دستخوش تغییر می‌کنند، موجوداتی که بسیاری از آن‌ها خطرناک‌اند و اگر فرصتی پیش بیاید، برای نجات خود دست به هر کاری خواهند زد!

درباره‌ی مجموعه‌ی افسانه:

مجموعه‌کتاب‌های افسانه پنج کتاب در ژانر فانتزی هستند که براندون مول بین سال‌های 2006 تا 2010 آن‌ها را به رشته‌ی تحریر درآورده است. «آشیانه‌ی افسانه»، «طلوع ستاره‌ی مغرب»، «شیوع طاعون سایه»، «اسرار پناهگاه اژدها، و «کلیدهای زندان اهریمن» پنج جلد این مجموعه را تشکیل می‌دهند که دنباله‌ای با عنوان Dragonwatch نیز دارند که آن هم مجموعه‌ای پنج‌جلدی است.

این مجموعه‌کتاب با استقبال بی‌نظیر مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شده است و در صدر پرفروش‌های بسیاری از فهرست‌ها از جمله نیویورک تایمز قرار گرفته است. علاوه‌بر این، مجموعه‌ی افسانه برنده و نامزد دریافت جوایز ادبی متعددی نیز شده است.

فیلم‌های اقتباس‌شده از کتاب افسانه 5: کلیدهای زندان اهریمن:

در سال 2006، آوی آراد، تهیه‌کننده‌ی بسیاری از فیلم‌های مارول، اعلام کرد که حق ساخت بسیاری از کتاب‌ها و بازی‌های کامپیوتری را خریده است. یکی از این کتاب‌ها مجموعه‌ی افسانه بود. بااین‌حال، این پروژه هیچ‌گاه انجام نشد.

در سال 2012، کلارک شافر حق ساخت مجموعه‌ی افسانه را خرید و گروهی را گرد هم آورد تا با همکاری نویسنده و شرکت وارنر بروس پیکچرز اقتباسی سینمایی از این مجموعه تهیه کنند. بااین‌حال، تا کنون از ساخت این فیلم نیز اطلاعی در دست نیست.

افتخارات کتاب افسانه 5: کلیدهای زندان اهریمن:

– از پرفروش‌ترین مجموعه‌های نیویورک تایمز
– مجموعه‌کتاب منتخب معلمان به انتخاب سایت آمازون
– نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز در بخش رمان فانتزی نوجوان در سال 2010

نکوداشت‌های کتاب افسانه 5: کلیدهای زندان اهریمن:

– مجموعه‌ی افسانه آن‌چنان جذاب است که من سه کتاب اول آن را یک‌شبه خواندم… هر کتاب بهتر از کتاب قبلی بود. این مجموعه بهترین کتاب‌های تخیلی‌ای هستند که در چند سال اخیر خوانده‌ام. کاش وقتی نوجوان بودم این کتاب را خوانده بودم. (کریستوفر پائولینی)

– در نگاه اول، این‌طور به نظر می‌رسد که مجموعه‌ی افسانه مختص کودکان و نوجوانان است. اما مانند مجموعه‌ی هری پاتر، بزرگ‌ترها نیز از آن لذت می‌برند… از براندون مول غافل نشوید؛ او قطعاً به یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان ژانر فانتزی تبدیل خواهد شد. (اورسون اسکات کارد)

– مجموعه‌ی افسانه آن‌چنان استادانه نوشته شده و چنان کششی دارد که جادویش رویتان اثر می‌گذارد و اجازه نمی‌دهد آن را لحظه‌ای کنار بگذارید. براندون مول نویسنده‌ی فوق‌العاده‌ای است. (کلمبیا دیلی تریبون)

کتاب افسانه 5: کلیدهای زندان اهریمن برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان علاقه‌مند به کتاب‌های فانتزی و تخیلی از خواندن این مجموعه لذت فراوانی خواهند برد.

با براندون مول بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی آمریکایی کتاب حاضر شهرتش را مرهون مجموعه‌کتاب‌های فانتزی‌ای است که برای کودکان و نوجوانان تألیف می‌کند. براندون مول خود را تحت تأثیر جی. آر. آر. تالکین، سی. اس. لویس و جی. کی. رولینگ می‌داند و تا کنون چندین مجموعه‌ منتشر کرده که موفق شده‌اند در صدر پرفروش‌های نیویورک تایمز، یواِس‌اِی تودی و وال‌استریت جورنال بنشینند.

کتاب «پینگو»، مجموعه‌ی «پنج پادشاهی»، مجموعه‌ی «نجات ارداس» و… از دیگر آثار این نویسنده و تصویرساز هستند.

در بخشی از کتاب افسانه 5: کلیدهای زندان اهریمن می‌خوانیم:

در صندلى جلوى کندرا، تانو به یک پنجره تکیه داده بود و آرام خروپف مى‌کرد. استاد معجون‌ساز ساموآیى در طول پروازهاى قبلى بیشتر از آنکه بیدار باشد، خواب بود. کندرا با خود فکر کرد که کاش از او خواسته بود معجونى براى آرام کردنش به او بدهد.

الیس پشت سر کندرا نشسته بود. هدفونى روى گوشش گذاشته بود و موسیقى گوش مى‌کرد. رگه‌هاى قرمزى در میان موهایش دیده مى‌شد و نسبت به ماه دسامبر که به همراه وارن از کندرا و ست محافظ مى‌کرد، آرایش بیشترى داشت. چشمانش را بسته و آرام روى دسته‌ى صندلیش ضرب گرفته بود.

در جلوى کابین، مارا به بیرون از پنجره زل زده بود. زن قدبلند و ورزشکارى بود با گونه‌هایى برجسته. حتى پیش از آنکه کوه گمشده سقوط کند و مادرش کشته شود هم کم حرف بود. بعد از سلام و احوال‌پرسى در فرودگاه پرت ساکت‌تر از همیشه به نظر مى‌رسید.

ویسنت، تنها عضو گروه که کندرا قبلاً او را ندیده بود، در کنار مارا نشسته بود. مرد فیلیپینى ریزاندامى بود که مرتب لبخند مى‌زد و کمى لهجه داشت. پدربزرگ توضیح داده بود که وینسنت به خاطر آشنایى‌اش با پناهگاه گدازه آتشفشان به گروه اضافه شده است.

کندرا با اینکه ست را نمى‌دید، ولى مى‌دانست که به همراه آرون استون، همان خلبانى که آن‌ها را به لانه اژدها رسانده بود، در کاکپیت است. آیا همین سه ماه پیش بود، احساس مى‌کرد که یک عمر از آن ماجرا گذشته است!
فهرست مطالب کتابفصل اول: آرزوى پیش از مرگ
فصل دوم: گدازه‌هاى آتشفشان
فصل سوم: سنگ رویا
فصل چهارم: تونل‌ها
فصل پنجم: ترسنلوکیتور
فصل ششم: سراب زنده
فصل هفتم: کپسول روز قیامت
فصل هشتم: براکن
فصل نهم: مأموریت‌ها
فصل دهم: ناگى لونا
فصل یازدهم: راز ونسا
فصل دوازدهم: نجات
فصل سیزدهم: وفاى به عهد
فصل چهاردهم: متحد غیرمنتظره
فصل پانزدهم: پیامى در یک بطرى
فصل شانزدهم: معبد مهر و موم
فصل هفدهم: آماده‌سازى‌ها
فصل هجدهم: پرواز
فصل نوزدهم: کورمک
فصل بیستم: رون
فصل بیست‌ویکم: خواهران آوازخوان
فصل بیست‌ودوم: مارک
فصل بیست‌وسوم: واسیلیس
فصل بیست‌وچهارم: سیویا
فصل بیست‌وپنجم: بانوى شانس
فصل بیست‌وششم: جزیره بى‌ساحل
فصل بیست‌وهفتم: شوالیه‌هاى سحرگاه
فصل بیست‌وهشتم: پادشاه اهریمن
فصل بیست‌ونهم: زندانى‌ها
فصل سى‌ام: معبد جدید
آیا این به راستى پایان بود؟
یادداشت مترجم





معرفی و دانلود کتاب افسانه 5: کلیدهای زندان اهریمن | براندون مول | انتشارات بهنام